Last van doorrijplekken na het rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 01:12

Marie111 schreef:
Psydoxy schreef:
Na 1000 km Mongol Derby :') .... Seducci ondergoed en sudocreme smeren :D


Dat ondergoed is dus echt een aanrader?
Zou er net een vraag over stellen, omdat ik reclame van zag op Fac
Facebook.
https://www.seducci.com/winkel/


Ik vind ze wel fijn voor op ruitervakantie etc. Wel even zien te scoren met korting op evenement of als ze weer een actie hebben. Vorige maand hebben ze een 20% korting actie gedaan.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 01:40

Suzanne F. schreef:
En soms helpt helemaal niks maar is de oorzaak hoe je van onder gebouwd bent zeg maar. De ene vrouw is daar anders gevormd dan de andere en dat kan problemen geven met fietsen, paardrijden etc.
Daar valt ook iets aan te doen maar is natuurlijk wel wat rigoureuzer.

_/-\o_
Komt een ruiter bij de dokter: " Dokter, kunt u mij ombouwen zodat ik beter in het zadel pas?" :+

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 08:32

senna21 schreef:
Suzanne F. schreef:
En soms helpt helemaal niks maar is de oorzaak hoe je van onder gebouwd bent zeg maar. De ene vrouw is daar anders gevormd dan de andere en dat kan problemen geven met fietsen, paardrijden etc.
Daar valt ook iets aan te doen maar is natuurlijk wel wat rigoureuzer.

_/-\o_
Komt een ruiter bij de dokter: " Dokter, kunt u mij ombouwen zodat ik beter in het zadel pas?" :+


Nou bij de plastisch chirurg dan hè? :+
En het is geen grapje hoor. Ik wil niet heel in detail gaan hier maar sommige vrouwen zijn anders gevormd aan de onderkant waardoor ze last krijgen met fietsen, paardrijden en ook met vrijen soms. En dat kan je laten corrigeren.

Pareltjes
Berichten: 2215
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 08:46

Bij mij waren Kieffer zadels altijd een drama. Van zadelmerk veranderd en probleem opgelost.
Misschien kun je eens vragen om met een ander zadel te mogen rijden om te zien of dan het probleem is opgelost.

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 09:19

Pareltjes schreef:
Bij mij waren Kieffer zadels altijd een drama. Van zadelmerk veranderd en probleem opgelost.
Misschien kun je eens vragen om met een ander zadel te mogen rijden om te zien of dan het probleem is opgelost.


Of inderdaad even noteren bij welk paard met welk zadel ze er last van heeft.

DreamB

Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Re: Last van doorrijplekken na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 10:04

had ik pas ook last van. normaal altijd simpele rijbroek aan en pas een rijlegging. had overal last van. ik heb er het minst last van met kunstleren zitvlak. misschien ook een aanrader

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Last van doorrijplekken na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 10:16

ik begrijp ook niet dat er zo een dikke naad in de rijbroeken zit |( Bij Pikeur een dikke opstaande naad bij de Animo rijbroeken nooit ergens last van! Is allemaal niet echt over nagedacht

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Last van doorrijplekken na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 10:20

Ik had dat vroeger ook, ben toen strings gaan dragen en nooit meer last gehad. Misschien kan ze dat proberen?

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 11:12

Marie111 schreef:
Ander vraagje. Ze heeft met fietsen geen last?

Met fietsen niet zegt ze, alleen als ze heel lang fietst. Met paardrijden veel sneller

_Charlot
Berichten: 1266
Geregistreerd: 19-09-13

Re: Last van doorrijplekken na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 11:50

Met paardrijden beweeg je ook meer als met fietsen!

Het horsewear ondergoed is best duur. Ik heb ook een tijdje een wielrenbroekje geprobeerd. En dat werkt erg goed!

Maar onderbroek en rijbroek maken ook veel verschil.

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:00

Ik had daar ook altijd last van.
Maakte niet uit wat cvoor zadel, western, dressuur, veelzijdigheidszadel.
Ook de verschillende broeken en ondergoed maakte het probleem niet minder erg.
Uitgekomen op een lamswollen vachtje op het zadel. Nooit geen problemen meer gehad.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Last van doorrijplekken na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 12:36

Ik zeg ook bontje, bij voorkeur echt schaap ivm minder warm.
Goede rij- en onderbroek uiteraard ook maar bontje maakt veel goed.
Ik reed vroeger ook altijd mijn onderkant en achterkant bilnaad door, ook erg afhankelijk van welk paard/zadel.
Tegenwoordig kan ik met elke broek en onderbroek wel rijden op meerdere paarden. Af en toe grijp ik wel eens terug naar een bontje op een paard met lastige gangen.

