ellepel schreef:hoe hou je je paard verder?
wat eet het,hoeveel.
staat het veel buiten en op hoeveel vierkante meter is dat ,kan het spelen en kroelen met andere paarden.
krijgt het voldoende rust, kan het ook lekker languit liggen en rollen.
vaak zit het daar wel in als ze wat sjaggerijnig worden.
Sorry voor de late reactie. Er is een hoop gebeurd in de zin van huis gekocht en een nieuwe plek voor mijn paard. Hij heeft het nog steeds bij andere paarden, bij de een erger dan de ander. Het is gelukkig nooit dat hij een paard wil aanvallen en dat ik geen controle heeft. En er zijn gelukkig nog heel veel paarden waar ik als ik rijd gewoon ernaast tegen aan kan gaan rijden en dan doet hij niks. Het is vooral merk ik als ze achter hem langs komen. Ik reed namelijk een tijdje terug (voor de corona voor de duidelijkheid) samen over het kabelpad met een stalgenoot. Ik vond het doodeng ook al is mijn paard braaf en zij hield steeds mijn arm vast en de paarden liepen ook zo goed als tegen elkaar aan op sommige momenten en dat vond hij helemaal prima.
In de winter komt hij helemaal niet buiten, of nou ja drie kwartier wat ik persoonlijk niet heel veel vind. Ik heb hem net een jaar. Het begon steeds meer aan mij te knagen ook nu hij nukkiger wordt. En nu heeft zich een stal voor gedaan waarbij hij zowel in de winter (wel een ruime paddock) als in de zomer (in de wei) de hele dag buiten zal komen te staan met soort genootjes. Hij kreeg ook last van een dikker achterbeen. Nu hij op de wei staat heeft hij daar geen last meer van. Nu staat hij altijd alleen in de wei. Ook is er onbeperkt hooi voor hem. Vroeger of voordat ik hem kreeg heeft hij ook altijd met 4 andere paarden in de paddock gestaan. Toen zijn vriendje verkocht werd (ze wilden overgaan op fokken) bleven er twee zusjes over die hem wel eens aan het pesten waren. Maar heb misschien toch het idee dat hij behoefte heeft aan een 'veilige' kudde. Hij reageert bijvoorbeeld heel erg als er een paard op het erf stapt. Zodra hij hoeven achter zich hoort dan raakt hij er helemaal gespannen onzeker van. Daarnaast komt hij nu ook in een stal met een luikje zodat hij lekker naar buiten kan kijken.