Vakantie met paard en kind

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ricoh

Vakantie met paard en kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 14:32

Hoi allemaal,

We willen in september een midweek erop uit met paard en kind (3 jaar). Mijn bedoeling is eigenlijk om op een vakantiepark te komen (Landal/Centerparcs/Roompot qua idee) met een stalling voor mijn paard er vlakbij (loopafstand). Wat het misschien wat lastig maakt is dat mijn paard niet gewend is om op stal te staan, dus sterke voorkeur voor weidegang. Het liefst ergens waar ik zo de bossen in rijd, Zeeland/Brabant/Veluwe is qua afstand wel te doen. Achterhoek en Drenthe ken ik wat van deze mogelijkheden, maar dat vind ik echt te ver.
Ik ken bijvoorbeeld het Heijderbos, maar dat is qua uitrijmogelijkheden niet geweldig, en qua stalling zeker niet. Daarnaast is het dus belangrijk dat er op het park zelf voldoende vermaak is voor de kleine + partner die niks met paarden heeft. Heeft iemand misschien wat tips? Alvast bedankt!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:52

ikkedus

Re: Vakantie met paard en kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 14:59

Weerterbergen in Weert en paard stallen op de Van Horne hoeve.
Leuk uitrijgebied, makkelijk te bereiken en aan de overkant is de manege.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:30

Ik heb omgeving Ermelo gestaan bij een vrouwtje aan huis die 2 binnen stallen en en 2 uitloopstallen met mini paddock eraan. Niet het allermooiste maar voor je paard top! En ze mochten 2 uur per dag op het gras. ze voert voor. Waar ik overigens geen gebruik van heb gemaakt want voer uit hooinetten. Er is stro en hooi aanwezig tegen betaling of je kan het zelf meenemen. Als je interesse hebt kan je mijn een pb sturen en heb ik haar 06 voor.

ricoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-20 14:16

Ik ga er naar kijken, bedankt voor alle tips!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:30

Sequoia Stables in Ermelo om je paard te stallen. Direct aan het bos. Voor de hei hoef je maar 1 weg over te steken (goed overzichtelijk) In dezelfde straat zit Camping de Haeghehorst. Aan de achterkant grenzen deze 2 aan elkaar. Via de voorkant is het 2 minuutjes lopen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:36

Camping Samoza. Geen weidegang, wel uitloop aan de stal. Normaal gaan de buitendeuren dicht in de nacht maar als je aangeeft dat je die liever open wil houden zal dat vast wel kunnen.