Welk halster met geïntegreerd vliegenmasker?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annet73

Welk halster met geïntegreerd vliegenmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 09:06

Het duurt niet zo heel lang weer tot het weilandseizoen begint *\o/* en ik begin alvast met de voorbereidingen daarvoor.
Ik wil onze pony graag een halster met daar aan vast een vliegenkap omdoen in de wei.
Ik zou graag willen weten welke jullie aanbevelen, en welke juist niet?
Of is zo’n vliegenfrontriem fijner?

Graag jullie tips!

MarjanB

Re: Welk halster met geïntegreerd vliegenmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:15

Ik heb die van qhp en die is gewoon goed en makkelijk in gebruik

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:17

ik mag van de eigenaresse van mijn verzorgpaardje geen eens een vliegenmasker omdoen. als er een vlieg ofzo onder komt is het drama... als het zomer is dan moet je ook eerst al die 10000000 vliegjes wegjagen die meteen weer terugkomen... vliegenfrontriem vind ik veel makkelijker

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 09:45

Die sliertjes hebben natuurlijk als voordeel dat er niets onder kan gaan zitten, maar ze lijken me zo irritant!
Een goed passend halster met kap lijkt me wat dat betreft prettiger.
Met de nadruk op goed passend.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:48

Stalgenootje heeft ook zo'n geïntegreerde, maar dan moet het helemaal strak zitten qua halster, anders kan er wat onder, en in mijn ogen is een halster qua materiaal daar niet voor gemaakt.

Zij heeft dan ook elke keer schuurplekken bij die van haar.

Een goed passende kap met een halster er over geen optie?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:51

Spikeandjax schreef:
ik mag van de eigenaresse van mijn verzorgpaardje geen eens een vliegenmasker omdoen. als er een vlieg ofzo onder komt is het drama... als het zomer is dan moet je ook eerst al die 10000000 vliegjes wegjagen die meteen weer terugkomen... vliegenfrontriem vind ik veel makkelijker

Met een goed aansluitend vliegenmasker is de kans daarop heel klein. Ik gebruik ze al jaren en ik heb er nog nooit last van gehad :n Ik vind die netjes juist onhandig, dan moeten ze alsnog heel de dag staan schudden.

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:54

ik ben geen voorstander van de vliegenkap, als het regent en er gaat water in de gaatjes zitten ziet je paard niks meer (test maar eens zelf door een stukje vergelijkbaar gaas in het water te houden en er dan doorheen te kijken) daarom heb ik liever de sliertjes, dat lijkt me niet vervelender dan een lange voorpluk

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 10:00

Hmmm....dat van dat water had ik nog niet over nagedacht. Ik wil het natuurlijk zo comfortabel mogelijk voor onze pony.
We staan op een stal waar iedereen volgens rooster binnen- buitenzet.
Als je een vliegenkap, deken oid. op wilt moet je dat zelf komen doen. Ze willen niet bij tig paarden meer handelingen moeten verrichten dan alleen halster om. Vandaar dat ik een 2-1 systeem zoek.
Dan wellicht toch een halster met vast vliegengordijntje er voor. (Losse vliegenfrontriem laat gauw los heb ik vorig jaar meermaals gezien)

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:04

dat zou ook mijn voorkeur zijn.... mocht je geen vast vliegengordijntje kunnen vinden kan je naruurlijk een lossen met een p0aar steekjes zelf vastzetten, dat zal denk ik goedkoper zijn en geeft je meer keus

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 10:10

Dat water en niets zien is trouwens hier niet waar, natuurlijk als je hem onder dompelt of ergens ophangt dan zal dat zo zijn, maar dieren bewegen/ schudden/lopen en dan valt het water er gewoon af.

Ik doe die van mij bij regen af omdat het dan niet nodig is voor de vliegen, maar bij een buitje niet hoor.

Ducttape werkt ook prima over de uiteinden, als je een losse koopt van de frontriemen.

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 10:11

ankep schreef:
dat zou ook mijn voorkeur zijn.... mocht je geen vast vliegengordijntje kunnen vinden kan je naruurlijk een lossen met een p0aar steekjes zelf vastzetten, dat zal denk ik goedkoper zijn en geeft je meer keus

Dank voor je tips!