Borst/rug protector combi? Motor-/Wintersport/Paardrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dale0

Borst/rug protector combi? Motor-/Wintersport/Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 23:50

Ben afgelopen rijles behoorlijk goed gevallen op mijn rug. Gelukkig niets gebroken en alleen zwaar gekneusd. Nu wil ik een protector kopen...

Ik ben er nog niet uit of ik een borst/rug of alleen rug protector wil kopen.

Gezien ik ook ieder jaar ski, waar ik ook zeker al een aantal keer goed gevallen ben, plus het feit dat ik ook ga motorrijden (lessen) hoop ik wellicht onder het kopje "borst / rug protector" iets te kunnen combineren. In plaats van dat ik zometeen met 3 verschillende protectors zit...

Heeft iemand een soort gelijke situatie? En tips? Ik ga sowieso nog even wat bellen en contact zoeken met verkopers / fabrikanten.

Zelf kwam ik bijvoorbeeld deze rugprotector tegen:
https://www.mjkleathers.nl/knox-meta-sy ... ector.html, rug, deze wordt ook geadverteerd bij de maker als rug protector bij zowel motor sport als skiën of snowboarden.

of
https://www.mjkleathers.nl/spidi-back-w ... ermer.html (rug + borst)

Een andere body/rug protector die ik vond was:
https://www.daisypaardenshop.nl/a-46463 ... escription
(Deze is wel althans zo wordt geadverteerd puur voor paardrijden, alleen ik zou hem wellicht ook voor wintersport kunnen gebruiken? Motorrijden lijkt die dan weer net wat te groot / log voor? Geen flauw idee...

Hannanas

Re: Borst/rug protector combi? Motor-/Wintersport/Paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 00:33

Misschien beter kijken naar een Hit-air airbag vest?

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 07:53

Ik heb de protector uit je laatste link van Horka. Deze heeft aan de voor en achterkant een goede stevige bescherming. De zijkanten zijn open dus daardoor ben je wat flexibeler in je bewegingen. Dus denk dat deze ook zeker met skieen goed te gebruiken is.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 08:21

In veel motorkleding zit al een rugprotector.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 08:34

Verschillende sporten stellen verschillende eisen, en de vorm van de protectie verschilt ook iets. Met paardrijden wil je toch ook je bovenlijf en schouders goed kunnen bewegen, met de motor zit je, in ieder geval op een racer, voorover en is je onderrug tot bijna je staartbotje bedekt. Er zijn wel bijvoorbeeld losse onderdelen, dus een klittenband riem om je buik en losse schouder stukken.

Maar ik zou toch zeggen dat het niet lekker combineert voor paardrijden...