Elastiek in de laars kapot

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haffiefreak

Elastiek in de laars kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 06:54

Afbeelding

Ik heb zulke plaatsen, nu is gisteren tijdens een (privé) les het onderste gedeelte van het elastiek geknapt. Al 2 weken geleden gekocht. En alleen gisteravond mee gereden. Niet ingelopen. Dus mijn eigen schuld lijkt me.

Zou ik hier zelf of de schoenmaker een nieuw elastiek in kunnen zetten?

yvonnnek

Re: Elastiek in de laars kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 06:58

Ik denk niet dat je eigen schuld is. Dit zou niet mogen naar 1 keer rijden ondanks dat je ze niet hebt ingelopen. Ik zou even contact opnemen met de winkel waar je ze hebt gekocht.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 07:04

Dit mag echt niet al binnen twee weken zo kapot gaan. Ik zou even terug gaan naar de winkel waar je ze hebt gekocht, je hebt namelijk recht op vervanging of reparatie

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 07:05

Dat is gewoon een fabricagefout, even mee teruggaan.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 07:06

Rijlaarzen hoef je ook niet in te lopen, maar moet je inrijden. Dan zakken ze het mooiste in namelijk. Het zijn niet voor niets RIJlaarzen.
Ik zou toch echt contact opnemen met de winkel.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 07:07

Ik heb dinsdag pas weer tijd om naar de winkel te gaan. Dan gaat onze zoon weer naar school toe. Zou dat kunnen? Anders bel ik ze wel eerst, is 25 min rijden.

Ze waren wel in de aanbieding trouwens. Of maakt dat niet uit?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 07:57

Ik zou nu inderdaad even bellen en dan zeggen dat je ze dinsdag graag wil ruilen.

Is het bij de veters stuk of echt het elastiek naast de rits? Beide mogen niet stuk gaan hoor, en heeft ook niks met inlopen/rijden te maken.

Mocht je ze niet kunnen ruilen en wil je ze toch houden, dan kan de schoenmaker er waarschijnlijk wel wat mee.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 08:09

prugelpiet schreef:
Ik zou nu inderdaad even bellen en dan zeggen dat je ze dinsdag graag wil ruilen.

Is het bij de veters stuk of echt het elastiek naast de rits? Beide mogen niet stuk gaan hoor, en heeft ook niks met inlopen/rijden te maken.

Mocht je ze niet kunnen ruilen en wil je ze toch houden, dan kan de schoenmaker er waarschijnlijk wel wat mee.

Het korte stukje elastiek wat aan de voorkant van de laars zit.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 08:10

Ruilen is wel een beetje overdreven voor een kapotte veter..
Ik zou zeggen gewoon een nieuwe veter in laten zetten bij de winkel waar je ze gekocht hebt.
Dit moeten ze gratis doen aangezien je mag verwachten dat de veter langer meegaat dan 2 weken.

(Tenzij alleen dit paar laarzen in de aanbieding was omdat er iets met de veter was..)

Ik ga er wel vanuit dat de veter elastiek is en je dat bedoeld..

yvonnnek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:50

Als het alleen het elastiek aan de voorkant is, zou ik even bij de lokale schoenmaker langs gaan. Heb vorige week 4 elastiekjes voor de voorkant gehaald voor 4 euro. Is het denk ik niet waard als je 25 min heen en weer terug moet rijden;)

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:35

Oh ik begreep dat het om het elastiek naast de rits ging! Als het alleen de veter is zou ik inderdaad even langs een schoenmaker gaan