Ervaringen neus ‘fringe’ vliegenmaskers

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Ervaringen neus ‘fringe’ vliegenmaskers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 10:17

Ik ben op zoek naar een masker die mijn paard de nodige extra opluchting geeft van de vliegen op haar neus. Helaas vindt ze gaas nog vervelender dan vliegen en heb ik die bij het vorige masker eraf moeten knippen.

Ik zag dat Shires een interessante optie heeft en ben benieuwd of er mensen ervaring hebben hiermee?

Afbeelding

Paardenfann4

Re: Ervaringen neus ‘fringe’ vliegenmaskers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:26

Deze gebruik ik nu 2 jaar en bevalt prima. Paard vind het ook niet erg en de vliegen blijven goed van de neus vandaan.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:46

Toevallig gister ook naar dit masker zitten kijken.
Vraag me af wat het verschil is met zo'n gaas-flap op de neus?

Bovenstaand masker is er ook in 'deluxe' uitvoering. Daar lijkt het masker nog iets meer van de ogen van af te staan.

Afbeelding

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-20 12:18

Denk dat dat vertekend, stalgenoot heeft de gewone versie (zonder neus en oren) en die staat keurig van de ogen af.

Verschil met het gaas is natuurlijk de beweging en een andere manier van ‘druk’ op de neus, mijn paard vind het gaas heel vervelend, is dan de hele tijd aan het briesen. Maar ook kunnen er geen vliegen onder komen natuurlijk.

Goed te lezen dat er al een goede ervaring is! Ik zit er toch aan te denken deze aan te schaffen, stel dat ze het niet leuk blijft vinden knip ik ze er weer af.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:23

Misschien zeg ik iets heel geks, maar bij mijn kerel zitten de vliegen vooral irritant te doen rondom de neus als hij staat te dutten. Maar de maskers en de touwtjes reiken op beide foto's niet verder dan net boven de neusgaten. Zien jullie in de praktijk dat de vliegen dan dus alsnog op het blote deel lopen te plagen? Of valt dat bij jullie juist wel mee?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:30

Ik heb die hoofdkappen ook. Recent die DeLuxe gekocht.
Mijn merrie is gewoon heel snel geïrriteerd. En dit helpt een hoop voor haar. Als het echt heel erg is met vliegen, gebruik ik hem ook met rijden.

Afbeelding
De DeLuxe

Afbeelding
De gewone versie (al een jaar of 2-3 oud)

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:34

Wauw, die eerste foto! Wat is er met jouw paard gebeurd?! :wow:

_O- _O-

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:40

Dat is wel een nadeel, dat ze hem niet gewoon in zwart hebben, maar alleen in paars en knalblauw :D

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:41

Sanet schreef:
Dat is wel een nadeel, dat ze hem niet gewoon in zwart hebben, maar alleen in paars en knalblauw :D

Ik krijg meteen de associatie met een enorme reuzensprinkhaan.. :')

De eczeemdeken van mijn kerel veranderd hem ook in een soort wandelende soepjurk, jammer dat die dingen er altijd een beetje stom uitzien, maar als het werkt, dan is het het wel waard ook.

SuperRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:48

Ik gebruik sinds een paar weken exact het masker uit de OP voor onze b pony (maat kleine pony). Het bevalt ons erg goed! Staat genoeg van de ogen af, zonder dat ie op een sprinkhaan lijkt

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:49

Ach, ze is liever vliegvrij, dan modieus :).
En het went, ze laat altijd netjes haar hoofd zakken om de kap op te doen.

In het wit is (dit is dus niet DeLuxe, maar de gewone) hij ook vreselijk:
Afbeelding

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:52

Hahaha, oh, schitterend. Ik snap nu wel dat je de foto's op verkoopwebsites altijd vanaf de zijkant genomen ziet. _O-

Maar zeker, helemaal mee eens, liever vlieg (en bij ons dan dus ook jeuk-)vrij dan dat ze er mooi uitzien. Wat fijn dat ze zo duidelijk laat merken in haar gedrag dat ze er echt baat bij heeft. +:)+

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:16

Sanet schreef:
Ik heb die hoofdkappen ook. Recent die DeLuxe gekocht.
Mijn merrie is gewoon heel snel geïrriteerd. En dit helpt een hoop voor haar. Als het echt heel erg is met vliegen, gebruik ik hem ook met rijden.

[ [url=m/CLCgFX.jpg]Afbeelding[/url] ]
De DeLuxe

[ [url=m/33bxkT.jpg]Afbeelding[/url] ]
De gewone versie (al een jaar of 2-3 oud)

Ohh jij kan goed vergelijken!
Raad jij de Deluxe of de gewone variant aan?
En blijven ze beiden even goed zitten? :)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:29

Ik heb voor mijn dames wel altijd de cob maat, en zelfs daar is het klittenband iets aan de krappe kant. Maar kleiner passen de oren er niet meer in :)
Ik heb de DeLuxe nog niet gewassen. Dus ik weet niet hoe goed die zich houdt. De kleur is wel wat hysterisch. Maar hij staat wel duidelijk verder van de ogen af. Met de gewone had ik nog wel eens dat in plaats van uitdeuken juist ging indeuken richting het oog. Dat heb ik met de DeLuxe nog niet gehad.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:46

Sanet schreef:
Ik heb voor mijn dames wel altijd de cob maat, en zelfs daar is het klittenband iets aan de krappe kant. Maar kleiner passen de oren er niet meer in :)
Ik heb de DeLuxe nog niet gewassen. Dus ik weet niet hoe goed die zich houdt. De kleur is wel wat hysterisch. Maar hij staat wel duidelijk verder van de ogen af. Met de gewone had ik nog wel eens dat in plaats van uitdeuken juist ging indeuken richting het oog. Dat heb ik met de DeLuxe nog niet gehad.

Ooh zijn beiden hierboven cob? Zou je niet zeggen. Vergeleken met jouw paarden heb ik dan ook wel cob nodig denk ik ipv full!

Zelf ben ik nooit echt fan van die dichte oren in vliegenkappen, maar je hebt niet altijd de keuze. Soms knip ik ze er ook af.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 14:54

Mijn oude merrie (die grijze :) ) heeft eczeem dus wil ik wel perse met oren. Anders wordt ze gek van de jeuk en schuurt ze heel de binnenkant van de oren kaal.

Maar alles is Cob maat. Ik heb voor 1 Fries een ponymaat gehad. Daar kreeg ik echt het klittenband niet vast zonder dat ze met 1x schudden de kap al om 1 oor had hangen. Ze vallen dus vrij groot.

Afbeelding