Trailer voor woning/in voortuin parkeren?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Trailer voor woning/in voortuin parkeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-20 20:27

Hi!
Aangezien er nogal wat moeilijke rompslomp zit rondom het recht van overpad pad waar wij gebruik van maken om naar onze wei te komen... Vraag ik mij af of het is toegestaan een trailer in onze voortuin te parkeren.

Wij hebben een hoekwoning (huur) en onze voortuin is volledog betegeld en hier zou de trailer prima op kunnen staan. Dit is alleen bedoeld voor de maanden waarin het recht van overpad pad te nat en modderig is.
Ik weet dat je een trailer niet mag parkeren aan de openbare weg, maar hoe zit dat als je hem in je eigen voortuin zet?
Ik heb nog niet gezocht in het huurcontract hoor, ik dacht misschien weet iemand het hier.

Blussem

Re: Trailer voor woning/in voortuin parkeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:34

Op eigen terein mag je zelf weten.
Maar zal gerust op parkeerplaats neerzetten. Buren hier hebben al 3 jaar lang een aanhanger staan op algemene parkeerplaats.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:40

Blussem schreef:

Nee, dat mag niet altijd. Staat in de gemeentelijke APV.
Je mag hier bv niet op eigen terrein sloopauto's en crossauto's hebben staan. Ook al is het eigen terrein.

En zo zijn er nog heel veel meer dingen die niet mogen op eigen terrein. Wapens verhandelen bv, of wiet telen. Eigen terrein betekent niet 'eigen koninkrijkje met eigen regels'

Dus TS: kijk de APV van je gemeente even na. Die zijn allemaal online te vinden.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:42

Mooi is anders en ik denk dat je buren er ook niet blij van worden. Je maakt er geen vrienden mee.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:49

Ik heb hem ook bij mijn ouders in de voortuin staan. Is geen enkel probleem en de buren horen we er ook niet over.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-20 21:02

de buren krijgen er niet minder uitzicht door. we kijken met ons keukenraam uit op een grote hoge heg van de overburen. dus ze verliezen verder geen zicht.
Nu staat de motor van mijn partner gewoon op ons terrein geparkeerd maar die wordt verkocht deze zomer.
ik ga de APV kijken.

EDIT:
Parkeren anders dan op de rijbaan

1.
Het is verboden een voertuig te parkeren op een door het college aangewezen, niet tot de rijbaan behorend weggedeelte.

..... juist. en ik kan niet vinden wat dat door het collega aangewezen, niet tot de rijbaan behorend weggedeelte dan is.
Laatst bijgewerkt door Hutcherson op 14-03-20 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:05

Blussem schreef:
Maar zal gerust op parkeerplaats neerzetten. Buren hier hebben al 3 jaar lang een aanhanger staan op algemene parkeerplaats.

Ook dat is niet zomaar overal.
Mijn vriend krijgt al de politie op de stoep als de aanhanger/trailer letterlijk 3 dagen(wettelijke termijn) op een openbare parkeerplaats staat..
En zoals gezegd is het ook niet zomaar overal toegestaan op je eigen terrein te parkeren. Aangezien je ook nog huurt zou ik ook even je huurbaas vragen of dat geen probleem is.
Als het vervolgens van de gemeente mag zou ik hem er gewoon neerzetten. Dat is dan maar jammer voor de buren maar dan kunnen ze klagen wat ze willen en sta je in je recht.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:08

Als die betegelde plek in de tuin geen officiele parkeerplaats is mag het overigens nooit.
Je hebt dan geen officiele oprit en moet dan dus over het trottoir met je trailer - en dat mag niet.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-20 21:09

mag je officieel wel met je motor over de stoep dan?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:32

In ieder geval niet met lopende motor/rijdend. Je mag een fiets aan de hand meenemen op een voetpad, maar het zou best eens kunnen dat dat heel specifiek alleen benoemd is voor fietsen en brommers, en dan zou je dus ook een motor niet de stoep op mogen duwen. Zou je de wet even moeten nakijken.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:36

Er wordt meestal pas gehandhaafd als er geklaagd wordt, dus als de buren er geen last van hebben zou ik het gewoon proberen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:02

Hutcherson schreef:
de buren krijgen er niet minder uitzicht door. we kijken met ons keukenraam uit op een grote hoge heg van de overburen. dus ze verliezen verder geen zicht.
Nu staat de motor van mijn partner gewoon op ons terrein geparkeerd maar die wordt verkocht deze zomer.
ik ga de APV kijken.

