Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Sappos schreef:Hier een V40 2.0 diesel D2 met een tweepaards mentrailer, ledig 620 kg dus wel licht. Ik rijd meestal met mn kleintjes en een marathonwagen en daar heeft ie geen enkel probleem mee. Ook een shet en een groot paard vormt geen problemen. Rijd er nu bijna 5 jaar mee met de trailer.
Enige wat een nadeel kan zijn maar dat is denk ik met alle voorwielaangedreven auto’s: nat gras of modder. Ik zorg altijd dat ik verhard sta geparkeerd of op een droge niet zompige ondergrond.
_Lobke_ schreef:Dankjewel voor jullie reacties. Zoals het nu lijkt gaan we inderdaad voor de Volvo V40 Diesel met een lichte trailer.
Jammer dat hier in Nederland die wegenbelasting altijd zo duur is op diesel auto's, terwijl ze in sommige gevallen veel beter en zuiniger zijn dan benzine auto's.
Ferera schreef:Wij hebben een handgeschakelde Volvo V40 2.0 liter diesel en een 1.5 Atec trailer van 620 kg leegewicht.
Mijn paard weegt 550 kilo. De auto trekt het prima, ben een keer met wat hardere wind weggegaan en dan voel je de trailer wel maar de auto had alsnog geen echte moeite.
Ik zou voor een zo'n licht mogelijke trailer gaan.
[ [url=m/M0SLGr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nielojram schreef:Gelukkig heeft Ikke zijn eerste vers gezette bakkie azijn alweer op voor deze dag.
tot zo ver mijn autokennis
Saul schreef:Ferera schreef:Wij hebben een handgeschakelde Volvo V40 2.0 liter diesel en een 1.5 Atec trailer van 620 kg leegewicht.
Mijn paard weegt 550 kilo. De auto trekt het prima, ben een keer met wat hardere wind weggegaan en dan voel je de trailer wel maar de auto had alsnog geen echte moeite.
Ik zou voor een zo'n licht mogelijke trailer gaan.
[ [url=m/M0SLGr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is geen v40 maar een v50. Dat is toch net iets meer auto dan een v40 (vind ik)
Denk dat de combinatie prima gaat.
Al denk ik dat het een v70 er voor net iets comfortabeler rijdt.
Maargoed daar kan ik eigenlijk niet over oordelen want wij hebben alleen een v70 voor de trailer staan.
Zie dat je je keuze al bijna gemaakt hebt.
Veel plezier met je nieuwe auto!
Volvo's zijn geweldig