Lang geen rijbroeken gekocht, hulp nodig

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

woepsie90

Lang geen rijbroeken gekocht, hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 21:14

Hi. Ik heb al een paar jaar geen rijbroeken gekocht, tegenwoordig rijd ik eigenlijk alleen in oude jeans.

Maar ik zou wel weer graag een stel willen, voornamelijk met een antislip zitvlak oid.

Ik woon niet in NL en in mijn omgeving kan ik niet veel vinden. Dus om retourtjes zoveel mogelijk te beperken bij online kopen hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met maatgeving?

Ik ben 170cm en 53 kilo. Liefst met antislip of suede zitvlak, en niet zo duur :o
Dank je wel!

Afbeelding

Niet mijn paard op de foto maar laat wel het best mijn maat zien denk ik.

Vroeger had ik fijne broeken van Divoza, ik geloof Mondoni en dan maat 38 omdat ze klein vielen dacht ik (ik was toen eigenlijk 34/36).

Is dat nog steeds zo? Inmiddels ben ik wat gegroeid en zou ik maat 40 moeten dan (heb nu 36/38)...

En anders ben ik ook wel geinteresseerd in broeken van Kramer maar welke maat doe ik daar dan van? Etcetera.

Anoniem

Re: Lang geen rijbroeken gekocht, hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:53

Zelfde lengte als mij, alleen wat lichter. Dus denk dat je veel broeken met je normale maar wel kan hebben. Horze bijv heeft hele fijne broeken, maar ook de ej. Ik heb zelf horze leggings, een ej broek een montar broek en een pk broek. De leggings en de ej broek zitten het beste. (heb maat 38 van deze broeken, maar wel flinke heupen)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 23:27

Marije_1997 schreef:
Zelfde lengte als mij, alleen wat lichter. Dus denk dat je veel broeken met je normale maar wel kan hebben. Horze bijv heeft hele fijne broeken, maar ook de ej. Ik heb zelf horze leggings, een ej broek een montar broek en een pk broek. De leggings en de ej broek zitten het beste. (heb maat 38 van deze broeken, maar wel flinke heupen)

Dank je wel! Dus maten van die merken vallen vrij normaal?

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 23:34

Als je echt twijfels hebt zou ik zelf eerder kiezen voor een rijlegging. Iets meer rek dus je hebt een klein beetje meer marge.

Ik was altijd een beetje terughoudend voor die leggings maar sinds ik de mijne heb, ben ik helemaal om. Zeker nu het warmer wordt

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 23:36

Mk1978 schreef:
Als je echt twijfels hebt zou ik zelf eerder kiezen voor een rijlegging. Iets meer rek dus je hebt een klein beetje meer marge.

Ik was altijd een beetje terughoudend voor die leggings maar sinds ik de mijne heb, ben ik helemaal om. Zeker nu het warmer wordt

Ja over die zit ik ook na te denken! Zeker ook ivm maatgeving ja. Maar vraag me wel af hoe goed die siliconen of rubberen antislip opdruk houdt, hoor er wisselende dingen over. Dus vandaar dat ik zoals vroeger misschien gewoon een suede zitvlak doe :7

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 23:40

Bij mij zitten de siliconen er nog prima op. Altijd binnenstebuiten wassen, niet in de droger. Ik heb hem sinds eind vorige zomer. Maar moet wel zeggen dat ik hem in de winter minder gedragen heb.

Ik heb een ps of sweden

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 23:50

Mijn dochter woont zo ongeveer in haar rijlegging van HH en na 2 jaar ziet dat ding er nog steeds prima uit. Er zit wel verschil in de grip en duurzaamheid van de siliconen vind ik. Persoonlijk wil ik kleine blokjes plak en geen grote vlakken. Dat vind ik het fijnste.

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 07:59

Voor een rijbroek neem ik altijd een maatje groter dan mijn “gewone” broeken. Ik draag Eurostar of QHP en die zitten dan eigenlijk altijd goed

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 15:27

Mk1978 schreef:
Voor een rijbroek neem ik altijd een maatje groter dan mijn “gewone” broeken. Ik draag Eurostar of QHP en die zitten dan eigenlijk altijd goed

Dat gevoel heb ik dus ook, maar zeker weten deed ik niet haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:31

woepsie90 schreef:
Marije_1997 schreef:

Dank je wel! Dus maten van die merken vallen vrij normaal?

Ja vind ik wel! Alleen montar valt wat raar. Ik heb een 40 omdat er werd gezegd valt klein. Dus nah ja 40 genomen. Blijkt ie te groot, was een gewonnen broek, dus kon niet geruild worden. Is alleen rondom m'n heupen dat ie niet lekker past. M'n benen zijn vrij lang waardoor veel broeken kort vallen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:13

En Decathlon rijbroeken dan? Is bestellen bij Decathlon vanuit waar je woont geen optie?

moorcats

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:57

ik ben 1.76 en 54 kg, ik heb Horka, Harry's horse, HKM, Imperial Riding en Cavallo, allemaal in maat 38 of zelfs 176 kindermaat. Ik heb nu voor het eerst een siliconen zitvlak, verder altijd suede zitvlak. Siliconen zit heel stroef, beetje wennen voor mij.