Goede rijbroek met telefoonzak (rits)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Goede rijbroek met telefoonzak (rits)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 10:45

Ik ben op zoek naar ervaringen omtrent een goede kwaliteits rijbroek waar mijn iphone in een ritszak kan.
In verband met begeleide bosritten heb ik echt een telefoon nodig. Nu het warme weer er weer aan komt, wil ik die bodywarmer graag op stal kunnen laten liggen.

liefste met grip knieen en zachte pijpjes onderaan.

Graag niet te duur, maar ik ben wel bereid een budget aan te houden tot 180 euro -->mits de kwalitieit er naar is.

Mijn zoekactie op het net loop ik vast op te weinig foto's, geen beoordelingen of geen ritszak.
Wie deelt zijn/haar ervaring? *\o/*

Anoniem

Re: Goede rijbroek met telefoonzak (rits)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:47

Geen rijbroek, maar ik heb een legging van horze. Met full grip en op de rug een telefoonzakje, ideaal vind ik zelf. De legging zelf is vrij stevig en niet zo'n dun flubber ding. Kan door als rijbroek zeg maar. Weet alleen zo even niet welke precies.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 10:48

ohw.. ik had altijd het diee dat een legging vrij snel slijt. Maar die aanname was dus niet correct?

maria500

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:51

Op Agradi kan je kijken bij de collectie van Felinehoi. Ik weet dat zij rijbroeken heeft met een telefoonvak.

Hoe de broek verder is weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:52

Knert schreef:
ohw.. ik had altijd het diee dat een legging vrij snel slijt. Maar die aanname was dus niet correct?

Die ik heb denk ik niet. Is echt een vrij dikke voor een legging vind ik zelf hahaha. Heb em nu een week elke dag aangehad hele dagen. Toen in de was. Geen slijtage of iets nog.
Heb er nog niet mee gereden overigens. Dus weet niet hoe de grip slijt.

Edit: https://www.horze.nl/dames-full-seat-ri ... l#color=DB

Dit is em

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:53

Inderdaad een legging.

Die hebben vaak een zakje op je bovenbeen en dat vind ik 100 keer praktischer dan een steekzak of kontzak. Daar zit je telefoon in de weg of past niet in het geheel in het zakje.
En daarbij zweet ik daar op heel warme dagen en word mijn telefoon dan vochtig.

Deze bijvoorbeeld. https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... et-zitvlak
Kan je nog niet vertellen hoe slijtvast het is maar de prijs is er hoe dan ook naar.

Ik heb liever zonder grip zitvlak maar bij deze valt de stroefheid wel mee. Gewoon comfortabel.
Laatst bijgewerkt door pol013 op 07-05-20 10:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 10:54

maria500 schreef:
Op Agradi kan je kijken bij de collectie van Felinehoi. Ik weet dat zij rijbroeken heeft met een telefoonvak.

Hoe de broek verder is weet ik niet.

dank je. Ik zal eens kijken.
Iemand toevallig wel ervaring met dit merk?

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:58

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:58

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:59

jintex: rij jij in de dressuur zadel?
Want in een springzadel vind ik een telefoon in een voorzakjes echt vreselijk.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 11:00

Jintexx schreef:
Ik heb een montar broek met fijne zakken, hier past een telefoon in. Alleen zit er geen rits in.
Als ik het goed heb is het deze die ik heb: https://www.divoza.com/nl/montar-2078-high-rijbroek

Oh ja mooie broek. Hoe bevallen die knopen?
Weet niet wat je figuur is.. maar gaan die knopen niet snel open als je een... ahum buikje hebt?

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:00

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 11:01

pol013 schreef:
jintex: rij jij in de dressuur zadel?
Want in een springzadel vind ik een telefoon in een voorzakjes echt vreselijk.

MMm, nooit over nagedacht. Ik rijd idd in een springzadel, maar beugels niet op kortste.

Goed dat je het zegt trouwens!

NelvR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:02

die zijn er niet veel ;-) maar ik gebruik een hardloopband met tasje, waar de telefoon in kan, superfijn!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 11:03

Solistar schreef:
Misschien ook een idee, ik heb een soort heuptasje voor hardlopers voor als ik zonder jas rijd, elastisch en niet lomp, voor €5 bij een campingwinkel weg. Speciaal op maat voor telefoons. Zoiets: http://gopro2day.nl/running-belt-hardloop-heuptas/

Oh, deze is best elegant en makkelijk onder je kleding te houden.

