De mijne heeft ook een Bucas. Die heeft voor hem de beste pasvorm. Andere merken zijn voor hem te royaal bij de hals gesneden.
L_Rivaldo schreef:Tevens is het beter een fleecegevoerde te nemen of een 0 grams. Scheelt dat met vochtig aanvoelen onder een deken?
Maakt imo geen verschil. Mijn grotere dames hebben allemaal een Horseware Rambo of Amigo. Die zijn allemaal met gladde voering, niemand voelt vochtig onder hun deken. Zolang je een ademende deken neemt zal je daar ook geen last van krijgen. Persoonlijk vind ik het fleece binnenin niet zo geweldig. De vacht blijft er vaak in haken en trekt daarmee ook sneller kapot. Het is dat de Bucas kwa pasvorm hem zo mooi past, anders was ik voor hem ook voor een gladde voering gegaan.
En even als opmerking, geen enkele deken is 0 gram. Dat is een leuke gedachtengang maar elke deken is op z'n minst 50 gram. Bovenstof en voering, of die nou fleece is of glad maakt geen verschil, is altijd iets aan gram. Bij een regendeken zou ik daar dus niet naar kijken. Je wilt hem droog houden. Pas als je meer gram krijgt dan die 100 ga je naar vulling erin.
Tip: ik heb bij mijn Shet zowel de onderlengte gemeten (wat je in Nederland normaal gebruikt) maar ook de ruglengte. Als je dan gaat zoeken, en met name bij de shops die ook dekens voor mini's verkopen) zal je zien dat elk merk daar verschil in heeft. En kan je de best passende voor je Shet uitzoeken. Die van mij moest juist heel weinig verschil in boven en onderlengte hebben, bij een ander kan dat juist veel meer zijn.