Ondergoed???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mary_X

Ondergoed???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 08:13

Hey bokkers,

Wat voor ondergoed dragen jullie om te rijden?
Ik heb vaak heel veel last van wondjes.
Ik heb nu een rij onderbroek op agradi besteld. Kijken of dit betert.

Mary_x

Sharel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 08:20

De naadloze onderbroeken van de Hema zijn echt super fijn. Draag ze altijd met paardrijden :D

Anoniem

Re: Ondergoed???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 08:33

Gewoon heel simpel, altijd de Australian boxershorts bij de action weg. Nooit ergens last van. Zowel in het normale leven, als bij de paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 08:35

Ik draag vaak ook gewoon simpele onderbroeken van de hema.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 08:36

Ik draag altijd boxershorts, dat vind ik fijner met rijden.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 08:37

Simpele van de Sloggi of Ten Cate

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 08:37

Ik draag of een boxer of een string. Krijg van de "onderbroeken" altijd schuurwondjes rond mijn zitbeenknobbel :(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 08:51

Sharel schreef:
De naadloze onderbroeken van de Hema zijn echt super fijn. Draag ze altijd met paardrijden :D

De onderbroeken nooit geprobeerd, maar sowieso het naadloze ondergoed van de Hema. Soms heb ik wel eens wat anders aan en dat wordt meteen bestraft. :')

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 09:15

Sharel schreef:

Ja helemaal mee eens, zowel de hipsters als de normale onderbroeken. Met ander ondergoed krijg ik altijd plekken maar met het naadloze ondergoed van de Hema niet.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 09:18

blackstar schreef:
Simpele van de Sloggi of Ten Cate

Dit, of van Schiesser.

Die van Hema vind ik heerlijk voor gewoon dagelijks, maar brede pony + brede bovenbenen: die kruipen alsnog op.

Die van de betere merken blijven gewoon veel beter zitten, plus die zijn van wat minder 'zweterige materialen', wat ook gewoon fijner is (vind ik).

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 09:28

Hier ook Hema onderbroeken van elastisch katoen.

Al heb ik de ervaring dat doorrijden ook aan je zadel kan liggen. Of het bij je bekken past op niet.
Op een Kiefer (modellen van jaren ‘90 tot ‘05) reed ik de voorkant stuk. Op mijn (jaren ‘80 Stüben Siechfried reed ik mijn stuitje stuk, in ‘06 had ik een leenzadel Stüben Maestoso had ik precies het zelfde. Geen onderbroek die dat oplost, ook de dure speciale rijonderbroeken met dik kruis en hoge voornaad niet.

Prima zadels maar niet voor mij.
Barnsby en zelfs een simpele Wintec of Pagony geen enkel probleem.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 09:29

Bikinionderbroeken of de hipster van de zeeman

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 09:36

De naadloze strings van de Zeeman.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 09:37

Zeeman hipsters :Y)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 09:38

tiwi1969 schreef:

Al heb ik de ervaring dat doorrijden ook aan je zadel kan liggen. Of het bij je bekken past op niet.
Op een Kiefer (modellen van jaren ‘90 tot ‘05) reed ik de voorkant stuk. Op mijn (jaren ‘80 Stüben Siechfried reed ik mijn stuitje stuk, in ‘06 had ik een leenzadel Stüben Maestoso had ik precies het zelfde. Geen onderbroek die dat oplost, ook de dure speciale rijonderbroeken met dik kruis en hoge voornaad niet.

Klopt ja! toevallig had een zadelpasser er ook een blog over op facebook van de week. Dat je zadel enorme invloed kan hebben op doorrijden, en dat een echt merinobontje op je zadel óf een zadel met een 'gat' in de zitting (zoals een mclellan zadel zeg maar, maar dan op een dressuurzadel) dan goed kunnen helpen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 09:46

Skippy01 schreef:
tiwi1969 schreef:

Klopt ja! toevallig had een zadelpasser er ook een blog over op facebook van de week. Dat je zadel enorme invloed kan hebben op doorrijden, en dat een echt merinobontje op je zadel óf een zadel met een 'gat' in de zitting (zoals een mclellan zadel zeg maar, maar dan op een dressuurzadel) dan goed kunnen helpen.

Bontje vind ik dan weer een lapmiddel, zadel moet bij de vorm van je bekken passen. Op je paard gebruik je ook geen permanent bontje om je zadel passend te maken.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 09:49

Van boxers, hipster, onderbroeken krijg ik altijd plekjes. Ik rij nu alleen nog maar in strings, maakt niet uit welke

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 09:55

tiwi1969 schreef:
Bontje vind ik dan weer een lapmiddel, zadel moet bij de vorm van je bekken passen. Op je paard gebruik je ook geen permanent bontje om je zadel passend te maken.

Ja en nee: sommige ruiters rijden zich dus ALTIJD open. Ongeacht hoe goed het zadel past, hoe geweldig het ondergoed dat je draagt ook is, etc. Je hebt ze. Als het dan is 'doe maar een bontje' of 'ik kan maar eens per week rijden omdat ik anders open ligt', dan kies je denk ik voor dat bontje.
(Overigens ook wel een heel echte dressuurruiter-reactie; zoveel westernruiters die altijd schapenwol op hun zitting hebben, naast dat het dempt, is het koel in de zomer, warm in de winter, en daarmee dus geen lapmiddel, maar gewoon extra comfort ;) )
En zo'n opengewerkte zitting komt ook vanuit een wereld waarin mensen gewoon comfortabel uren te paard moesten: de cavalerie.

Ik noem dat geen lapmiddelen, maar handige dingen die je leven fijner kunnen maken.
(En nee, ik heb er zelf geen last van dat ik me open rijd en heb ook geen aandelen ;) )

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:00

kosseh schreef:
Van boxers, hipster, onderbroeken krijg ik altijd plekjes. Ik rij nu alleen nog maar in strings, maakt niet uit welke

Ik ook... alleen nog maar strings en het probleem was over.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:19

kosseh schreef:

Idem, hoe minder stof hoe beter :+

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:19

Sharel schreef:

Deze zijn indd echt top

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:27

tiwi1969 schreef:

Helemaal mee eens. Hier dezelfde ervaring met Kiefer en Ainsley. Maar het probleem was opeens opgelost met KN. En onderbroeken gewoon van Zeeman.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:47

Ik had daar last van toen ik nog op de manege reed. Bij 1 paard. Lag aan het zadel. Als ander ondergoed niet helpt, dan raad ik je een gelpad voor op je zadel aan of, iets goedkoper een wielrenonderbroek aan. Geen gewone wielrenbroek, die is te dik onder een rijbroek. Voelt wat raar, maar je ziet er nauwelijks iets van.

Mary_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 14:04

Loes1996 schreef:
Ik draag of een boxer of een string. Krijg van de "onderbroeken" altijd schuurwondjes rond mijn zitbeenknobbel :(

Heb ik ook! En ook met gewone boxers...

Mary_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 14:07

tiwi1969 schreef:

Ik hoop niet aan het zadel want is pas nieuw (half jaar nu) heb het in het begin geen last van gehad.
Is nu pas vanaf het warme weer en ik rijd er altijd 2 achter elkaar...