Omgeving Langenboom (NB), tips?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Omgeving Langenboom (NB), tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 01:21

Hoi allemaal! :)

Vandaag zijn mijn twee dames verhuisd van Duitsland naar Langenboom, Noord Brabant. Regio Escharen. Hele nieuwe omgeving, de regio is mij volledig onbekend. Ik sta vlakbij het bos, waarop bord Maasdal staat, aan de andere kant is ook een bos (militair oefenterrein?) en ik hoor van meerdere mensen dat het er mooi rijden is. Voorlopig staan ze even op rust, maar ik wil graag de omgeving gaan verkennen.

Hebben jullie tips waar ik mooi kan rijden? Routes.. Tips van de locals, zoals waar ik bijvoorbeeld zomers een ijsje kan halen bijvoorbeeld? ;) Met evt adressen, zodat ik er alvast naartoe kan met de auto/fiets? Hatertse vennen weet ik, maar is nog best ver om naartoe te rijden onder de man. Ik ben vooral benieuwd naar de omgevings bossen/routes, zoals Maasdal/Langenboomse bossen.

Alvast bedankt! *\o/*

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 05:11

Ik woon er vlak bij.
Bij de kuilen is ook mooi rijden en er is water.Bij mensen aan huis verkopen ze ijs.
In Wilbertoord is ook een groot bos met water, ook fijne route.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: Omgeving Langenboom (NB), tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 06:10

Ik ben weleens eens bij het militaire oefenterrein te vinden. Kun je lekker crossen.

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 14:18

WolinLotte kijk eens op onze routeplanner. Daar staat in de omgeving van Langenboom al een behoorlijk netwerk op. https://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.p ... =822#stap4

Indien er ruiters en menners zijn die mooie (zand-)wegen en paden weten waar paarden welkom zijn, geef deze dan a.u.b. door. Wij nemen ze graag op op onze routeplanner, zodat ook anderen zoals WolinLotte de weg weten te vinden en met hun paard plezier kunnen beleven.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 18:45

Ik kan je ook wel wat laten zien van de Trentse bossen :)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 17:29

Oe, er zijn verschillende mooie plekken om buiten te rijden. Maar niet onbelangrijk is dat ijs natuurlijk.
Nu ben ik inmiddels verpest (beste ijssalon zit in Utrecht met de wereldkampioen ijsmaken), dus kan je niet echt meer helpen met waar de beste ijs echt in de buurt te halen is. Maar..... Heldro ijs is echt goddelijk. Vers te koop in Nijmegen en Ottersum (ritje echt waard), en uit de diepvries te koop bij de AH in Mill. Die ijs gaat dus geregeld mee terug naar Utrecht.
Milkshakes kun je het beste halen in Schaijk bij Van Son. Verder, pannenkoeken bij Den Tol in Velp (kan je ook meenemen om thuis op te eten). Daar rij ik weleens speciaal voor naar Velp en als ik in Mill ben wil ik sowieso daar pannenkoeken van haha.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 12:43

Yvette01 schreef:
WolinLotte kijk eens op onze routeplanner. Daar staat in de omgeving van Langenboom al een behoorlijk netwerk op. https://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.p ... =822#stap4

Indien er ruiters en menners zijn die mooie (zand-)wegen en paden weten waar paarden welkom zijn, geef deze dan a.u.b. door. Wij nemen ze graag op op onze routeplanner, zodat ook anderen zoals WolinLotte de weg weten te vinden en met hun paard plezier kunnen beleven.

Wij zitten zelf vlak bij knooppunt 33 en 34 op bovenstaand kaartje en rijden eigenlijk altijd in de Staatsbossen van St. Anthonis (je kunt je paard dan vastzetten bij de Heksenboom om iets te eten/drinken) of pakken de trailer om naar Nederheide (10 km) te gaan, daar heb je mooie lange paden en ook water om af te koelen.

IJs zou ik persoonlijk gaan eten bij Clevers in Overloon ;-)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 12:53

milou123 schreef:
Oe, er zijn verschillende mooie plekken om buiten te rijden. Maar niet onbelangrijk is dat ijs natuurlijk.
Nu ben ik inmiddels verpest (beste ijssalon zit in Utrecht met de wereldkampioen ijsmaken), dus kan je niet echt meer helpen met waar de beste ijs echt in de buurt te halen is. Maar..... Heldro ijs is echt goddelijk. Vers te koop in Nijmegen en Ottersum (ritje echt waard), en uit de diepvries te koop bij de AH in Mill. Die ijs gaat dus geregeld mee terug naar Utrecht.
Milkshakes kun je het beste halen in Schaijk bij Van Son. Verder, pannenkoeken bij Den Tol in Velp (kan je ook meenemen om thuis op te eten). Daar rij ik weleens speciaal voor naar Velp en als ik in Mill ben wil ik sowieso daar pannenkoeken van haha.

Den Tol Velp is inderdaad een aanrader. Ik wil nog even aanvulllen dat het niet zomaar een pannenkoekenhuis is. Hun restaurant is qua uitstraling en kaart meer dan dat.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 13:08

Ik ga hier in Nistelrode/Heesch altijd het bos in. Als je het ruiterpad volgt kom je bij een tunnel uit die onder de snelweg door gaat. En daarna kom je in een prachtig groot natuurgebied uit (Maashorst). Bij het bomenpark in Heesch zit een restaurant waar je ontzettend lekker kunt eten, of gewoon wat kunt drinken/ijsje eten. Ook met eventuele allergieën/dieetwensen houden zij superfijn rekening! Ook kun je op de parkeerplaats daar makkelijk je trailer kwijt en sta je eigenlijk direct al in het bos. Ook mogelijkheden om het water in te gaan, kleine zandvlakte etc. Oneindig veel mogelijkheden! :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:11

Noppert schreef:
Yvette01 schreef:

Wij zitten zelf vlak bij knooppunt 33 en 34 op bovenstaand kaartje en rijden eigenlijk altijd in de Staatsbossen van St. Anthonis (je kunt je paard dan vastzetten bij de Heksenboom om iets te eten/drinken) of pakken de trailer om naar Nederheide (10 km) te gaan, daar heb je mooie lange paden en ook water om af te koelen.

IJs zou ik persoonlijk gaan eten bij Clevers in Overloon ;-)

Ja Nederheide/Stippelberg zijn zeker een aanrader! Mijn ervaring is dat het daar heerlijk rustig is, maar wel mooie brede paden.