Laarzen voor smalle enkel en knie en dikke kuit

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MaybelM

Laarzen voor smalle enkel en knie en dikke kuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 23:04

Hi allemaal!

Ik heb een vraag, weet iemand fijne laarzen die een smalle omtrek bij de knie en kuit hebben en een bredere omtrek bij de kuit? Ik heb super fijne op maat gemaakte laarzen van kingsley! Maar daar Zijn we er achter gekomen dat ik kuitmaat 38 heb maar mijn knie en enkel veel smaller zijn (4/5 cm) een heel groot verschil dus. nu vind je dit niet makkelijk in normale laarzen maar misschien weet iemand laarzen die dit wel sneller hebben!

Ik ben naar 1 tweede paar laarzen opzoek voor op school, mijn huidige laarzen krijg ik namelijk constant blaren van. ik rij hier meerdere paarden en sta met laarzen in stal en spuit de paarden af met water en dat doe ik liever niet met mijn dure kingsley’s haha.

Hopelijk weet iemand wat of laarzen die je niet al te duur op maat kan laten maken of kan laten veranderen of gewoon veel verschil hebben tussen kuit en knie/enkel omvang.

Groetjes van mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 06:25

Jodphurs met chaps? Die passen sowieso.

MaybelM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-20 09:34

Marije_1997 schreef:

Vind ik niet heel prettig, heb het een hele tijd gehad maar vind laarzen toch fijner en netter staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 09:49

MaybelM schreef:
Marije_1997 schreef:

Vind ik niet heel prettig, heb het een hele tijd gehad maar vind laarzen toch fijner en netter staan

Je hebt ze ook volledig van leer, net als laarzen, maar dan de voet en kuit los van elkaar.

Laarzen met veters zouden natuurlijk ook een optie kunnen zijn. Die kun je redelijk goed naar je benen zetten zelf. Bijv de Lou laarzen van epplejeck, zijn alleen geen leer.

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 09:58

Ik heb toevallig ook 38 kuit omtrek en een smalle enkel. Als 2de paar heb ik daar de deniro tricolore voor. Super fijne laars! Bij de ruiterspeciaalzaak hier in de buurt meten ze je op en kijken ze of je in de standaard maat past, lukt dit niet dan bestellen ze een maat wat ze zo kunnen vermaken in hun eigen werkplaats.
Als 'goede' laarzen heb ik petrie rome die ook super fijn zit!

MaybelM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-20 10:01

nereids schreef:
Ik heb toevallig ook 38 kuit omtrek en een smalle enkel. Als 2de paar heb ik daar de deniro tricolore voor. Super fijne laars! Bij de ruiterspeciaalzaak hier in de buurt meten ze je op en kijken ze of je in de standaard maat past, lukt dit niet dan bestellen ze een maat wat ze zo kunnen vermaken in hun eigen werkplaats.
Als 'goede' laarzen heb ik petrie rome die ook super fijn zit!

Heb inderdaad al naar de niro zitten kijken en ook dat model, mag ik vragen hoeveel je er voor betaald hebt? Plus het vermaken?

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 10:31

Tegenwoordig hebben ze quick en smooth leder. Ik heb glad leer, weet niet of dat hetzelfde is als wat ze nu hebben maar ik was denk ik tussen 250-300 kwijt. Ik heb ze niet op maat laten maken omdat ze toen direct goed zaten gelukkig (ook door de elastiek). Maar toen zeiden ze wel dat ze dus ook voor klanten zelf op maat maken, dat zal wellicht paar tientjes zijn gok ik.

Edit: op de site van Ruitersport Viehoff staat van alles erover dacht ik.

Marije_jiplover

Re: Laarzen voor smalle enkel en knie en dikke kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:17

Ik heb laarzen van Ariat, die zijn in de enkel mooi smal, passen om mijn brede kuit en sluiten boven de kuit onder de knie ookmooi aan.
Ariat Heritage II zipper oid heten ze volgens mij.

Anoniem

Re: Laarzen voor smalle enkel en knie en dikke kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 11:33

Deniro! Ik heb korte benen en dikke kuiten, dus lastig om laarzen te vinden. Ik heb deniro tricolores. Mijne waren volgens mij rond de €325, ze hebben een hele ruime maattabel dus voor mij was op maat maken niet nodig.