Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
dorothea schreef:Ik laat de stoom nu steeds even afvloeien door iets van metaal dat in verbinding met de grond staat aan te raken. Ik krijg dat een schokje, mijn paard gelukkig niet meer. Hij vindt het overigens nog wel allemaal een beetje eng maar het gaat beter.
troi schreef:Ik houd steeds 1 hand op het paard terwijl ik bijv borstel (direct vooraf even de grond aanraken). Dan kan het niet zo opbouwen. Dat scheelt behoorlijk.
Daphara schreef:Marije_1997 schreef:Hout schijnt je overigens ook te ontladen. Kwam m'n moeder mee. Leek me onlogisch, maar volgens mij werkt het wel, alleen voel je niets.
Als hout droog is isoleert het, maar hout buiten (weide paal) of levend hout (boom, tak) ontlaad prima.
)
: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... s-ladingen
. Ik pak echt niet voor mijn plezier een stuk metaal vast als ik weet dat ik dan een flinke opdonder krijg.Shadow0 schreef:Ik ontlaad meestal aan de muur, dan krijg je zelf ook geen schok. Juist ook als ik metaal moet aanraken.