Ruiteropleidingen in NL of buitenland

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gemma_99

Ruiteropleidingen in NL of buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 22:04

* Dit is mijn aller eerste topic dus ik hoop dat het goed staat! Zo niet, excuus.*

Hallohallo,

Ik heb op Bokt rond gekeken naar een topic hier over maar ik kon niet echt iets vinden wat me verder kon helpen. Google heeft me ook niet heel erg veel wijzer gemaakt, maar dat zou ook een beetje aan mijn zoektermen kunnen liggen :Y)

Zoals de titel al een beetje verklapt ben ik op zoek naar een ruiteropleiding in Nederland of omliggende landen. Vroeger had je in Nederland natuurlijk de opleiding in Deurne en eigenlijk zoek ik iets soortgelijks. Ik had op internet Langesstüt Warendorf in Duitsland gevonden via een artikel op Horses.nl en Wellington Riding in Engeland. Nu weet ik niet of dat vergelijkbaar met Deurne is. Uiteraard ben ik van plan contact op te nemen en het verder uit te zoeken maar ik dacht dat Bokt wellicht er meer over weet. :)

Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met een van die twee opleidingen of die ergens anders een ruiter opleiding hebben gevolgd?

Alle informatie is heel erg welkom!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:06

Reacties dat dit toekomst weggooien is komen in 3..2..1..

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:06

Wil je een ruiteropleiding als in dat iemand je les gaat geven zodat je een betere ruiter wordt, of wil je een opleiding volgen als in een MBO/HBO paardgerelateerd?

Als je het laatste wilt (wat ik denk) heb je in Engeland ook Hartpury (of zoiets) academy, das een soort sportacademie en ze hebben ook een paardensport opleiding.
Geen idee wat het precies inhoudt, heb er een paar jaar geleden is naar gekeken :)
Laatst bijgewerkt door bliksemflits op 06-04-20 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Gemma_99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 22:09

bliksemflits schreef:
Wil je een ruiteropleiding als in dat iemand je les gaat geven zodat je een betere ruiter wordt, of wil je een opleiding volgens als in een MBO/HBO paardgerelateerd?

Als je hey laatste wilt (wat ik denk) heb je in Engeland ook Hartpury (of zoiets), das een soort sportacademie en ze hebben ook een paardensport opleiding.

Goed punt om te verduidelijken inderdaad, ik zou graag een betere ruiter willen worden en als ruiter bij stallen aan de slag willen kunnen.
Thanks voor de tip trouwens, ik zal even kijken of dat wat is!

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:10

Ik denk niet dat daar perse ene opleiding voor bestaat :) Enige wat ik je aan kan raden is gewoon heel veel les nemen, misschien ergens is een cursus/trainigsweek doen en een beetje geluk hebben. Vaak wordt er bij degelijke functies ook wel een minimaal wedstrijdniveau gevraagd.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Ruiteropleidingen in NL of buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:32

Dit topic hoort op school, studie en werk maar omdat de topicstarter daar te weinig berichten voor heeft kan ik het topic niet verplaatsen en moet ik het op slot zetten.

Via de zoekfunctie zijn wel meerdere topics hierover te vinden waar informatie in staat.