Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Sizzle schreef:Ik zal wel niet door de bokt etische commissie komen, maar als een paard naar een ander mept als ik erop zit of er naast loopt krijgt hij gewoon verschrikkelijk op zijn lazer. Tot nu toe was dat altijd effectief.
Sizzle schreef:Wat zou ke doen als ze jou gericht zou slaan? Of een fietser? Ook negeren?
Ik heb al aardig wat merries in handen gehad die vonden dat ze hysterisch moeten doen tegen andere paarden inclusief in de aanval gaan en dat was eigenlijk altijd goed te corrigeren (maar dan niet half-zacht).
Wellicht zijn er ook andere wegen te bewandelen.
cobiie schreef:Hoe groot is de groep waarmee je buiten rijdt en is dit steeds een wisselende samenstelling?
Mogelijk met een vast klein groepje beginnen en wanneer dit goed gaat dan uitbreiden naar een grotere groep.
Vosje98 schreef:t probleem is dat ik dat best wil en doe etc, maar elke keer als ik haar aanpak ontploft ze richting andere paarden. En wil het niet te gevaarlijk maken voor de rest
meggiemeg schreef:Dan ging ik niet meer mee als dit paard een dusdanig risico geeft. Je moet normaal buiten kunnen rijden zonder continu te denken ojee niet dit en niet dat.
Dit paard heeft altijd gewonnen met haar gedrag, de aanpak is op dat moment niet voldoende geweest om het haar af te leren.
En ja ik heb ook een hele dominantie merrie gehad maar die haalde dit soort fratsen echt niet uit waar ik bij was.