kaptlangbeen
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-05-18

Re: Last van doorrijplekken na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:17

Is een zadeldek wel zo'n goede oplossing voor een manegeruiter? Lijkt me dat het je zit beïnvloedt en je de oefeningen niet naar behoren kunt uitvoeren.

boyca
Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Last van doorrijplekken na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:10

Ik smeerde met vaseline voor ik ging rijden. Hielp ook altijd wel.
Het vreemde vindt ik nog steeds dat ik me altijd stuk reed op de manege waar alle paarden met stoot werden gereden. Veranderd van manege en daar werden geen hulpteugels gebruikt en ik heb mezelf nooit meer stuk gereden. Raar maar waar

Pareltjes
Berichten: 2215
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:22

kaptlangbeen schreef:
Is een zadeldek wel zo'n goede oplossing voor een manegeruiter? Lijkt me dat het je zit beïnvloedt en je de oefeningen niet naar behoren kunt uitvoeren.


Denk dat een gemiddelde manegepaard ruiter nog helemaal niet mee bezig is. Blijven zitten en van die paardenmond afblijven, beetje sturen, stoppen en starten....

Lindsey_99
Berichten: 2488
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:49

ikkeniet schreef:
.
Uitgekomen op een lamswollen vachtje op het zadel. Nooit geen problemen meer gehad.


Nooit geen klinkt niet best :D maar inderdaad, gisteren nog 3 uur gereden zonder gedoe op m'n schapenvachtje. Heerlijk. Hij was alleen voor de winter, maar is er 4 jaar geleden nooit meer afgehaald. ;)

kaptlangbeen
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:37

Pareltjes schreef:
Denk dat een gemiddelde manegepaard ruiter nog helemaal niet mee bezig is. Blijven zitten en van die paardenmond afblijven, beetje sturen, stoppen en starten....


Dat is nogal een statement..! :oo
Maar ik rij dan ook niet bij een gemiddelde manege.

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 17:19

Pareltjes schreef:
Denk dat een gemiddelde manegepaard ruiter nog helemaal niet mee bezig is. Blijven zitten en van die paardenmond afblijven, beetje sturen, stoppen en starten....

Neehoor, valt best mee :)
Ze vertelt me vaak hoe haar les was en dan hoor ik regelmatig dat ze hebben gewerkt aan nageeflijkheid etc. Het gaat hier om een meid van 23 die al ruim 13 jaar paardrijdt :)

DreamB

Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Re: Last van doorrijplekken na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:57

soms valt dat echt enorm mee idd. zit hier in een volwassenenles met mensen die ruim 10 jaar paardrijden met regelmatig eigen paarden. heel erg dressuurgericht en ook met nageeflijk rijden, veel buiging en stelling enz..

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:19

Pareltjes schreef:
kaptlangbeen schreef:
Is een zadeldek wel zo'n goede oplossing voor een manegeruiter? Lijkt me dat het je zit beïnvloedt en je de oefeningen niet naar behoren kunt uitvoeren.


Denk dat een gemiddelde manegepaard ruiter nog helemaal niet mee bezig is. Blijven zitten en van die paardenmond afblijven, beetje sturen, stoppen en starten....


Je kunt de oefeningen ook niet naar behoren uitvoeren met een zere muts dus dan is een bontje een betere optie! :D

Ik ondervind geen enkele hinder van een bontje maar wel als het zadel net niet lekker zit.
Laatst bijgewerkt door cissy op 22-05-20 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:19

MiekeFS schreef:
Royaal insmeren met vaseline voor het rijden.

Dit helpt bij mij heel goed! Ook vreselijk last als ik dat niet doe.

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:36

cissy schreef:
Je kunt de oefeningen ook niet naar behoren uitvoeren met een zere muts dus dan is een bontje een betere optie! :D


:D

Sharel
Berichten: 246
Geregistreerd: 30-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:43

Misschien een ander soort materiaal van onderbroek proberen of een ander soort zitvlak.
Dit heeft bij mij in ieder geval wel geholpen. De naadloze onderbroeken van de Hema zijn echt super fijn. Draag ze altijd met paardrijden :D

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Last van doorrijplekken na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 19:47

De acavallo gel die al genoemd is zadelpvertrek is niet extreem dik en daar kan je echt wel serieus mee rijden. Werkte bij mij beter dan een bontje. Na bevalling zat ik ook een poos niet lekker (iets met hechtingen enz) maar die gel zitting maakte rijden goed mogelijk

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 22:55