Schimmel op het trailerdak schoonmaken??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xLeticia

Schimmel op het trailerdak schoonmaken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 09:29

Afbeelding
Afbeelding
Toen ik gisteren eindelijk een lange ladder ter beschikking had om eens een keer het dak van de trailer schoon te maken, zag ik dat het er toch een stuk heftiger aan toe was dan verwacht :')

Het dak is echt gigantisch beschimmeld.. hoe krijg ik dit echt weer goed schoon? De trailer is van aluminium.

Uiteraard ben ik mij er bewust van dat dit super zonde is van de trailer en ik voortaan echt vaker de ladder even moet opzoeken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 09:31

Schimmel op een aluminum trailer lijkt me niet logisch. Zal wel alg aanslag zijn. Dit krijg je er gewoon prima weer af met zeepsop voor auto's en water.

Edit:zag de foto's niet. Lijkt idd alg aanslag en geen schimmel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-03-20 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 09:31

Ik had een hoop algen op de kap van mijn trailer, heb daarvoor een schoonmaakmiddel waar javel/bleek in zat gebruikt. Ging er netjes af zo! Er groeiden zwammen aan de zijkant van mijn trailer dus euh... tja, moest gebeuren :Y)

SweetVanille

Re: Schimmel op het trailerdak schoonmaken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 10:03

Gewoon hogedrukspuit er even op...?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 10:29

met de witte fles van dash gaat dat er goed af, zit bleek in, kijk uit voor je kleren, je ogen en je handen dus wel bescherming aan

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 11:58

Als je nou begint met wachten totdat het dak even lekker nat is geregend dat scheelt al de helft, en idd dan krijg je het meeste wel weg met een hogedrukreiniger(indien in bezit) en ander even schrobben . Dak lijkt mij gewoon van polyester.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 12:00

Kirania schreef:
Ik had een hoop algen op de kap van mijn trailer, heb daarvoor een schoonmaakmiddel waar javel/bleek in zat gebruikt. Ging er netjes af zo! Er groeiden zwammen aan de zijkant van mijn trailer dus euh... tja, moest gebeuren :Y)

Zwammen aan de zijkant is een slecht teken, die groeien alleen in vochtig hout :(

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 12:11

De trailer is volledig nagekeken geweest en is volpolyester, ze groeiden langs een bout die vervangen moest worden :j alles netjes ontsmet en opgespoten. Het waren ook geen klassieke zwammen, echt 'virgin' wit zeg maar!

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 16:00

Nou mooi dan zal dat in jou geval nog iets meevallen hoeveel de meeste polyester trailers ook hout bevatten.
Maar ik heb houten trailers gezien waar een complete maaltijd aan paddestoelen op groeide, als ze tenminste eetbaar waren .

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 16:19

Da's ook niet al te smakelijk nee... Nee, hier tieren ze echt weeldig in mijn weide, dus ik gok dat het ook van de grondsoort afhangt e.d. al vrees ik of die twee op de trailer eetbaar waren... Het is hier ook gewoon zó nat dat het mij niet verbaast dat niks kan opdrogen, hij staat immers buiten.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 16:28

Naar de truckwash brengen. Daar doen ze het voor je.
Veel makkelijker dan zelf doen