Waar buitenritten?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vosje98

Waar buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 16:32

Weet iemand toevallig waar je nu nog een buitenrit kan maken (maneges) of iemand waarbij je een paard kan huren voor een buitenrit?

De manege waar ik rijd is helaas gesloten en begin het paardrijden nu toch wel enorm te missen.
Weet iemand een plek waar ik en buitenrit kan komen maken? (Ik ben bereid ervoor te betalen) :)
Laatst bijgewerkt door Vosje98 op 10-04-20 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Re: Waar buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:33

Ik mag hopen helemaal NERGENS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:35

Ik denk ook nergens. Misschien alleen bij een particulier dat je zijn of haar paard mag lenen. Maar persoonlijk zou ik gewoon wachten..

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:40

Ik snap dat de verveling toeslaat, zeker met dit weer. Maar er zullen erg weinig stallen zijn die nog open zijn en eerlijk gezegd vind ik dat met de huidige maatregelen niet meer dan logisch. Ik vrees dat je nog even geduld moet hebben... Of inderdaad wat brokjes zegt, kijken of er particulieren zijn. Er zijn ook nu mensen op zoek naar bijrijders, al dan niet tijdelijk (vitale beroepen etc).

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:42

Welke particulier gaat zijn of haar paard aan een totaal onbekende uitlenen? Zeker onder deze omstandigeheden? "ik mis het" ja hoor, er zijn wel ergere dingen aan de hand nu.

Vosje98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 16:49

Dit topic is absoluut niet bedoeld om negatieve reacties los te maken.
Ik snap dat de huidige omstandigheden niet ideaal zijn. Maar lijkt me dat het een stuk minder erg is om in je eentje of met 2 mensen ergens een ritje te maken dan die groepen mensen die overal nog feestjes lopen te vieren.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:51

Ik denk dat je er vanuit kan gaan dat alle maneges en stallen dicht zijn ivm corona.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:54

Vergeef mij mijn botte reactie. Als Corona/vechten voor het leven dichtbij komt (in mijn geval) zal het anders zijn dan dat het een ver van je bed show is. Misschien is het een ver van je bed show in jouw geval.

Maar welke woorden van de premier versta je niet? Blijf thuis.
rester à la maison. Bleib zu hauze.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:54

Vosje98 schreef:
Ik snap dat de huidige omstandigheden niet ideaal zijn. Maar lijkt me dat het een stuk minder er is om in je eentje of met 2 mensen ergens een ritje te maken dan die groepen mensen die overal nog feestjes lopen te vieren.

Zo kom je niet over anders zou je dit niet vragen.

En dat andere hersenlozen het wel doen betekent niet dat jij het ook mag.

Praktisch iedere pensionstal heeft extra regels en maatregelen dus de kans is nihil dat je als buitenstaander daar nu het erf op komt.
Wij als paardeneigenaren hebben ons ook te houden aan de richtlijnen en extra regels.

De boetes zijn niet mals dus ook maneges ed die normaal gesproken wel verhuren doen dat niet.

Accepteer dat je nu tijdelijk je hobby niet kunt uitoefenen en zoek gewoon even iets anders wat je wel kan doen.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:55

Vosje98 schreef:
Ik snap dat de huidige omstandigheden niet ideaal zijn. Maar lijkt me dat het een stuk minder erg is om in je eentje of met 2 mensen ergens een ritje te maken dan die groepen mensen die overal nog feestjes lopen te vieren.

Dat is wel zo, maar volgens mij heeft de KNHS zelfs verplicht om geen buitenritten meer te organiseren, dus de enige plek zou echt bij een particulier zijn. En die particulier zou dan misschien geen regels verbreken wanneer jullie met z'n tweeën op pad gaan (ik neem aan dat niemand een onbekende op een voor haar onbekend paard alleen laat gaan), maar op een bewegend paard is 1,5 meter afstand houden niet genoeg om besmetting tegen te gaan wanneer jullie achter elkaar moeten en naast elkaar (veilig) 1,5m afstand zijn lang niet alle paden breed genoeg voor...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:12

Ik begin nu ook ineens te snappen waarom er zoveel advertenties voor bijrijder/verzorgpaard gezocht voorbij komen. Wat hier gezegd is sluit ik me bij aan. Doe het niet.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:21

Ook ik mis onze ritten met onze paarden maar hier in België mag je niet met je paard op de baan.
Het is even niet anders.

Vrienden in Nederland mogen alleen nog zelf naar stal komen, hun bijrijders niet.

Er zijn wel belangrijkere zaken nu.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:28

Er mogen bij ons geen buitenstaanders op het erf alleen eigenaren.
Boetes en waarschuwingen zijn al uitgedeeld en ze zijn heel streng in de controle.

Ik snap echt niet dat je dit vraagt in deze tijd.

Ik wil ook zoveel ik mis ook dingen maar wat ook niet mis is een besmetting met corona en een ziekenhuisbed en het gevecht voor mijn leven.

Vosje98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 17:34

Mando schreef:
Er mogen bij ons geen buitenstaanders op het erf alleen eigenaren.
Boetes en waarschuwingen zijn al uitgedeeld en ze zijn heel streng in de controle.

Ik snap echt niet dat je dit vraagt in deze tijd.

