Bang

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roosveen

Bang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 23:22

Hallo, Ik heb een fjordje alleen ze wil niet vast staan ik vind het een beetje raar en eigenlijk ook niet z niet chill kan iemand me helpen?

Anastasia24

Re: Bang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 23:30

Hoi, wat bedoel je precies? Trekt ze zich los als ze vaststaat? Is het paniek, angst? Of gaat ze echt hangen in het halster? Als je misschien een beetje meer info geeft kunnen we je beter helpen, :)

Als ze zich met halster en al lostrekt, zou je is kunnen kijken om haar gewoon los te zetten. Sommige paarden (Net zoals de mijne voor een tijdje) vinden het eng om 'gevangen' te staan. Dit kun je langzaam verder uitbouwen. Ik kon redelijk veel vinden hierover op bokt zelf, dus misschien even googlen!
Als ze echt gaat hangen kun je haar iets naar voren drijven, zodat ze ermee ophoudt en druk van het halster verdwijnt.

roosveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 23:33

Anastasia24 schreef:
Hoi, wat bedoel je precies? Trekt ze zich los als ze vaststaat? Is het paniek, angst? Of gaat ze echt hangen in het halster? Als je misschien een beetje meer info geeft kunnen we je beter helpen, :)

Als ze zich met halster en al lostrekt, zou je is kunnen kijken om haar gewoon los te zetten. Sommige paarden (Net zoals de mijne voor een tijdje) vinden het eng om 'gevangen' te staan. Dit kun je langzaam verder uitbouwen. Ik kon redelijk veel vinden hierover op bokt zelf, dus misschien even googlen!
Als ze echt gaat hangen kun je haar iets naar voren drijven, zodat ze ermee ophoudt en druk van het halster verdwijnt.

Ze trekt zich los dus ik kan haar beter gewoon los houden en kijken hoe dat gaat?

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 23:37

Als daar de mogelijkheid toe is wel, ze moet natuurlijk niet aan het rennen gaan als jij rustig poetst. Voor de mijne merkte het perfect, maar elk paard is anders. Even passen en meten wat werkt voor jullie natuurlijk. Touwtje gewoon los hangen maar wel zodat je snel kan ingrijpen als ze weg wilt lopen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 07:16

Neem grondwerkles! Daarmee bereik meer dan dr bokt raadplegen :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 07:21

Is dat dezelfde die de stal niet in durft?
Klinkt als een paard dat gewoon nog erg onzeker is op zijn nieuwe adres. Je hebt hem toch pas 2 dagen of zo?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 07:24

Lang touw nemen
Door t vastbind oog halen en vast houden tijdens t poetsen
Belonen als ze stopt met trekken .
Dan leert ze dat rustig stilstaan meer voordeel biedt als trekken