Grip rijbroek 'hard' geworden?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xWouter

Grip rijbroek 'hard' geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 12:51

Middag!

Gezien ik even met mijn handen in het haar zit en geen idee wat ik kan doen om dit op te lossen: ik haalde zojuist een rijbroek uit de kast die ik al ruim een half jaar niet gebruikt had, echter is de siliconen grip hard geworden lijkt het? Het kraakt ook enorm, ik kan er niet normaal mee rond lopen :')

Zijn er mensen die dit ook wel eens gehad hebben? Of mensen die enig idee hebben of ik deze broek nog kan redden?

Anoniem

Re: Grip rijbroek 'hard' geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:52

Even in de was doen? Ik heb het nog nooit gehad. En heb ook wel een tijd bepaalde broeken een langere periode niet gebruikt.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 13:18

In de was heb ik inderdaad al geprobeerd, met extra wasverzachter!

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:23

was je broeken met siliconen altijd met wasverzachter? Daar kan siliconen niet goed tegen. Misschien komt het daardoor.

Wasadvies Epplejeck: Er zijn wel een aantal tips om je rijbroek en lang en vol leven te laten leiden. Gebruik bijvoorbeeld geen wasverzachter, was je rijbroek binnenstebuiten, gebruik zo weinig mogelijk wasmiddel en was niet heter dan 30 graden. Op deze manier kun je de grip van je siliconen zo lang mogelijk behouden en hou je je rijbroek mooi.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 13:31

Oh dat wist ik niet! Toevallig was ik mijn rijbroeken nooit met wasverzachter maar ik wist ook niet dat het slecht was! Dacht alleen dat het in dit geval een keer zou helpen maar helaas... Verder inderdaad ook binnenstebuiten en op 30 graden altijd :j

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:41

Als je de broek normaal niet met wasverzachter wast, zal dat de oorzaak niet zijn. Rubber verdroogt vaak als het langere tijd ligt. Maar dat zou toch niet na een half jaar al zo moeten zijn. Ik heb van de week mijn rijleggings met siliconen weer uit de kast gehaald. Hebben ook een half jaar stil gelegen, maar niets mee aan de hand.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:56

Nog een reden dat ik niks met siliconen rijbroeken heb :D
Heb je niks aan nu uiteraard. Ik zou eens advies vragen in een ruitersportzaak. Die krijgen wel vaker dit soort vragen :)

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:14

Ik heb liever ook een rijbroek zonder siliconen. Maar met warm weer vind ik een dunne rijlegging wel fijner zitten dan een rijbroek. En op (bijna) alle rijleggings zitten siliconen, in ieder geval op die rijleggings die ik lekker vind zitten :-)

SandAndOak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:49

Het klinkt eigenlijk alsof je silicone gewoon is uitgedroogd. Ik denk niet dat dat nog te herstellen is maar zou inderdaad de winkel mailen.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-20 14:57

@Flower033 Ja ik vind het ook vreemd! Zeker omdat ik meerdere broeken van dit merk heb waarbij dit niet het geval is.. En het is een merk waar ik altijd zeer tevreden over ben qua kwaliteit, dus ik ga maar eens contact opnemen met ze dan!

@Ineke2 haha ieder zijn ding! Ik zweer zelf juist weer bij siliconen rijbroeken (oke, alleen deze specifiek dan niet _-:( ) en ik wil echt geen broek meer zonder siliconen!

@SandAndOak ik vrees het inderdaad ook ja.. Ik ben nu nog een laatste poging aan het doen door hem te laten weken in water met azijn in de hoop dat het dan bijtrekt maar ik vrees het ergste. Ik ga inderdaad mailen!

Bedankt allemaal voor jullie reacties! :D

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 15:22

Heb ik ook gehad, even in een badje warm water en laten drogen. Broek doet het gewoon nog.