Contract stalling

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jumahph

Contract stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-20 12:02

Ik heb de volgende vraag ik heb op mijn huidige pension een contract gekregen. Nu heb ik deze in tweevoud gekregen waarvan 1 geretourneerd moest aan de stal. Het contract wat ik thuis heb is geheel blanco er staat geen handtekening van de pension houder, geen bedrag ingevuld wat ik aan stalling betaal maar ook geen gegevens van mij of mijn paard. Is deze dan evengoed rechtsgeldig? Die aan hun geretourneerd is stond op het moment dat ik deze ingevuld heb en retour deed ook geen handtekening van de pension houder op. Tevens heb ik 2 paarden in pension maar voor mijn 2de helemaal geen contract gehad deze staat op het andere contract ook niet beschreven of gemeld hij is later gekomen. Houd dit in dat ik met paard zonder contract dus geen opzeg termijn heb? En met het paard waar ik wel een contract voor heb maar niet getekend is deze ook allemaal vervallen en niet rechtsgeldig is?

Chubby

Re: Contract stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:04

Als je er graag onderuit wil, waarom heb je dan getekend en sta je op die stal?

Jumahph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-20 12:05

Chubby schreef:
Als je er graag onderuit wil, waarom heb je dan getekend en sta je op die stal?

Gaat er niet om dat ik er onderuit wil. Er is het nodige van doen momenteel op deze stal ook kwa administratie vandaar de vraag.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:10

Als er geen contract is, dan geldt wettelijk een opzegtermijn over 1 betalingstermijn.
Dus als je per maand betaald heb je 1 maand opzegtermijn.
Let wel op.. als je bv 3 april opzegt, dan moet je tot eind mei betalen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:12

Ook zonder contract ben je gewoon nog steeds klant bij die stal en heb je met voorwaarden te maken. Een contract is alleen maar een bevestiging daarvan.

De meeste stallen zijn niet zo precies met contracten. Ik zou daar als klant ook niet heel stipt mee zijn. Dan wordt het heel vervelend allemaal.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:16

Veel stalhouders zijn helemaal niet administratief of juridisch onderlegd en vaak is er niet eens een contract,hoogstens mondelinge afspraken.Op mijn huidige stal heb ik lang geleden toen ik er kwam wel een contract gekregen maar inmiddels is er heel veel veranderd en klopt er niets meer van. Wel eens over gesproken het bij te werken maar is nooit wat van gekomen.Op vorige stallen had ik niet eens een contract.Ook van de aankoop van mijn huidige paard heb ik niets op papier.Was wel van een handelaar. Maar de paardenwereld is meer van handje-klap etc.Dat geeft allemaal niets zolang alles goed gaat,maar als er een probleem ontstaat zit je ermee dat er niets is vastgelegd.

Jumahph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-20 12:20

anjali schreef:
Veel stalhouders zijn helemaal niet administratief of juridisch onderlegd en vaak is er niet eens een contract,hoogstens mondelinge afspraken.Op mijn huidige stal heb ik lang geleden toen ik er kwam wel een contract gekregen maar inmiddels is er heel veel veranderd en klopt er niets meer van. Wel eens over gesproken het bij te werken maar is nooit wat van gekomen.Op vorige stallen had ik niet eens een contract.Ook van de aankoop van mijn huidige paard heb ik niets op papier.Was wel van een handelaar. Maar de paardenwereld is meer van handje-klap etc.Dat geeft allemaal niets zolang alles goed gaat,maar als er een probleem ontstaat zit je ermee dat er niets is vastgelegd.
. Mij maakt het niet veel uit houd me toch wel aan de standaard regeltjes maar is een Manege waar het ea mis gegaan is. Afspraken die ik mondeling gemaakt heb worden ineens ontkend of van gezegd dat ik ze maar bewijzen moet. Op gesprek geweest en ze proberen het ea te veranderen vandaar mijn vraag hoe dit kwa administratie zit en hoe dit juridisch nou in elkaar steekt omdat ze zelf schermen met de contracten