Ik wil ook zoveel ik mis ook dingen maar wat ook niet mis is een besmetting met corona en een ziekenhuisbed en het gevecht voor mijn leven.

Omdat t lijkt mij niet zo veel kwaad kan om in je eentje een ritje te maken.
Ik vraag alleen maar of er toevallig een plek is waar dat kan.
Niet dus, prima, dan accepteer ik dat.
Ik hoef geen levenslessen, kan zelf wel bepalen wat ik wel en niet kan doen en maken

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:43

Misschien niet maar ziekenhuizen kunnen geen extra werk aan momenteel. Dus als jij nu van het gehuurde paard valt denk ik niet dat het ziekenhuis je blij zullen verwelkomen met een gebroken arm of een gekneusde grote teen oid.

Vosje98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 17:46

yvje86 schreef:
Misschien niet maar ziekenhuizen kunnen geen extra werk aan momenteel. Dus als jij nu van het gehuurde paard valt denk ik niet dat het ziekenhuis je blij zullen verwelkomen met een gebroken arm of een gekneusde grote teen oid.

Kunnen we net zo goed iedereen verbieden paard te rijden, fietsen, skeeleren of iets anders waarbij je kan vallen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:00

Vosje98 schreef:
yvje86 schreef:

Kunnen we net zo goed iedereen verbieden paard te rijden, fietsen, skeeleren of iets anders waarbij je kan vallen

In sommige landen mag je dit dus al niet meer doen.

Laten wij dus slim zijn en onze verantwoordelijkheid nemen en thuis blijven ;)

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:33

Je mag nog steeds met zijn tweeën een buitenrit maken. Kan me voorstellen dat er nog steeds stallen zijn die paarden verhuren, bijvoorbeeld in loon op zand bij de drunense duinen. Daar zijn wel een aantal stallen die paarden verhuren aan mensen die in de duinen willen rijden. Best mogelijk dat dit nog steeds kan en dat alleen de groepsritten gecanceld zijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:57

Niet omdat het moet, maar omdat het kan.
8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:15

Maneges vallen onder sportverenigingen en sportvoorzieningen voor zover ik weet en die mogen gewoon niet open. Dus dat zou nergens moeten kunnen nu.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:27

Bij het Fjordenpaard?

flowerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:27

Ik geloof dat ponyhof in aagtekerke prive strandritten doet. Zelf zou ik het niet doen, maar er zijn dus wel stallen die dit doen.

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:36

Ik snap dat in je eentje in het bos te paard je geen risico vormt ivm corona voor wie dan ook.

Dat vorm ik met mijn eigen paard in het bos ook niet.

Punt is dat je eerst op het erf van een vreemde bent, die vreemde moet je uitleg geven over het paard, de spullen etc. En jij zit overal aan. dan ga je rijden (los van de vraag wie er 1 enkel paard verhuurd maar dat ter zijde) waar je, omdat je het paard niet kent en je alleen bent ook extra risico loopt, niet op corona maar wel op een val en alle daarbijbehorende problemen. En ja ik kan ook van mijn eigen paard vallen maar de kans is gewoon kleiner.
En als de rit wel goed ging kom je weer terug op het erf van de vreemde en zit je weer overal aan. Maak je weer een praatje en dan vertrek je. Dit geeft wel extra kans op besmetting.

Commerciele paarden worden momenteel niet verhuurd want de kans op een boete is veel te groot dus je zit vast aan iemand die niet commercieel is en dus niet de benodigde verzekeringen heeft om jou met paard op pad te laten gaan. En omdat ie niet commercieel is word dit gehuurde paard normaal gesproken ook niet commercieel ingezet. Wat de kans op ongelukken alleen maar vergroot en als je dan een ongeluk hebt ben je niet, zoals op een normale manege, verzekerd en de eigenaar ook niet.

Wanneer je valt en wel serieuze schade hebt of schade aan iets of iemand anders toebrengt kan jou verzekering het geld willen verhalen op de niet bestaande verzekering van de verhuurder. Waardoor de verzekering bij de verhuurder uitkomt. Die is immers verantwoordelijk voor het paard. Die vervolgens jou schade of de schade aan eigendommen zelf uit eigen zak moet betalen.

Dit geld overigens ook voor verzorgers. Een eigenaar is (uitzonderingen door grove nalatigheid daargelaten) altijd verantwoordelijk voor wat het paard aan schade aanricht. Ook al is de eigenaar er niet bij. Dit kun je als eigenaar verzekeren maar dat moet je dan wel apart doen.
Oa hierom lenen veel mensen hun paard niet zomaar uit voor een bosritje aan een random stranger.

Ik vind het heel vervelend voor je dat je nu niet kunt rijden. Maar probeer het geduld op te brengen, spaar het geld uit wat je normaal naar de manege had gebracht, en wanneer het weer mogelijk is ondersteun dan je manege door extra lessen te nemen want maneges hebben het heel zwaar nu zonder inkomsten.

Hoe beter we met z'n allen ons nu aan de coronaregels houden hoe eerder dit voorbij is en we allemaal weer alles mogen.
Hoe meer mensen zich er niet aan houden, hoe meer regels er komen en hoe langer de hele situatie duurt en ten koste van meer mensenlevens.

Vosje98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 21:45

Ik betaal gewoon mijn lesgeld nu aan de manege

Maar ik zal dus maar moeten wachten..