smartwacht met paardrijfactiviteit

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kimwilliam

smartwacht met paardrijfactiviteit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 15:31

hallo allemaal :)

ik ben op zoek naar een smartwacht met de volgende opties:
- laat berichten zien
- meet de hartslag
- kan je oproepen mee opnemen
- gps tracker
- heeft een sport functie met paardrijden als keuze
- een alledaags model het liefst ivm kantoorbaan

wie heeft voor mij de tip?

zelf had ik de smartwatch van samsung gezien met het rosegold. deze was in mijn ogen echt perfect .... helaas geen sport keuze met paardrijden en daarom viel deze gelijk af voor me. als jullie weten hoe dat wel kan met die horloge hoor ik het heel graag.

ik rijd al met de equesticsaddleclip

ik heb een samsung toestel

alvast bedankt voor het meedenken!
Laatst bijgewerkt door kimwilliam op 24-03-20 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:35

De Apple Watch heeft ruitersport als activiteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:35

Ik kan je niet helpen. Ik gebruik een huaewei band 2 pro en de equestic saddleclip. Met die smart watch Kan ik ook geen paardrijden meten helaas.

Tipje, pas je titel even aan. :D

kimwilliam

Re: smartwacht met paardrijfactiviteit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 15:39

ik heb ook de equestic saddle clip en mijn toestel is samsung, vergeten te melden

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 15:40

Chiren schreef:
De Apple Watch heeft ruitersport als activiteit.

vergeten te melden dat ik een samsung toestel heb

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:00

Ik heb een Fitbit maar daar kan ik paardrijden niet op kiezen. Volgens mij zijn er weinig smartwatches met deze optie.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:39

Samsung omruilen voor een iPhone :)* en dan een Apple Watch kopen :+ .

Ik weet dat er Smart Watches zijn voor Android toestellen, maar daar ben ik niet in thuis en weet dus helaas niet of daar ook paardrijfuncties op zitten. Ik weet wel dat bij de Apple spullen alles er op en aan zit en ook super werken. Verder kan ik je helaas niet helpen.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:40

Bij Polar kan je paardrijden ingeven.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 19:53

Laurievc schreef:
Bij Polar kan je paardrijden ingeven.

Dat wou ik net toevoegen! Echter zijn dat wel op zichzelf staande horloges, dus niet verbonden met je telefoon (tenminste de mijne niet). Ik heb een Polar M430 als hartslagontvanger voor mijn paard, voor mezelf heb ik een hybride horloge (withings steel) die enigszins aan jouw eisen voldoet, inclusief paardrijden als sportoptie, echter is het schermpje wat klein dus je kan niet het hele berichtje in 1 keer lezen. Of je er je telefoon mee op kan nemen heb ik eigenlijk nog niet getest, ik krijg wel altijd meldingen (trillingen) van mijn horloge als er iets binnenkomt op mijn telefoon. Hij meet wel de GPS via je telefoon, heeft geen ingebouwde GPS.
Hij kan trouwens aan iPhone én android gekoppeld worden.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:13

Ik heb zelf een rosegold polar ignite. Deze heeft een prima paardrijfunctie, maar je kunt er geen oproepen mee beantwoorden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 23:35

Garmin kun je ook sport toevoegen. Trainingen die je doet, kun je uitlezen in de Garmin app. Ik ben wel benieuwd, hoe je dat wilt doen. Paardrijden en het horloge dagelijks gebruiken. Ik reed voorheen ook met mijn normale horloge. Maar dat ging wel ten koste, van het horloge. Op den duur zat overal zand en schuurde dat ook tussen de schakels van het bandje. De kast zelf werd ook vies vertelde de juwelier toen ik de batterij liet verwisselen. Als je dan een keer zweet heb je een vieze pols.
Ik heb nu een Garmin sporthorloge. Registreert mijn hartslag, slaap en trainingen in de zin van afstand, tijd en snelheid. Waterdicht dus ook makkelijk schoon te maken.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 00:08

Ik heb de Samsung gear 2 en.daar endomondo opgezet. Dus kan ik paardrijden gewoon track en.

sandracompen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:59

ik wil je wel de tip geven als je iets dergelijks als een smartwatch te kopen eerst te kijken of deze het doet voor je telefoon. ik heb dr pas eentje besteld gehad voor de zelfde reden en bij mij deed die na een paar dagen niet meer synchroniseren dus hou hier rekening mee. Super zonde anders als je weer dat gedoe hebt met terug sturen ect.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 10:20

Ik had dezelfde eisen als jij (alleen heb ik de saddleclip niet). Ik heb een garmin vivoactive 3. Bevalt erg goed. Collega's hadden niet door dat het een smartwatch was.

Afbeelding

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 08:52

bedankt allemaal voor de reacties! ik heb zelf nu een polar m400 maar wil er 1 die ook met mijn telefoon kan vandaar. de polar blijft voor het paard namelijk.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:09

kimwilliam schreef:
bedankt allemaal voor de reacties! ik heb zelf nu een polar m400 maar wil er 1 die ook met mijn telefoon kan vandaar. de polar blijft voor het paard namelijk.

Dat moet kunnen toch met een app? Ik had voor ik naar Garmin ging een Polar M200 die kon ik via Polar flow inzien.