Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
anjali schreef:. Mij maakt het niet veel uit houd me toch wel aan de standaard regeltjes maar is een Manege waar het ea mis gegaan is. Afspraken die ik mondeling gemaakt heb worden ineens ontkend of van gezegd dat ik ze maar bewijzen moet. Op gesprek geweest en ze proberen het ea te veranderen vandaar mijn vraag hoe dit kwa administratie zit en hoe dit juridisch nou in elkaar steekt omdat ze zelf schermen met de contractenVeel stalhouders zijn helemaal niet administratief of juridisch onderlegd en vaak is er niet eens een contract,hoogstens mondelinge afspraken.Op mijn huidige stal heb ik lang geleden toen ik er kwam wel een contract gekregen maar inmiddels is er heel veel veranderd en klopt er niets meer van. Wel eens over gesproken het bij te werken maar is nooit wat van gekomen.Op vorige stallen had ik niet eens een contract.Ook van de aankoop van mijn huidige paard heb ik niets op papier.Was wel van een handelaar. Maar de paardenwereld is meer van handje-klap etc.Dat geeft allemaal niets zolang alles goed gaat,maar als er een probleem ontstaat zit je ermee dat er niets is vastgelegd.
Paardenfan25 schreef:Hoe betaal je? Ik betaal per bankoverschrijving en dan zet ik erbij naam paard, pensiongeld maand...
Dan heb je altijd “ bewijs” dat je een stal huurt
Ook handig als je je paardenpaspoort daar hebt liggen en je ooit een conflict krijgt over eigenaarschap