EDIT:
Parkeren anders dan op de rijbaan

1.
Het is verboden een voertuig te parkeren op een door het college aangewezen, niet tot de rijbaan behorend weggedeelte.

..... juist. en ik kan niet vinden wat dat door het collega aangewezen, niet tot de rijbaan behorend weggedeelte dan is.

ik neem aan dat daar het fietspad en het trottoir mee bedoeld wordt.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:24

Mag niet zomaar
Soms staat in bestemmingsplan beschreven of er in de voortuin geparkeerd mag worden. Maar dan nog heb je een officiele uitweg nodig.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:40

Ik zou het gewoon doen. Als ze er wat van zeggen haal je hem gewoon weg.
Je kan het ook moeilijk maken hoor....

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 08:17

Je lunt het natuurlijk altijd proberen maar zelfs bij ons op het erf van stal waar niemand er last van heeft mocht het niet zomaar... er stonden er 4. Daar moest een vergunning voor aangevraagd worden.
En als ze voor iets komen kijken nemen ze ook gelijk de rest even mee om te checken :x

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:02

Ik denk dat dit alleen maar mag als het een officiële oprit is. Dus waar je normaal je auto zou zetten. (Ook dat mag niet zomaar)
Ik zou het ook gewoon doen. Als het niet mag hoor je het snel genoeg en kan je hem weg halen

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:58

Mijn trailer staat al jaren op de oprit in de voortuin, nooit problemen mee gehad. Ik woon vrijstaand de buren hebben er ook niet echt zicht op.

Lios

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:36

Nee, dat mag niet. Volgens de APV van Brummen:
Citaat:
1. Het is verboden een voertuig dat voor recreatie of anderszins voor andere dan verkeersdoeleinden
wordt gebruikt:
a. langer dan op drie achtereenvolgende dagen te plaatsen of te hebben op weg,
b. op een plaats te parkeren, op zodanig wijze dat dit schadelijk is voor het uiterlijk aanzien van de
gemeente.

En wat de gemeente schadelijk vind, is totaal arbitrair en afhankelijk van of er geklaagd wordt en welke ambtenaar je treft. In de praktijk is het dus vaak niet zo'n probleem, tot iemand klaagt. Wij hebben zelf een trailer met boot een aantal maanden in de voortuin gehad, en dat was in een rijtjeshuis (wel koop), vol in het zicht vanaf de weg en tegen de stoep aan, maar geen enkel probleem, omdat alle buren wisten waarom en dat het tijdelijk was. Misschien dus even aangeven bij de buren die het kunnen zien en dan gewoon doen. Je krijgt sowieso eerst een waarschuwing en niet direct een boete, dus dan kan je hem alsnog weghalen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:17

vrienden van mij hadden hun camper in de straat staan. Dat mocht ook niet

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 20:40

Het zou in ons geval ook gaan om tijdelijke plaatsing. Als de grond droog genoeg is, zoals nu is het aardig gedroogd, dan kan ik de trailer gewoon bij de wei parkeren.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:47

Lios schreef:
Nee, dat mag niet. Volgens de APV van Brummen:
Citaat:
1. Het is verboden een voertuig dat voor recreatie of anderszins voor andere dan verkeersdoeleinden
wordt gebruikt:
a. langer dan op drie achtereenvolgende dagen te plaatsen of te hebben op weg,
b. op een plaats te parkeren, op zodanig wijze dat dit schadelijk is voor het uiterlijk aanzien van de
gemeente.

En wat de gemeente schadelijk vind, is totaal arbitrair en afhankelijk van of er geklaagd wordt en welke ambtenaar je treft. In de praktijk is het dus vaak niet zo'n probleem, tot iemand klaagt. Wij hebben zelf een trailer met boot een aantal maanden in de voortuin gehad, en dat was in een rijtjeshuis (wel koop), vol in het zicht vanaf de weg en tegen de stoep aan, maar geen enkel probleem, omdat alle buren wisten waarom en dat het tijdelijk was. Misschien dus even aangeven bij de buren die het kunnen zien en dan gewoon doen. Je krijgt sowieso eerst een waarschuwing en niet direct een boete, dus dan kan je hem alsnog weghalen.

Dit geld voor een openbare weg. Niet voor een oprit