Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
troi schreef:EVL schreef:De pony staat op haar stuk van de weide alleen, aangrenzend staan wel andere paarden.
Nou dan is de eerste stap vrij makkelijk, geef haar een kudde om in te schuilen. Daar vinden paarden veiligheid en zekerheid..
troi schreef:Een paar weken alleen staan is al een heel stuk beter dan een leven lang alleen staan toch? Als het je erg dwars zit kun je ze met 3 zetten. Desnoods met een pensiongast, scheelt je ook weer in het werk als je dat deelt. Stal gebruiken wij alleen bij nood, als er 1 ziek is. Verder kunnen paarden prima 24/7 buiten lopen
LWDaisy schreef:Ik denk ook dat het een kwestie van wennen isNa een tijdje komt ze er vanzelf achter dat die beesten haar niets doen
MarChak schreef:Ganzen en eenden geven veel geluid en beweging.
Je pony kan daardoor moeilijker 'scannen' of het wel veilig is. Alleen staan versterkt dat nog eens.
Komen de vogels ook in / of vliegend over de wei?
Misschien helpt een hogere, dichte afscheiding tussen wei en bos?
EVL schreef:Kaitlyn schreef:Een paard alleen kan ook niet, dus dan is de beste optie toch écht om de pony naar een pensionstal te brengen, of in ieder geval bij mensen waar hij samen met andere paarden in de wei staat.
Zij is toch niet het enige paard dat alleen in de wei staat?
EVL schreef:Kaitlyn schreef:Een paard alleen kan ook niet, dus dan is de beste optie toch écht om de pony naar een pensionstal te brengen, of in ieder geval bij mensen waar hij samen met andere paarden in de wei staat.
Zij is toch niet het enige paard dat alleen in de wei staat?
EVL schreef:troi schreef:Een paar weken alleen staan is al een heel stuk beter dan een leven lang alleen staan toch? Als het je erg dwars zit kun je ze met 3 zetten. Desnoods met een pensiongast, scheelt je ook weer in het werk als je dat deelt. Stal gebruiken wij alleen bij nood, als er 1 ziek is. Verder kunnen paarden prima 24/7 buiten lopen
Wij zetten ook wel op stal bij onweer of stormwinden zoals de laatste weken. En ook na het rijden zetten we ze op stal omdat ze dan bezweet is.
Met 3 zetten is echt geen optie, de pony staat bij mijn ouders thuis. Een Shetlander erbij, daar gaan voorlopig ook nog niet mee akkoord...
Rije schreef:Nou dat lijkt me een hele goede conclusie. Met z'n tweetjes zal de pony zich al veel zekerder zijn.