ik vind zelf het trailer laden heel spannend!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koekie73

ik vind zelf het trailer laden heel spannend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 14:07

Vanmiddag komt Esther de Vries helpen met trailer laden. Huidige pony loopt super de trailer op, maar wordt enorm onrustig zodra de klep dichtgaat.
Heb 1 keer met hem gereden, toen we hem in november ophaalden, en toen we eenmaal reden stond hij hel rustig.

Toen we laatst met hem wilde gaan oefenspringen (het is de pony van mijn dochter) toen werd hij zo druk toen we het deurtje dicht wilden doen dat ik niet weg durfde (donker en 40 min enkele reis)

Dus komt Esther nu. Mijn dochter zou er bij zijn, want zij laadt eigenlijk altijd maar door school moet ik het zo alleen doen met Esther.
Ik vind het echter enorm spannend. Dat komt omdat de eerste pony van mijn dochter, een aantal jaar geleden, een trauma had qua trailer laden (wisten we niet toen we haar kochten) en ondanks veel begeleiding door iemand van 2moons, is deze pony op de klep bovenop mijn gesprongen. Ik was even buiten westen, ben op de rand van de klep terecht gekomen en iemand anders heeft ons uiteindelijk naar huis moeten rijden.

Ik heb hierdoor zelf ietwat een trauma over gehouden. In die zin, is het misschien wel goed dat ik het nu zelf moet doen met Esther. De huidige pony is echt een leuk en lief beestje. Ik ben niet bang voor hem. Maar als hij zo druk gaat doen, voel ik me wel heel onzeker.
Ik denk dat dat nog wel wat tijd nodig zal hebben.

Ik vroeg me af (niet voor vandaag maar gewoon voor als we weer op pad gaan met trailer en pony) is er iets dat ik kan nemen waardoor ik iets minder last heb van die zenuwen? :roll:
Voor de duidelijk; ik ben altijd blijven laden met mijn dochter. Althans, zij laadt en ik doe de stang er achter. Maar ik word wel een beetje gek van mezelf dat ik zo last van zenuwen blijf houden. Ik snap heel goed waar het vandaan komt en ook dat het niets met deze pony te maken heeft.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:10

Ik ken Esther de vries niet, maar aangezien heel veel laadproblemen mede veroorzaakt worden door baasje die er zenuwachtig naast loopt, lijkt me dat ze je daar prima mee kan helpen. Juist goed dus als jij het ook gaat doen.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:20

Ik vond rescue spray van Bach fijn, haalt de scherpe randjes van je angst weg. Makkelijk in je jaszak te stoppen en je hoeft het maar onder je tong te sprayen.

Succes vanmiddag!

chocky84

Re: ik vind zelf het trailer laden heel spannend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 14:52

Esther de Vries is toevallig vanochtend ook bij mij langs geweest ;). Niet druk om maken, zij kan je echt heel goed helpen! Succes

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 20:53

Hoe is het gegaan vandaag?

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 21:01

@cissy goed!! Ik moet gewoon weer wat vertrouwen krijgen dat het ook goed kan gaan en kan blijven gaan.
En dat een dipje niet betekent dat we het niet op kunnen lossen.

Ik heb bij die eerste pony echt het idee gehad dat het gebruik van longeerlijnen als begrenzing, met een touwtje zwaaien aan de achterkant als hij achteruit komt etc het toen uiteindelijk eerder erger maakte dan beter. In die zin, dat het leek alsof we steeds meer toeters en bellen nodig hadden om te laten.
Met Esther gebruik je al dat soort dingen niet. En ik voelde dat dat bij deze pony en bij ons erg zou passen.
Pony is nog jong dus vond het rijden spannend maar was echt wel erg braaf.
Het heeft mij gerustgesteld dus volgende week dinsdag kan dochter voor het eerst meedoen met de clubles <3 (mits geen storm ;-))
Dat vind ik dus ook fijn aan haar training; ze gaat mee een stukje rijden om je pony/paard vervolgens op ander terrein uit- en in te laden.

Dat vertrouwen van mijzelf zal groeien naarmate we meer positieve ervaringen op doen. Tot die tijd ga ik eens kijken of die Bach bloesem iets kan helpen.
Laatst bijgewerkt door Koekie73 op 11-02-20 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:03

Hier fan van Esther, zij is super in het ontleden van jouw handelen en dit te corrigeren. ;) Nu lekker oefenen zodat je steeds zekerder weer wordt.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 21:06

cobiie schreef:
Hier fan van Esther, zij is super in het ontleden van jouw handelen en dit te corrigeren. ;) Nu lekker oefenen zodat je steeds zekerder weer wordt.

Ja ik hou van haar nuchterheid en duidelijkheid. En je merkt meteen dat dat ook werkt.
3 x het zeiltje dicht en pony kijkt er niet meer van op. Terwijl ik het zelf misschien veel te voorzichtig had aangepakt anders. Nergens voor nodig. ' Gewoon doen', aldus Esther ;-)

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 21:06

chocky84 schreef:
Esther de Vries is toevallig vanochtend ook bij mij langs geweest ;). Niet druk om maken, zij kan je echt heel goed helpen! Succes

Ha wat grappig. Hoe is het bij jou gegaan?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:38

Je kunt bij je huisarts een pilletje krijgen, helpt bijvoorbeeld ook als je heel gespannen bent voor een examen oid. Met een goed verhaal krijg je het vast mee.

Succes!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:43

denice schreef:
Je kunt bij je huisarts een pilletje krijgen, helpt bijvoorbeeld ook als je heel gespannen bent voor een examen oid. Met een goed verhaal krijg je het vast mee.

Succes!

Geen -pammen achter het stuur!!
(Oxazepam, lorazepam, etc etc.)
Dus de huisarts heeft weinig te bieden.

Twee andere opties: de drogist en de psycholoog.
Drogist heeft gaba, L-Glutamine en Salvia officinalis.

Er zijn psychologen die emdr doen: een uitstekende techniek als je rationeel weet 'het is niet aan de orde', maar je toch spanning ervaart.

chocky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:30

Koekie73 schreef:
chocky84 schreef:

Ha wat grappig. Hoe is het bij jou gegaan?

Heel goed! Ik heb 1.5 jaar geleden ook Esther erbij gehad toen mijn paard van het een op het andere moment (zonder aanleiding) niet meer de trailer opging. Sindsdien gaat het super, maar ik wil hem graag alleen kunnen laden. Vanochtend 30 min bezig geweest. Mijn paard snapte het in 5 min, maar ik had er nog 25 min voor nodig, vooral om het overtuigend te doen . Snap dus helemaal je gevoel .