Maar moet wel een nieuwe broek, dus hoop eerst de combinatie te vinden. Dit houd ik in mijn achterhoofd

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:04

Solistar schreef:
Misschien ook een idee, ik heb een soort heuptasje voor hardlopers voor als ik zonder jas rijd, elastisch en niet lomp, voor €5 bij een campingwinkel weg. Speciaal op maat voor telefoons. Zoiets: http://gopro2day.nl/running-belt-hardloop-heuptas/

Zoiets heb ik ook van spibelt. Enorm handig en hoef geen speciale rijbroek te zoeken alleen voor een telefoon

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:05

Inderdaad, ik vind het ideaal, heb m gewoon op stal liggen zodat ik altijd nog kan zien of ik wel of niet met jas rijd en niet thuis al hoef te beslissen :-)

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:09

Decathlon heeft ook veel broeken met een zak met rits op de bovenkant van het bovenbeen. Hier past een flinke telefoon zeker in en ik vind de kwaliteit prima gezien de prijs. Je hebt verschillende soorten (siliconen, kniegrip, helemaal glad). Het is ook een goede fit als je wat steviger bent en de modellen die ik heb gehad vielen lekker hoog.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:09

Die arm en heup hardlooptasjes heb ik ook een jaar veel gebruikt. Werkt aardig.
Heuptasjes kan wel omhoog 'ploppen' te paard. Dus van je heup af in je taille schieten. Of juist op je zadel stuiteren als je het bandje te los hebt.
Om de arm vind ik dan beter blijven zitten.

Bij beiden vind ik het weel gefriemel om het er te paard in te wurmen als je onderweg een foto wil maken. Dan heeft het zakje op mijn been bij de rij legging wel echt mijn voorkeur.

(ja, ik heb er een aardige studie van gemaakt aangezien ik bijna nooit thuis in de bak rij en bijna altijd onderweg ben)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:13

Bij kramer ruitersport hebben ze ook mooie rijleggings. Ik heb zelf een voortas van Dabo al jaren, erg blij mee kan ook een flesje water, hoevenkrabber, touwhalster enz enz

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:26

Knert schreef:
Jintexx schreef:
Ik heb een montar broek met fijne zakken, hier past een telefoon in. Alleen zit er geen rits in.
Als ik het goed heb is het deze die ik heb: https://www.divoza.com/nl/montar-2078-high-rijbroek

Oh ja mooie broek. Hoe bevallen die knopen?
Weet niet wat je figuur is.. maar gaan die knopen niet snel open als je een... ahum buikje hebt?

Ik kan je eerlijk zeggen ik heb geen last van de knopen, en weet zo even niet of ik een foto van mijzelf in mijn profiel heb staan maar daarop is te zien dat ik zelf ook zeker niet de meest slanke dame ben :')

En ik heb idd een dressuur zadel, dus ik durf er niks over te zeggen wat het doet als je korter zit.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:29

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:33

Mando schreef:
Bij kramer ruitersport hebben ze ook mooie rijleggings. Ik heb zelf een voortas van Dabo al jaren, erg blij mee kan ook een flesje water, hoevenkrabber, touwhalster enz enz

Welke heb je precies? Zoeen die je met klitteband aan je zadel maakt? Ik vraag me altijd af of dat niet gaat klapperen als je bv draaft, of valt dat wel mee?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 13:22

dus eigenlijk zijn de beste rijbroeken toch zonder goede telefoonzak?
Zoek wel met ritsje. Ik ben te neurotisch dat ik denk dat ik hem onderweg kwijtraak.

decathlon is denk ik niet de kwaliteit wat ik zoek. De rijleggings geen ervaring mee, vind ze er wel lekker uitzien. Maar vraag mij af of de stof niet te dun is en teveel aftekend. En die print vind ik niet zo mooi.

Het mag best wel wat kosten, zolang de kwaliteit er ook maar naar is. Die heuptasjes ga ik denk ik toch maar eens goed bekijken. Ze zien er wel oke uit eigenlijk.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:27

Ristjes hoeft in de meeste rijleggings echt niet.
In die van de kramer die ik aanhaalde kunnen in theorie 2 telefoon boven elkaar. Dus je kunt hem heel diep weg steken. Die gaat er echt never nooit spontaan uit.

Rijleggings heb je in verschillende diktes. Van heel aftekenend en glad en glimmend tot dikke minder aftekenende stof.
Print is inderdaad een kwestie van smaak maar er zijn inmiddels zo veel merken die dit type broek hebben dat je vast iets kunt vinden.

Maar ze zijn inderdaad vaak meer tekenend dan een traditionele rijbroek. Ik zou ook best graag zien dat er ook 'normale' rijbroeken kwamen die een extra zakje op het bovenbeen hebben. Maar dat heb ik nog niet gevonden.