Verzekeringen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miloukramer

Verzekeringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-20 07:50

Afbeelding
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje, ik heb sinds kort 2 nieuwe verzorgpaardjes en daar mag ik straks na een band en vertrouwen opbouwen echt alles mee, heel leuk en lief <3 .

Nu zitten wij, de eigenaren en ik nog met een onbekend probleem voor ons.

Ik mag straks ook naar buiten gaan rijden enzo maar we willen graag weten hoe we zoiets moeten verzekeren, stel dat er wat met mij of de paarden gebeurd.

Wat voor verzekering is hier voor nodig en wat is de nodige info die wij moeten hebben en weten.

Wie o wie kan ons helpen?

Groeten, Milou Kramer

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 08:04

Zorg dat jij en de eigenaar een goede AVP (aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren) hebben. Wanneer jullie schade maken aan anderen wordt dat in ‘de meeste gevallen’ daar door gedekt.

Het kan ook verstandige zijn een rechtsbijstandsverzekering af te sluiten, kost niet veel en kan je in sommige gevallen goed helpen in onduidelijke situaties.

Jouw zorgverzekering zal in principe gewoon de kosten voor zorg voor jou dekken als er iets met je gebeurt. Eventueel (afhankelijk van de situatie) wordt dit nog op de (avp) van de eigenaar verhaald.

LadyFiesta

Re: Verzekeringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 08:15

Inderdaad, en een AVP dekt in veel gevallen ook schade die het paard veroorzaakt. Bijvoorbeeld aan een auto of aan de trailer.
Check wel altijd goed de voorwaarden hierop.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 08:15

De eigenaar (ik neem aan een particulier) en jij kunnen beide bij jullie Avp informeren of daar iets extra's geregeld moet worden.

In geval van woonachtig in nederland