Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
eilleen333 schreef:1. Wat is het voor/nadeel van een rits aan de voor of achterkant?
Ik heb een rits aan de achterkant. Vind ik het mooist en ik heb er geen last van.
2. Mijn huidige rijlaarzen hebben een drukknoopje bovenin zodat de rits blijft zitten en aan de onderkant bij de zool een flapje over de rits heen met een drukknoop. Wat is hiervan het nut?
Anti-slijtage of voorkomen dat je rits vanzelf open gaat.
3. Wat is het nut van veters in rijlaarzen?
Sier en het feit dat je de laars bij bv de enkel wat strakker of losser kan hebben zonder dat direct de hele schacht wijder wordt. Je kan beter aanpassen naar de vorm van je been.
Ik heb zelf laarzen van rectiligne. Super fijne laars! Mega soepel. Gebruik ze alleen bijna nooit want ik rij zowel Engels als western meestal met een spijkerbroek en cowboylaarzen. Ze zijn evt te koop (maat 39 smalle kuit)[ [url=m/f7Mx4k.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar succes met de verkoop! Marije_jiplover schreef:Ik heb laarzen van Ariat, Heritage Field II oid. Met rits aan de achterkant en geen flapje onderaan.
Ik mis dat flapje niet, ik draag mijn laarzen uitsluitend tijdens dressuurtrainingen van max een uur, trek ze aan na het opzadelen en uit voor ik met paard na het afzadelen naar de wasplaats loop.
Ik rijd zonder sporen, heb geen idee waar dat flapje onderaan zit wanneer je wel sporen draagt en of het dan juist fijn is of eigenlijk in de weg zit?
Ik heb iig geen last van huidvet in mijn rits, ik neem de laarzen na 't rijden altijd even af met een vochtige handdoek en eens in de zoveel tijd met een beetje zadelzeep.
...