Cholwell schreef:Tnx voor de suggesties. Kamperen bij de boer is een hele goede, dat maakt de opties een stuk groter. Wat is overigens het beleid van de meeste maneges, ben je welkom als er ruimte is of is men terughoudend?
Langs de Hoogovens is niet extreem lang en saai is relatief, ik zou echter niet op een mooie dag langs "de kuil" stappen als daar 50 crossmotoren vrolijk aan het knallen zijn. Overigens dacht ik stiekem al aan de pont over het kanaal, dat sluit ook mooi aan op de duinroute bij Driehuis. Is dat te doen, zo'n rijkspont? Ze zijn behoorlijk groot en achteraan een rustig plekje pakken lijkt niet al te gek.
nb. zag een filmpje van een Ierse dame die zelfvoorzienend op pad ging, dus eten voor beiden mee en zelfs een elektrisch draadhekje.
Die pont schijnt paarden mee te nemen. Als het paard ermee om kan gaan, prima.
Mijn vorige paard zou ik zonder blikken of blozen op de pont gezet hebben, mijn huidige stel zou verongelukken nog voordat de pont vertrokken is.
Crossmotoren vond mijn vorige paard niet de moeite om iets van te vinden. Het stel wat we nu hebben zou het prima vinden. Samen zijn ze best heldhaftig
Dat zelfvoorzienend op stap gaan werkt heel goed in dunbevolkte gebieden waar je vrij kunt kamperen. In NL gaat dat niet werken. Alles is op elke straathoek te koop en wildkamperen mag hier niet, in tegenstelling tot Ierland. Hier houdt het zo'n beetje op bij wel of geen tent mee nemen
Voor de rest kun je het zo dol maken als je zelf wil. In de winter bijvoorbeeld en dan met twee auto's alle spullen vervoeren. Maar ook in de zomer met drie mensen, twee paarden, een auto en een vouwwagen. Of met bagagevervoer en geheel verzorgde pick-nick onderweg.
Of gewoon, minimaal bagage op je paard en vertrekken. Ik heb ze allemaal gedaan en de volgende zal ongetwijfeld weer een of andere variatie op het thema worden