De kuit (schacht) van je westernlaars aanpassen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lunavp

De kuit (schacht) van je westernlaars aanpassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 10:34

Hi allemaal! Ik heb sinds een maand mijn eigen paardje en wil hier graag mee Western rijden. Nu zag ik enorm leuk western laarzen op agradi. Ik heb alleen maat 40/41, maar echt geen brede kuiten. Ik vroeg me af of jullie een manier weten om de schacht van de laars aan te kunnen passen? Of kennen jullie (niet ál te dure) western laarzen die niet zo breed zijn aan de bovenkant?
https://www.agradi.nl/hkm-westernboot-softy-cow-bruin-41.htm

troi

Re: De kuit (schacht) van je westernlaars aanpassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 10:49

Waarom zou je dat willen? Wn laarzen horen wijd te zitten. Natuurlijk moet de voet niet slippen maar dat heeft meer met de hak en wreef vorm te maken.

Overigens zijn de laarzen uit de link niet echt kwalitatief goede laarzen. Ariat of sendra heb je meer aan.

rina

Re: De kuit (schacht) van je westernlaars aanpassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 10:57

Een beetje schoenmaker kan een hoop. En normaal ook wel schachten van laarzen smaller maken. Maar bij die van je link zit je met een bewerking op de schacht en hij zou aan de zijkant open en smaller gemaakt moeten worden. Dat is best lastig en zal ook weer een leuke cent kosten. Denk dat je dan beter naar een westernshop kan gaan om laarzen te passen. In Vorstenbosch zit Arthur, die heeft heel veel soorten en merken laarzen. Ga daar eens kijken en passen.
En wat Troi al zegt westernlaarzen hoeven niet aan te sluiten zoals een engelse laars doet.