Het plan ligt er om komend voorjaar/ zomer een paard te gaan kopen. Nu ben ik voorbereidend bezig met dingen die ik wel al kan uitzoeken en regelen, en ben ik aangekomen bij het onderwerp verzekeringen. Ik heb meerdere verzekeringen bekeken, maar eerlijk gezegd: ik snap er helemaal niks van. Er zullen vast meer onderwerpen over verzekeringen zijn hier op bokt, maar ik ben nieuw hier en dacht: ik ga het toch maar even vragen in de hoop dat iemand mij misschien uitleg/ ervaringen kan meegeven.
Wat ik vaak van mensen hoor is dat verzekeringen vaak toevallig precies niet dekken wat er op dat moment met je paard aan de hand is. Dat ze dan vaak een soort 'excuus' bedenken om de DA niet te verzekeren etc. en dat het dan heel veel moeite en tijd kost om toch nog een deel van de kosten vergoed te krijgen.
Als ik zelf bij verzekeringen kijk, zie ik ook dat alle basisverzekeringen vaak gaan over het overlijden van het paard of als het paard permanent geblesseerd is. Terwijl het mij juist gaat over onvoorziene dierenartskosten bij bijvoorbeeld koliek/ kliniekopnames. Misschien is dit ontzettend naief of makkelijk gedacht, maar moet je een volledige uitgebreide verzekering hebben om 'normale' DA bezoekjes te dekken? Wat ben je daar ongeveer voor kwijt?
Ik hoor ook vaak van mensen dat ze een buffer/ vangnet hebben voor de onvoorziene kosten, en die heb ik ook wel, maar het doet uiteraard wel veel pijn als je een DA rekening krijgt van 2000 euro... En volgens mij kunnen die rekening wel zo hard oplopen

Iemand die ervaringen met mij kan delen over hun verzekering en welke ze dan hebben gekozen? excuses als deze vraag al 1000 keer is gevraagd, dan ben ik ook al blij als iemand me op desbetreffend topic kan wijzen