Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
anjali schreef:Volgens wat ik gehoord had heerst er ook vogelgriep (Dus ophokgebod) en varkensgriep????door de commotie vanwege Corona hoor je daar verder niets over. Maar Corona treft alleen mensen tot nu .
rina schreef:Zover ik heb kunnen vinden is er geen verbod specifiek op, maar alle niet-essentiële reizen zijn verboden. Denk dat je het handigste even met de douane belt. Die zullen je kunnen zeggen of je de grens nog over mag.
petra8 schreef:PaardenPunt Vlaanderen zegt dit; Het vervoer van paarden moet beperkt worden. Transport in functie van diergeneeskundige handelingen of vervoer in het kader van het dierenwelzijn (bv. zoals verplaatsing naar een weide …) is toegelaten.
Citaat:Buitenactiviteiten worden gestimuleerd (wandelen, joggen, fietsen). Daar valt ook paardrijden onder, maar dat doe je met maximaal één gezinslid of één vriend. Geen grotere groepen. Paardrijden kan dus, maar niet als daar extra vervoer van een paard of paarden voor nodig is. Pensionklanten in een manege vallen hieronder.
MarliesV schreef:https://www.inenuitvoer.nl/nieuws/niet- ... d19-crisis
Over de grens gaat dus niet meer! DE GRENS IS VOOR DIERTRANSPORTEN GESLOTEN.
bericht komt rechtstreeks van de SDU/douane (werkgebied hier)
Rocamor schreef:anjali schreef:Volgens wat ik gehoord had heerst er ook vogelgriep (Dus ophokgebod) en varkensgriep????door de commotie vanwege Corona hoor je daar verder niets over. Maar Corona treft alleen mensen tot nu .
Anjali, kun je die varkensgriep onderbouwen met nieuwsberichten?
anjali schreef:Volgens wat ik gehoord had heerst er ook vogelgriep (Dus ophokgebod) en varkensgriep????door de commotie vanwege Corona hoor je daar verder niets over. Maar Corona treft alleen mensen tot nu .
Goldwynn schreef:België gaat 'op slot' toch?
Denk niet dat het dan de bedoeling is dat je die kant op rijdt. Misschien even Belgische nieuwssites raadplegen?