Ariat whytburn?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Castellon

Ariat whytburn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 15:10

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen met de ariat whytburn.
Mijn grasmeres zijn echt op, de kwaliteit van ariat ben ik wel erg over te spreken.

Punt waar ik me wel wat zorgen over maak; hoe warm zijn de whytburns? Ik zag op youtube toch iets over 'insulated' voorbijkomen.
Ik woon in Spanje en mijn grasmeres waren/zijn op 3 wintermaanden na eigenlijk echt te warm.
Zijn de whytburns echt gevoerd of valt dat mee?
En heb je met het rijden geen last van de veters?

Capriootje

Re: Ariat whytburn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 15:24

Ik heb ze nu voor de 2e winter aan en vind ze echt heel fijn. Kan er prima een ritje maken, ik rijd er niet dagelijks mee maar wel een buitenrit oid als het koud is. Ze zijn wel echt gevoerd, als ik er dunne sokken in doe kan ik ze best lang aan maar boven de 10 graden zweten je voeten wel weg.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 15:54

Ik heb de Ariat Wythburn H2O Insulated nu iets meer dan een half jaar en ben echt helemaal gek op deze laarzen! Vind ze ontzettend mooi, ze hebben een fijn dik voetbed en zijn echt heel erg warm. Dat laatste maakt dat ik ze met deze kwakkeltemperaturen tijdens rijden in de bak niet aan kan, veel te heet :+ heb ze overigens altijd alleen met dunne sokjes aan. Ik heb ze juist gekocht voor de echt koude wintermaanden/sneeuw, dus ben er heel blij mee.

Ze vallen onder het zweetblad van mijn zadel, dus heb er geen last van. Kan me voorstellen dat het wel vervelend is als je niet zo lang bent. Ik ben zelf 1,74 met aardig lange benen.

Degene die ik heb, hebben echt winter voering. Maar de Outdoorlaarzen Ariat Wythburn versie is all season, past denk ik beter bij wat je zoekt?

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 17:05

Capriootje, dank voor het delen van je ervaring. Het gaat hier nu al steady richting de 20 graden, en dat is heerlijk, maar geen goede combi met zo'n warme laars dan.

Fortitude, klinken heerlijk voor in een Nederlandse winter, ha! Goed wat je zegt qua lengte en zweetblad. Ik rijd niet met een engels zadel maar ik snap wel wat je bedoelt.
Die all season versie keek ik naar, maar zelfs daarover zeggen ze op youtube dat er een soort insulation inzit. Ik neem aan een dunner soort voering, maar als ik het zo hoor voor mij dan toch al teveel.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:23

De all season ken ik niet maar als ze echt niet gevoerd zijn vind ik ze wel interessant naast de winter versie :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:57

Maar je hebt ook de ongevoerde waterproof versie.
En wat denk je van de Mountain horse springriver laars?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:16

Ik heb de H2O Insulated en ik vind ze geweldig. Maar ik heb het dan ook niet zo snel warm.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:23

Ik heb ook de H2O insulated voor de winter (in de zomer draag ik gewone Ariat westernlaarzen) en ik vind ze ideaal. Ik heb heel snel koude voeten, maar ik houd het op deze laarzen aardig lang vol. Na 4 uur worden ze wel koud. :+
Ik rijd er ook mee, gaat prima.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 20:11

Capriootje, ze leken een soort dunne binnenvoering te hebben. Althans, dat gevoel kreeg ik bij het filmpje. Helaas kan ik hier niet zo even bestellen en terugsturen, anders had ik dat gedaan.

Hannanas, dank je voor het meedenken. Die vind ik ook mooi, maar ik woon op het Spaanse platteland en kan hier nergens passen en als ik bestel moeilijk retouren... omdat ik eerder ariats heb gehad durf ik daar wel op de gok te bestellen qua maat, zeker met een vetersluiting. Andere merken durf ik niet zo goed aan.

Leo en Sheran, dank jullie! Superfijn, maar als jullie het top winterlaarzen vinden, dan vallen ze voor mij af, dan zijn ze hier echt te warm. Het is hier nu al 20+ graden (straks ook wekenlang 35+) en dat blijft het t/m oktober.

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:24

Ik heb de gewone Wythburn. Echt super fijne laarzen! Sinds ik ze heb , draag ik ze elke keer naar stal. Ik rij er ook mee, en ondanks dat de laarzen onder het zweetblad vallen vind ik het niet hinderlijk. Ik denk wel dat ze voor rond de 20 graden wat warm zijn. Verder zijn het fijne en stevige laarzen!

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 10:34

Dank je! Goed om te weten. Wel top dat jullie zo eensgezind zijn :D . Dan zijn ze voor mij definitief te warm en ga ik kijken naar iets anders. Jammer!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:53

Ik heb al jaren de ariat Windemere. Die vind ik in de winter prima, maar niet altijd heel warm. In de zomer loop ik er ook op en rij ik er ook mee. Soms wat warm. Maar meestal niet. Wellicht zijn die een optie voor je?

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 20:10

Dank je Sure lee, blijft dat suede-achtige materiaal aan de binnenkant van je been/kuit mooi bij veel rijden?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:19

Ik heb ze nu 6 of 7 jaar denk ik... suède is nu wel glad geworden aan de binnenkant. Maar ik vind ze er nog steeds prima uit zien. Ik banjer er ook al jaren mee door de blubber.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 20:30

Oh, dat is lang! Glad is niet erg, zolang het maar niet zompig wordt of doorslijt. Klinkt goed, ik ga ze zeker overwegen :)