Goede rijbroek voor kleine ruiter met volle benen/billen?!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TDS

Goede rijbroek voor kleine ruiter met volle benen/billen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 16:20

Hoi iedereen,

Ik ben de wanhoop nabij. Ik ben 1,62 en weeg 65 kilo. Ik draag het meeste gewicht in mijn onderlichaam en heb daarnaast proportioneel ook nog relatief kleine benen (langer torso). Reguliere broeken zijn ook altijd al drama geweest bij mij, slaag nu meestal goed bij de Zara of Topshop, maar bij rijbroeken is het echt een verschrikking. Uren passen en niks past.

De enige rijbroek waar ik écht verliefd op ben is de Candela rijbroek van Pikeur. Ook een leuke €220,-. Heb daar een paar van hangen, maar zou ook graag eens rond vragen of er mensen zijn die iets meer betaalbare opties weten.

Zijn er rijbroeken/-leggings die andere kleine ruiters met wat vollere benen/billen enorm bevallen, waarvan ik nog niet op de hoogte ben? :)

kitobeer

Re: Goede rijbroek voor kleine ruiter met volle benen/billen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 16:48

Jij doet precies of je achterlijke maten hebt.
Ik ben 3 cm groter en heb hetzelfde gewicht. Ik ben gisteren geslaagd hoort bij de eppeljeck.
Er is maar 1 manier en dat is passen en dan kom je vanzelf een broek tegen die past.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:22

Ik weeg 70kg en ben 1,55 kun je nagaan. Er zijn zeker merken waar je perfect in past, gewoon echt even zoeken. Ik heb laatst bij emmers een eigen merk gepast en die zat als gegoten! Maar je moet er redelijk bij in de buurt wonen... Peelbergen hebben ze nu ook een filiaal.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:24

kitobeer schreef:
Ik ben 3 cm groter en heb hetzelfde gewicht. Ik ben gisteren geslaagd hoort bij de eppeljeck.
Er is maar 1 manier en dat is passen en dan kom je vanzelf een broek tegen die past.

Denk niet dat het aan de maten ligt maar aan de verhouding van je lichaam. Dit is het lastige, sommige mensen wegen precies hetzelfde en zijn even lang maar de benen kunnen ook weer langer of korter zijn in verhouding en dát maakt het lastig om eenzelfde maat te vinden gok ik.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:25

Easy Rider Sera. Ik wil niet meer anders.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:42

Ik heb ongeveer dezelfde maten en ook relatief korte benen een een lang bovenlichaam. Zelf vind ik het prettig als broeken een hogere taille hebben, anders zakken ze snel af. Tijdje geleden deze broek van Krämer gekocht, zowel de normale versie als de winterversie en ik vind ze erg fijn! Gaat wel minder lang mee dan Pikeur denk ik, maar daar is de prijs ook naar.

https://m.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijbro ... -Catherine

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:44

Ik heb er ook wel van eurostar, Horze eigen merk en Mondoni. Heb er gewoon heel veel gepast en een paar gevonden. Pikeur heb ik ook trouwens.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:06

Ik heb korte benen, en dikke bovenbenen/brede heupen met in verhouding een smallere taille. Bij mij zitten de high waist versies van decathlon super! Gewoon meerdere maten bestellen om te testen maar ze komen redelijk overeen met mijn normale maat.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:13

Ik heb slanke benen maar ronde bil, ik draag voornamelijk rijleggings. Die zijn fijn stretch, daar ik een smalle taille heb, zit dat het fijnst. Meestal heb ik die van Aztec Diamond Equestrian, heb nu ook Black Heart Equestrian in bestelling.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:19

Qua normale broeken kan ik trouwens de high waist skinny van c&a aanraden (met 2 knoopjes). De enige broeken die ik zonder riem aankan en die ook maanden goed blijven zonder riem. Normaal is alles te wijd in de taille of te strak rond de heupen.

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:43

Horze en epplejeck

TDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 16:40

StillAngel schreef:
kitobeer schreef:

Denk niet dat het aan de maten ligt maar aan de verhouding van je lichaam. Dit is het lastige, sommige mensen wegen precies hetzelfde en zijn even lang maar de benen kunnen ook weer langer of korter zijn in verhouding en dát maakt het lastig om eenzelfde maat te vinden gok ik.

Precies, het probleem zit in dat ik kleinere benen heb dan de meeste mensen van mijn lengte. Daarnaast is het vaak hoe groter de maat, hoe langer de pijpen worden en hoe breder de taille. Dus als je én je gewicht in je benen draagt én je ook nog eens kleinere benen hebt dan een standaard persoon van jouw lengte, is een goed passende broek vinden erg moeilijk..

TDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 16:43

Melewel94 schreef:
Ik weeg 70kg en ben 1,55 kun je nagaan. Er zijn zeker merken waar je perfect in past, gewoon echt even zoeken. Ik heb laatst bij emmers een eigen merk gepast en die zat als gegoten! Maar je moet er redelijk bij in de buurt wonen... Peelbergen hebben ze nu ook een filiaal.

Jammer, die zitten voor mij 2 uur verderop. Ik zou wel even online kunnen kijken, weet je toevallig hoe het model heet?

TDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 16:45

Saaams schreef:
Easy Rider Sera. Ik wil niet meer anders.

Bedankt voor de tip, ga er meteen even naar kijken!

TDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 16:49

Kaula schreef:
Ik heb ongeveer dezelfde maten en ook relatief korte benen een een lang bovenlichaam. Zelf vind ik het prettig als broeken een hogere taille hebben, anders zakken ze snel af. Tijdje geleden deze broek van Krämer gekocht, zowel de normale versie als de winterversie en ik vind ze erg fijn! Gaat wel minder lang mee dan Pikeur denk ik, maar daar is de prijs ook naar.

https://m.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijbro ... -Catherine

Ik ben zelf ook fan van een hogere taille haha. Zakken inderdaad anders snel af en lijken je benen weer net even wat langer door ;) Bedankt voor de tip, ga hem zeker uitproberen!

TDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 16:51

Palmboom95 schreef:
Qua normale broeken kan ik trouwens de high waist skinny van c&a aanraden (met 2 knoopjes). De enige broeken die ik zonder riem aankan en die ook maanden goed blijven zonder riem. Normaal is alles te wijd in de taille of te strak rond de heupen.

Oooh wat een handige tip, dankjewel! Ga zeker even bij de C&A én bij de Decathlon kijken.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:20

Emmers eigen merk, zie maar 1 soort op de site dus ga er van uit dat dat deze is :')
Afbeelding
Afbeelding

Imperial riding, zat fijn maar wel vrij stug als in niet zo rekbaar. Model opzich was goed

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

HKM, Heerlijke broek, de brede band was echt fijn!
Afbeelding
Afbeelding

Copperfield, 1e rijbroek die heerlijk zat met mijn vorm, is ook te zien aan de slijtage :') gekocht bij epplejeck

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CM (?) merk zegt me zo niks, maar ook een fijne pasvorm en fijne lengte voor kortere benen.
Afbeelding
Afbeelding

TDS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 19:33

Melewel94 schreef:
Emmers eigen merk, zie maar 1 soort op de site dus ga er van uit dat dat deze is :')
[ [url=m/XMRLDB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7om5gs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Imperial riding, zat fijn maar wel vrij stug als in niet zo rekbaar. Model opzich was goed

[ [url=m/8uUPFr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8tlAgz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CoPA3v.jpg]Afbeelding[/url] ]

HKM, Heerlijke broek, de brede band was echt fijn!
[ [url=m/tcIf1J.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UoZXje.jpg]Afbeelding[/url] ]

Copperfield, 1e rijbroek die heerlijk zat met mijn vorm, is ook te zien aan de slijtage :') gekocht bij epplejeck

[ [url=m/XmH5VF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FzYGcK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pq6t79.jpg]Afbeelding[/url] ]

CM (?) merk zegt me zo niks, maar ook een fijne pasvorm en fijne lengte voor kortere benen.
[ [url=m/xKeyXE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tri9rH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aaah wat lief :) Bedankt voor de foto's en de tips, ik ga meteen even shoppen.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 19:56

kitobeer schreef:

Epplejeck epplejeck epplejeck! *\o/*

Ik ben 1,68 en heb dan wel wat langere benen, niet extreem overigens. Maar wel een dikke kont en volle bovenbenen en supersmalle taille! En ik zweer bij de epplejeck! Mocht een broek te lang zijn kun je altijd kijken of je een handige crea bea kent die er een stukje vanaf kan halen en dit netjes kan maken :)

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:01

Je moet gewoon echt passen. Het ene model is het andere niet per merk. :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:05

Hier ook korte pootjes, geen enorm volle benen/billen maar wel meer dan de gemiddelde persoon van mijn lengte :+ Ik ben heel tevreden over Imperial Riding en HKM! En ik heb een Epplejeck eigen merk broek die ook heel netjes zit.

Mijn wedstrijdbroek is La Valencio in kindermaat 164, maar dan moet ik wel heel hard mijn best doen om hem dicht te krijgen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 16:57

Ik heb 4 candela's maatje 44 die in de verkoop gaan.

Twee grijze, één met, en één zonder kunststof zitvlak, een witte (wedstrijd) met kunstlederen zitvlak, en een spijkerbroek-candela, met bruin zitvlak.

Mocht je interesse hebben, :PB

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 17:11

Rijlegging van de decathlon al geprobeerd?
Kun je voor 20 euro best doen. Ik heb niet jouw maten maar hij zit echt heerlijk. Ik ben 1.58 en 60 kg.