Wiens paard heeft ook de lente in zijn bol?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Wiens paard heeft ook de lente in zijn bol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 17:32

Hallo,

Ik vroeg mij af of er mensen zijn waarvan de paarden al lekker Lente in hun bol hebben en zo ja ook de ruinen. En zo ja waar merken jullie het aan?

Mijn ruin is sinds 1,5 week echt een stuk drukker, schrikt van zichzelf en het zonlicht, is heel energiek in de paddock en loopt lekker te klieren en reageert heel erg op andere paarden.

Groetjes

Nala

Re: Wiens paard heeft ook de lente in zijn bol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:38

Precies wat jij beschrijft inderdaad, alleen dan mijn merrie _O-

Ik was tot nu toe oudjes gewend en heb haar pas een half jaar, dus even wennen! Haha.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 17:44

Haha echt he, ik heb die van mij nu een jaar maar nooit op deze manier de Lente mee gemaakt haha. Naja kan er wel om lachen. Ben blij dat hij zich blij voelt. De staleigenaresse ging wel even kijken of het goed ging met hem :')

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:13

Ja paarden lopen sinds vanmiddag op het land ze hadden de lente in hun hoofd en gingen ook geheel los leuk om te zien. Rennen en gras eten gelijk

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:18

Mijn drachtige merrie had er zondag al last van, kon geen rustig galop je doen. Gelukkig blijft ze lief en heb ik haar maar even laten gaan.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:26

Mijn bijna tweejarige hengstje doet pogingen zijn grote vriend (ook hengst) te bespringen. Wordt hem niet in dank afgenomen :')

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:47

mijn verzorgoudje heeft het ook! vandaag weer even gereden en wou niet stoppen met die galop! als ik met een andere pony bezig was ging ie meteen naar me toe wat ie normaal niet doet..

psychonaut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:57

Haha ja hier ook! Ik denk dat het zonnetje ons allemaal goed doet

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 18:59

wel leuk zo alleen nu moet die corona over gaan…. anders kan ik er echt nooit meer heen -O- ;( ;( ;(

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:03

Mijn ruin Meneer Anton stijgt plaatselijk op

Afbeelding

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:05

hahahahahaha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:09

Deze vond het fijn liggen zonder deken.
Afbeelding

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 07:26

Afbeelding

Ook komt de hengstigheid weer om het hoekje :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 08:04

Ja zeker! Ze zijn vooral heel blij dat het lekker opdroogt en ze weer alle ruimte hebben om te spelen!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:22

Ja, mijn fjordenmerrie leeft weer helemaal op! Ze heeft Artrose dus de winter is eigenlijk wel een rot periode. Nu had ze ook nog een hoefzweertje dus mevrouw was niet te genieten.

Nu de hoefzweer weer zo goed als weg is en het eindelijk warmer en droger is loopt mevrouw opeens weer heel goed. Zo heb ik gisteren een stap ritje gemaakt en dat ging met een beste voorwaartse stap. Daardoor struikelt ze ook minder. Niks was eng behalve dan als de wind van achteren kwam. Dan schiet ze wat naar voren. Ook zie je gewoon aan haar dat ze zich een stuk beter voelt en geniet dat het gras weer goed. Op zich mag ze altijd wel zo zijn haha.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:37

Mijn 34 jarige ruin wordt gepest door ons 10 maand oude hengstje! Die weet echt van geen ophouden! Alhoewel als de jonge gestopt is gaat de oude aan zijn halster hangen, dus volgens mij vind die het niet altijd zo erg _O-

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:43

Tommie wordt juist wat slomer. Er moet nog wat wintervacht af en hij geniet van de zon, maar wel heerlijk rustig en relaxt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:44

Ja hoor, hier ook :j

De jeugd (wordt 6 dit jaar) doet nog steeds wat hij altijd doet, alleen nu heeft zijn vriendin (18jr oud) de lente in haar hoofd.
Hengstig, veel rollen, rond rennen. En dan niet alleen rond rennen, maar vanaf de ene kant in volle galop met oren in haar nek naar de andere kant omdraaien en weer terug. Hinniken.

De jeugd was er net aan gewend dat hij de hele winterperiode zichzelf wat aan het vermaken was en dat ze nooit mee deed als hij eens wat rond rende (in praktijd rende hij dan rondjes om haar heen, alsof zij hem aan het longeren was :') ). Nu het zonnetje schijnt en het buiten niet meer zo nat is doet ze gezellig mee en neemt het initiatief :') . Hij snapt er niets van.

Hij heeft al wel door dat hij beter achter haar aan kan galopperen ipv voorop, als hij voorop gaat dan heeft hij haar op volle snelheid in zn kielzog met gestrekte nek en oren plat := . Nu galoppeert hij er dus maar achteraan, stuk veiliger :j