Voorheen reed ik nooit met handschoentjes. Zelfs in de winter reed ik het liefst zonder. Inmiddels rijd ik op een stal waarbij ik regelmatig nieuwe paarden rijd en longeer. Soms wil het nog wel eens voorkomen dat er eentje aan de longeerlijn wat lollig begint te doen en even vergeet dat er nog iemand aan de andere kant van de lijn zit
ik rijd en longeer dus met handschoentjes om mijn handen te beschermen. Eind maart heb ik rij handschoentjes gekocht van Horka. Nadat een paard tijdens het longeren er tussen uit wilde gaan (en ik de lijn vasthield) waren die handschoenen al flink beschadigd. Vervolgens naar een ruitershop gegaan en uitgelegd wat ik nodig heb. Hier werd mij Roeckl geadviseerd. Ik heb nog gevraagd of die geschikt waren voor longeren en rijden en volgens de verkoopster kon dat allemaal makkelijk. Deze heb ik nu bijna 2 maanden in gebruik maar ook hier beginnen de gaten in te komen.
Ik zoek dus handschoenen die geschikt zijn voor intensief gebruik (rijden en longeren van minimaal 3 paarden op 1 dag) en die niet meteen kapot gaan na 1 jolige bui aan de longeerlijn.
Mocht dit niet bestaan dan moet ik mij er maar bij neerleggen en nieuwe handschoentjes blijven kopen.