Dikke kuiten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sandracompen

Dikke kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 16:08

hoi,

ik heb eigenlijk altijd al last gehad dat me kuiten best breed waren.
Nu dat ik wat aantal kilo's ben aangekomen (waarvoor ik in behandeling ben bij een ditist)
is het voor mij erg lastig om laarzen te vinden.
Als ik weer wat afgevallen ben wil ik het rijden weer oppakken om uiteindelijk me eigen paard te kunnen kopen.
De laarzen die ik nu in bezit heb zitten gewoon niet lekker en zijn aan vervanging toe, alleen zijn er geen laarzen te vinden in mijn kuit maat.

zit er ergens een verhouding tussen dat als je zeg 10kg zou afvallen je circa 3 cm kuit minder hebt om het zo uit te leggen.
wat zijn goede oefeningen om je kuiten te trainen dat ze ook smaller worden.

Evito_06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:31

Wat voor kuitmaat heb je? Misschien zijn de Epplejeck Lou laarzen een uitkomst. Die hebben over de gehele voorkant veters en aan de achterkant een rits! Daarmee heb je best wat speling qua kuitmaat, ook als je wat afvalt :)

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:37

Stipje, met kuitmaat 41 en vrij korte onderbenen is het niet makkelijk laarzen te vinden. Dus ik lees even mee om tips te vinden.

Als je alleen je kuiten gaat trainen ga je geen kleinere kuitmaat krijgen helaas, dan train je de spieren en als die groter worden maar je vetpercentage niet lager komt te liggen krijg je dus alleen maar grotere kuiten. Hoeveel je af moet vallen om 3 cm kwijt te raken ligt ook aan je bouw.

missfalki

Re: Dikke kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:51

Ander alternatief … chaps of een jodhpur rijbroek.

Vanwege evenwichtsklachten waren laarzen en chaps niet ideaal voor mij
erg blij met de jodhpurrijbroeken :j

Groet Karin.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:53

Bij EJ vallen de Quur Sevilla en de EJ Excellent het breedste uit. De Lou geeft vaak niet voldoende mee.
Verder heb ikzelf een kort been, normale voet en brede kuitmaat en kan ik ook een passend model vinden bij Busato en Petrie.

Maar inderdaad, tijdelijk oplossen met jodphurs (en evt chaps)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:54

Vervelend. Ik snap je probleem. Is het sporten tot je weer lekker op gewicht bent en dan weer op het paard niet een beter idee?

Succes in ieder geval. Zet hem op!

sandracompen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 19:32

Knert schreef:
Vervelend. Ik snap je probleem. Is het sporten tot je weer lekker op gewicht bent en dan weer op het paard niet een beter idee?

Succes in ieder geval. Zet hem op!

Iedereen bedankt voor de reactie

Chaps heb ik inderdaad al geprobeerd maar altijd als ik dan klaar was met rijden hingen de chaps aan mijn hakken, niet echt ideaal dus.

Zeker zal ik pas gaan rijden als ik pas wat afgevallen ben.
ik ga binnenkort beginnen met me rijbewijs en als ik deze heb (wat pas einde van het jaar zal zijn) dan wil ik het pas gaan oppakken, tuurlijk in de zomer wel eens een buitenritje maar gewoon het ideaal beeld is als er wat kilos vanaf zijn.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:52

Mijn steun heb je! Vooral nu met Corona. Bewegen kan gewoon. Lekker op de fiets of wandelen...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 23:52

Ik heb ook een grote kuitmaat. Ik heb uiteindelijk laarzen op maat laten maken. Jaren met Horka laarzen gereden dat was prima, weliswaar een te grote voetmaat om de kuitmaat wat te compenseren. Maar nu ik mijn huidige laarzen heb merk ik enorm verschil. Ik vind het echt zo'n vooruitgang deze laarzen, had dit al jaren eerder moeten doen.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 23:55

Ik kon ook nergens laarzen in mijn kuitmaat vinden, tot wanhoop toe, maar uiteindelijk DeNiro's kunnen bestellen die perfect passen :j misschien is dat iets?