Heel lang haar en wedstrijdknot

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elizabeth85

Heel lang haar en wedstrijdknot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 20:34

Wat doen jullie op wedstrijd met je haar? Mijn dochter mag binnenkort starten met haar aller eerste officiële wedstrijd. Ze heeft heel lang ( tot over de billen) en heel dik haar. Dat is bijna niet in een normale knot te doen als er ook nog een cap overheen moet. We hebben al een knot band gekocht ipv van zn knotnetje, want een knot netje pas niet....

Als je eerst de cap opdoet en dan de knot maakt dan ziet het er niet uit. Maak jr eerst een knot past de cap niet meer. Het is veel te dik en lang om dan nog een normale knot te maken.

Dr zn vast meer bokkers met lang haar. Dus wie heeft de houden tip?

MamaMiesje

Re: Heel lang haar en wedstrijdknot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 20:36

Haar in middenscheiding/in 2 helften verdelen en dan twee (kleinere) knotjes naast elkaar?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 20:39

Een lage vlecht, dan oprollen en dan in zo'n knotnetje vastzetten met hairscrews

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 20:54

Ik gebruikte een haardonut waar ik mijn haar net zo lang omheen wikkelde tot ik de hele lengte om de knot had (mijn haar is 95 cm lang), dan een netje erover en mooi elastiek.

Emperor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 20:54

Voor mijn haar gebruik ik vaak zo'n haarstrip. Wel even lastig om het laag te laten zitten, maar op zich wel makkelijk in gebruik. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:00

Mag gewoon een vlecht niet?
Anders idd misschien 2 knotjes laag maken?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:14

Het eerste stukje van de vlecht in een haarnetje doen en de rest onder het jasje.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:21

Ik vlecht mij haar strak in, doe dan m’n cap op en draai van die vlecht een knot.
Dat is de enige manier waarop het bij mij blijft zitten en het geen pijn doet.

Wel maak ik het meteen weer los als ik er af stap. Mijn haar komt ook tot over mijn kont.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:27

Ik zit even zo 'schuin' door het wedstrijdregelement te scrollen, maar ik kan zo gauw niet vinden wat nou verplichte haardracht is. Er is uiteraard wel een paragraaf over wedstrijdkleding, maar daar staat niks over haardracht bij.
"Men" zegt altijd: 'Haar mag niet (los) onder de cap vandaan komen" en "Het moet in een knot/netje" maar waar staat dat dan? :o?

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:34

MamaMiesje schreef:
Ik zit even zo 'schuin' door het wedstrijdregelement te scrollen, maar ik kan zo gauw niet vinden wat nou verplichte haardracht is. Er is uiteraard wel een paragraaf over wedstrijdkleding, maar daar staat niks over haardracht bij.
"Men" zegt altijd: 'Haar mag niet (los) onder de cap vandaan komen" en "Het moet in een knot/netje" maar waar staat dat dan? :o?

Ik vlecht mijn haar altijd. Laat de vlecht gewoon hangen. Nog nooit commentaar op gehad.

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 22:01

_BlingBling_ schreef:
MamaMiesje schreef:

Ik vlecht mijn haar altijd. Laat de vlecht gewoon hangen. Nog nooit commentaar op gehad.

Ok. Dat zou mooi zijn. We hebben op de manege al eens een onderlinge wedstrijd gehad en toen kreeg ze 1 punt aftrek omdat ze een vlecht had en geen knot, vandaar... ( is al wel jaren geleden)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 22:03

elizabeth85 schreef:
_BlingBling_ schreef:

Ok. Dat zou mooi zijn. We hebben op de manege al eens een onderlinge wedstrijd gehad en toen kreeg ze 1 punt aftrek omdat ze een vlecht had en geen knot, vandaar... ( is al wel jaren geleden)

Wat idioot. Er is helemaal geen regel dat stelt dat je een knot moet dragen :?.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 22:10

Dat is raar, ik heb/had altijd mijn jaar in een vlecht. Ik vroeger ook mijn haar tot aan mijn billen + mijn haar is heel dik.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 22:19

Dat was op de ‘verzorging’ zeker? Dat is natuurlijk naar eigen smaak van de mening. En opzich kan ik wel begrijpen dat er voor een vlecht een punt minder wordt gegeven dan voor iemand die haar haren in een nette knot met eventueel knotspullen heeft. Ik vind persoonlijk een vlecht er ook minder mooi uit zien, dat vind ik iets voor training en niet voor wedstrijden.

—-
Ik zou gewoon een paar dingen uittesten en laat haar er ook even mee rijden zodat ze kan aanvoelen of dat tijdens het rijden nog fijn aanvoelt. :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 22:26

Kan je niet het bovenste deel van het haar in een knot doen en de rest strak onder de knot bij elkaar binden en onder de jas naar beneden laten hangen?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 22:34

Blackdave

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 22:56

Hele lage staart maken, dan een vlecht maken, daar draai je een lage knot van deze vastzetten met van die spelden die je erin kan steken haarnetje erover .. zo lukte het bij mij altijd

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 23:00

Wat ik ook deed vroeger, was mijn haar vlechten, in een knot draaien en met pecktouw en naald vastzetten. Netje erom, een scrunchie en klaar :).

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 23:02

Op YouTube staat een filmpje van paardenpraattv. Dat meisje heeft ook super lang haar en krijgt haar haar in een mooie donut knot. Het heet; "hoe maak je de perfecte donut voor op wedstrijd".

Kwam het toevallig laatst tegen en is geloof ik een leuk kanaal voor kinderen ook

lonimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 23:04

Ik zou een vlecht doen en die een keer of aantal keer dubbel klappen. Heb je ook een soort knot beeld. Ook al is het toegestaan vind ik het beeld wel rustiger als het haar samengebonden is. Maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 23:09

Mijn zusje doet haar haar in een donut en allles wat ze over heeft vlecht ze en draait ze om de knot heen. Daar doet ze dan zo'n donut netje en een zwarte scruchie omheen.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 23:25

MamaMiesje schreef:

Volgens mij was het vroeger wel regel om in knot te doen. Tegenwoordig is er in ieder geval alleen in de b punten voor verzorging.
Ik doe het altijd in een vlecht en laat het hangen.
Als ik het toch probeer op te steken naar een knot is het een grote drol in mijn nek. :')

1x een opmerking over gehad op het protocol, maar was echt een zuurpruimjury bij iedereen :=

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 23:48

Toen ik hetnog zo lang had..
Vlecht maken en dan 2x dubbevouwen. Netje er om en dik elastiek.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 23:50

Ik heb het ooit bij de KNHS nagevraagd, het is geen verplichting om een knot te dragen maar wel het verzoek om je haar wel vast te binden. Veel springamazones bij de selecties rijden zowel dressuur als springen en hebben hun haren vaak in een vlecht bij het springen en rijden zo ook de dressuurring in. Nog nooit gehoord dat het echt een probleem is. Zeker als ze er zo veel last van heeft.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 23:52

Gewoon geen donut gebruiken en opdraaien. Eventueel eerst vlechten en die opdraaien en vastzetten met speltjes en elastiek eventueel. Ik doe er dan ook gewoon zo'n parelnetje overheen.