Goede kwaliteit handschoentjes in kleine maat?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRocky

Goede kwaliteit handschoentjes in kleine maat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 12:12

Voor mijn dochter (7 jaar) ben ik op zoek naar goede kwaliteit rijhandschoentjes in een kleine maat. Die van het epplejeck huismerk gingen na 2 maanden kapot, de gaten vielen er in. Nu heeft ze sinds een paar weken QHP handschoentjes, maar die beginnen ook al erg te slijten. Ze rijdt overigens ~4-5 keer per week op onze pony, ze gebruikt van die linnen springteugels met stopjes (daar slijt het natuurlijk ook hard van). Heeft er iemand tips voor fijne kinderhandschoenen van goede kwaliteit? Zelf heb ik altijd Roeckl, zijn die ook fijn voor kinderen?

Sterre98

Re: Goede kwaliteit handschoentjes in kleine maat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 13:06

Ik zat ook te denken aan roeckl, maar of dat er is voor kinderen?

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 13:33

Volgens mij niet. Ik ben ook altijd en eeuwig op zoek naar handschoenen die wat langer meegaan dan een maand voor mijn dochter, maar nee. Ze is al wat ouder maar heeft kleine handen met lange vingers en hele smalle polsen, dat blijkt ook een onvindbare combinatie.
Ze heeft nu uvex.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 13:39

Het komt vaak doordat de teugels doorglijden en daar is niet zoveel aan te doen totdat je dochter op een leeftijd komt dat ze een beetje aan die pony kan gaan rijden. Tot die tijd zou ik de goedkoopste handschoentjes kiezen die er zijn.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 13:44

SuperRocky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 14:40

Hmm, bekend probleem dus blijkbaar :') een alternatief zou zijn om andere teugels te proberen, dan slijt het misschien minder. Maar het moet ook niet te veel glijden natuurlijk, misschien gladleren teugels maar wel met stopjes?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:05

Heeft mijn zusje vroeger ook altijd last van gehad en die reed nog wel meer :o
Zat niks anders op dan handschoenen in de aanbieding kopen en echte roeckels voor de wedstrijden te gebruiken.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:44

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 12:52

SuperRocky schreef:
Hmm, bekend probleem dus blijkbaar :') een alternatief zou zijn om andere teugels te proberen, dan slijt het misschien minder. Maar het moet ook niet te veel glijden natuurlijk, misschien gladleren teugels maar wel met stopjes?

Dan kan ik je deze aanraden, goede grip en mijn handschoenen slijten er amper op.

https://www.decathlon.nl/p/teugels-ruitersport-580-zwart-pony/_/R-p-X8404847