Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Marije_1997 schreef:Als je je zorgen maakt om het welzijn doe je melding bij de dierenpolitie. Hiervoor kun je gewoon het 0900 nummer bellen dacht ik. Zij nemen dan een kijkje.
KarmaWitch schreef:nessinator schreef:Is de stal ergens bij aangesloten (stichting veilig paardrijden, FNRS, etc)? zou ik die ook even bellen. Wat ze doet is duidelijk niet door hun gedekt.
Nee, helaas is zij nergens bij aangesloten. Iets wat ik sowieso vreemd vind. Elke gek met een paard kan verhuren blijkbaar...
Babootje schreef:Serieus Ikke? The real world is nog altijd zo dat als iemand met een paard brokken maakt de eigenaar van het paard hiervoor verantwoordelijk is. Je kunt natuurlijk de (dieren)politie bellen maar de eigena(ar)esse van de paarden neemt zelf een onverantwoord groot risico en krijgt vanzelf een keer de rekening ervoor gepresenteerd.
Babootje schreef:Serieus Ikke? The real world is nog altijd zo dat als iemand met een paard brokken maakt de eigenaar van het paard hiervoor verantwoordelijk is. Je kunt natuurlijk de (dieren)politie bellen maar de eigena(ar)esse van de paarden neemt zelf een onverantwoord groot risico en krijgt vanzelf een keer de rekening ervoor gepresenteerd.
troi schreef:Tja er zijn een aantal bekende stallen die paarden verhuren zonder begeleiding, ik meen oa het fjordenpaard in Drenthe. Die vertrouwen erop dat de ruiter eerlijk aangeeft hoe goed die kan rijden. Er zijn ook best vaak topics hier op bokt waarin mensen zoeken naar onbegeleide buitenritten. Omdat het nu eenmaal erg fijn is om je eigen plan te trekken.
Ik zou niet weten welke wet hiertegen is eigenlijk...
KarmaWitch schreef:troi schreef:Tja er zijn een aantal bekende stallen die paarden verhuren zonder begeleiding, ik meen oa het fjordenpaard in Drenthe. Die vertrouwen erop dat de ruiter eerlijk aangeeft hoe goed die kan rijden. Er zijn ook best vaak topics hier op bokt waarin mensen zoeken naar onbegeleide buitenritten. Omdat het nu eenmaal erg fijn is om je eigen plan te trekken.
Ik zou niet weten welke wet hiertegen is eigenlijk...
Klopt, ik ben inderdaad bekend met FP. Alleen als deze het niet vertrouwen, zullen ze de makkelijke paarden meegeven.