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:24

Je hebt sowieso 1 maand opzegtermijn. Ook als er geen schriftelijke overeenkomst is. Vaak doen pensionhouders niet heel moeilijk maar je hebt wel een opzegtermijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:54

Als de pensionhouder zich niet aan de afspraken over de verzorging van je paard houdt, moet jij je dan wel aan een opzegtermijn houden? Want soms gebeurt er een acuut drama wat betreft de verzorging waardoor je echt niet langer wilt of kunt blijven.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:05

Ik snap dat het raar is dat jij wel hebt moeten ondertekenen en de stalhouder niet.
Ik heb toen ik mijn contract kreeg alles zorgvuldig doorgelezen en erbij laten zetten dat stalgeld verhoogd kan worden dit minimaal 2 mnd van tevoren gemeld word. Heb ook aanvang bedrag stalgeld laten vermelden. En heb exemplaar waar stalhouder ook op heeft getekend met datum. En als je 2 paarden hebt staan zou ik voor paard 2 een apart contract willen. Iedereen roept ja is overal zo met 1 maand opzeg termijn en de stalhouder dan? Hoeft die zich nergens aan te houden dan?
En extra afspraken altijd laten vermelden met handtekening en daaronder naam in leesbare letters.
Misschien overdreven maar helaas zal dit ook vanuit de klant moeten om gemaakte afspraken helder te hebben. Vervelend dat dit allemaal niet duidelijk is. En als een stalhouder niet wil tekenen en zich dus kan beroepen op dat bepaalde zaken niet zijn afgesproken dan hoef ik me ook niet aan bepaalde afspraken te houden.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:11

Met of zonder contract, je hebt een maand opzegtermijn.

Op 1 stal heb ik me daar niet aan gehouden. Liep toen heel slecht (stal is nu failliet) en toen de paarden 3 dagen op rij geen water kregen buiten de emmer water die ik vlug tijdens m'n lunchpauze bracht heb ik paard opgeladen en ergens anders gezet. Niks opzeg, niks uitbetalen.
Met de toenmalige pensionhoudster heb ik wel nog steeds goed contact. We weten waarom het zo gelopen is, ze weet dat ze ook fout zat maar verder no hard feelings.

Als er redenen zijn om snel te vertrekken, kan niemand je dat beletten. Sommigen vragen alsnog om een maand opzeg te betalen, sommigen laten het zo.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:14

Hoe betaal je? Ik betaal per bankoverschrijving en dan zet ik erbij naam paard, pensiongeld maand...
Dan heb je altijd “ bewijs” dat je een stal huurt

Ook handig als je je paardenpaspoort daar hebt liggen en je ooit een conflict krijgt over eigenaarschap

Jumahph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-20 13:19

Paardenfan25 schreef:
Hoe betaal je? Ik betaal per bankoverschrijving en dan zet ik erbij naam paard, pensiongeld maand...
Dan heb je altijd “ bewijs” dat je een stal huurt

Ook handig als je je paardenpaspoort daar hebt liggen en je ooit een conflict krijgt over eigenaarschap

Per bank maar krijg een factuur via de mail met een betalingskenmerk. Ik ben niet van plan op stel en sprong te vertrekken, ik houd me zelf aan alle regels maar het is meer mijn vraag hoe dit juridisch nou in elkaar steekt omdat ik gewoon benieuwd ben mocht dit niet goed aflopen wat mijn rechten en plichten zijn. Ik heb over 1 paard een afspraak die is momenteel in training op een andere stal en daar kreeg ik een ap over die mij nogal dwars zit omdat dit niet strookt met de afspraken die vooraf gemaakt zijn. Ik ben graag goed voorbereid.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:22

Als je zo'n contract te tekenen krijgt ga je toch terug en vraagt om invullen vd ontbrekende gegevens?

Jumahph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-20 13:32

cissy schreef:
Als je zo'n contract te tekenen krijgt ga je toch terug en vraagt om invullen vd ontbrekende gegevens?

Ja had ik inderdaad moeten doen! Helaas naïef geweest dus daarom gebeurt me dit geen 2de keer.