Sleutelhanger met telefoon nummer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_LotteZ

Sleutelhanger met telefoon nummer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 15:56

8,5 jaar heb ik mij afgevraagd wat mijn paard doet, mocht ik in het bos eens op de grond belanden; wegrennen of blijven staan..
Kort geleden gaf hij mij het antwoord; hij rent er dus vandoor :+
Opgelucht was ik toen ik de staleigenaar aan de telefoon had en hij zei; “oh, hij komt hier net de oprit weer op lopen.”
Eenmaal thuis drong het toch wel door wat er allemaal had kunnen gebeuren en vooral ook, wat doet hij als we in een bos zijn waar hij niet naar huis kan rennen.
Nu zoek ik een sleutelhanger oid die ik makkelijk aan het zadel kan hangen (dus niet met zo’n ringetje) waar ik telefoon nummers op kan schrijven/laten graveren.
Hebben jullie tips? :)

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:59

Ah ik heb er zelf ook al eens over nagedacht, toen een beetje rond gekeken en vervolgens paard niet meer gereden. Dus laten verslonzen. Maar ik zat toen aan zoiets te denken: https://www.riemen.nl/sleutelhanger-met-nummer.html

Als je een beetje handig bent kun je dit ook zelf maken van een stukje leer en watervaste stift.
Laatst bijgewerkt door Taucha op 07-05-20 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:00

Ik heb zo'n plaatje laten graveren wat je normaal aan de halsband van de hond hangt en deze hangt aan m'n hoofdstel en eentje aan m'n zadel :)
Hier staat de naam van m'n paard op, en mijn en m'n moeders telefoonnummer (die rijdt er ook mee in het bos)

_LotteZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 16:02

Taucha schreef:
Ah ik heb er zelf ook al eens over nagedacht, toen een beetje rond gekeken en vervolgens paard niet meer gereden. Dus laten verslonzen. Maar ik zat toen aan zoiets te denken: https://www.riemen.nl/sleutelhanger-met-nummer.html

Als je een beetje handig bent kun je dit ook zelf maken van een stukje leer en watervaste stift.

Deze zag ik ook inderdaad! Ik zou hem alleen graag willen met een andere ‘sluiting’ aangezien ik hem niet standaard aan m’n zadel wil laten hangen

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:09

Rosje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:13

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:17

Jintexx

Re: Sleutelhanger met telefoon nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:25

https://www.goedgemerkt.nl/sos-naamplaa ... fIQAvD_BwE

Ik heb dit aan mijn zadel en hoofdstel hangen, hierop naam van het paard, mijn nummer en het nummer van mijn moeder (voor als ik zelf geen telefoon meer aan kan nemen).
Zo heb ik ze ook laten maken voor aan mijn handtas met ICE, en aan de autosleutel voor als ik die zou verliezen ze mij kunnen bellen.

En als je het dan aan je zadel/hoofdstel kan hangen met wat Taucha zei is het ook makkelijk er af te halen wanneer je in de bak rijd.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:30

Dogtag heb ik aan mijn zadel hangen, en een ruitervergunning die een heel klein haakje/klipje heeft, waar 't ringetje van de dogtag aan hangt.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:33

Hm, ik zou dan eerder kijken naar een GPS tracker, zodat je op je telefoon kan zien waar je paard is. Eventueel naast een hanger met je telefoonnummer.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:36

furious schreef:
Rosje8 schreef:
https://www.hema.nl/vrije-tijd-kantoor/ ... 40104.html

bij de sleutelmaker 0,25 cent per stuk, door het kleurtje prima te zien!

Die zijn wel erg fragiel.

Een Leren blijf langer mooi en leesbaar.

Valt reuze mee? Zo eentje hangt al jaren aan mijn zadel (wel met clipsluiting ipv ring) telefoonnummer heb ik met een dymo gemaakt en er op geplakt.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:37

Ik kan aluminium dogtags graveren met mijn laser. Vast te maken met zo'n bolletjes ketting. Ik heb ook een type tag die je aan je hoofdstel kunt maken (bijvoorbeeld bakstuk of keelriem er doorheen steken). Ik heb wel foto's maar ik mag hier geen reclame voor mezelf maken.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:39

Persoonlijk zou ik zo’n tag niet aan het hoofdstel hangen, maar aan Het zadel. Kans dat het hoofdstel af gaat wanneer je er af valt is groter dan dat je zadel er af gaat. Tenzij je singel breekt uiteraard.
Laatst bijgewerkt door Sim op 07-05-20 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:42

Rosje8 schreef:
https://www.hema.nl/vrije-tijd-kantoor/ ... 40104.html

bij de sleutelmaker 0,25 cent per stuk, door het kleurtje prima te zien!

Tip van mijn instructeur: aan het hoofdstel kun je deze goed vastzetten met een tweede tiewrap door het gaatje aan de onderkant (of twee tie wraps), zodat het niet bungelt. Dan zit het ook behoorlijk stevig en niet in de weg.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:47

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:54

Marije_jiplover schreef:
Dogtag heb ik aan mijn zadel hangen, en een ruitervergunning die een heel klein haakje/klipje heeft, waar 't ringetje van de dogtag aan hangt.

Ik heb exact hetzelfde gedaan. Werkt prima :j

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:57

Mijn zusje had er een hondenplaatje (die je normaal gesproken aan een halsband doet) laten maken met haar telefoonnummer erop. Gelukkig niet nodig gehad, maar toch wel handig als ze niet stoppen om te eten zeg maar :’)

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 16:59

Ik heb gewoon een kofferlabel van de action aan mijn zadel zitten. Lekker in een opvallend kleurtje.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:08

Afbeelding

_LotteZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 17:09

Bedankt voor jullie ideeën en ervaringen!
Die van Dabo-design is top! En een koffer label is ook echt slim.
Ik hang hem inderdaad niet aan het hoofdstel, kans om die te verliezen vind ik iets te groot.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:12

Ik heb bewust voor een groot opvallend kofferlabel gekozen zodat een eventuele vinder het niet kan missen. Hahaha.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:40

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 18:05

missfalki schreef:
De S.O.S tags van Dabo design ;)
zijn gemaakt van biothaan.
Van bokker Dabo

https://dabo-design.nl/shop/sos-tags/

Groet Karin.

Deze heb ik in t fluorgeel. Ene kant staat mijn naam en mobiele nummer, andere kant de naam en mobiel nummer van mn vriend. Heb m aan mn zadel hangen.

Heb t ook meegemaakt dat pony ervandoor ging toen ik dr afviel. Ze werd gevangen door mensen in het bos maar die wisten dus niet van wie ze was. Ik ben dr wel achteraan gegaan en heb dr dus zo weer terug gevonden, al weet ik daar zelf niks meer van door een hersenschudding. Maar js je ergste nachtmerrie

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 18:10

Ik heb me van de week precies hetzelfde afgevraagd toen mijn pony een jolige bui kreeg. Gelukkig deed hij toen niks geks behalve een bok en wat versnellen, maar je weet het nooit. Ik ga er een van Dabo bestellen denk ik, dan kan ik ook nog een bokker en mede-ondernemers steunen in deze tijd!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 18:15

Ik zou er ook een GPS tracker aanhangen, mocht het paard niemand tegen komen die het SOS label kan lezen kun je hem in ieder geval zelf volgen.

Ik had gewild dat die techniek toen al zo bekend was als nu, gelukkig had ik zo'n sukkeltje dat schaapachtig bleef staan.