Welke rijbroek is het sterkst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Revali

Welke rijbroek is het sterkst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 23:48

Ik reed altijd zo'n 7 tot 9 paarden op een dag. Nu beperkt zich dat tot max 4...maar die rijbroeken... Ze gaan altijd kapot -O-

Altijd in mijn kruis :(

Ik zoek wel een broek met full grip

Merken als horka, qhp, elt heb ze allemaal al gehad. Was ze al niet te vaak en niet in de droger.
Duurste merk was pikeur(200e)maar ook die sleet heel snel

Wat is nu het sterkste materiaal wat er in een rijbroek zit? Maakt ook weinig uit of ik nu zo'n gladde broek heb of katoen }:0.

Iemand ervaring met bepaalde merken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 23:53

Wil je per se een conventionele rijbroek of mogen ze ook losser zitten? Ik heb deze; niet heel duur en gemaakt voor langdurig en veelvuldig gebruik, en niet voor de hoeveelheid glittersteentjes die ze erop kunnen plakken. :=

Kever

Re: Welke rijbroek is het sterkst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 00:52

Was je ze toevallig met wasverzachter? Dat lost oa lijm op en laat broeken veel sneller slijten.
Ik heb na jaaaaren nog geen kapotte broeken van La Valencio, BR (hier beginnen alleen de knieën uit te lubberen), Easy Rider en HV Polo.
Maar goed.. die vallen denk ik wel onder de ‘standaard’ merken die je wellicht al geprobeerd hebt...

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 06:30

Katoen slijt bij mij het hardst. En ik kies ook niet voor broeken met veel elastan.

Ik vind Cavallo, Pikeur, Kingsland wel echt de betere slijtvaste merken. Misschien had je pech met je pikeur broek?

Loop je veel? Kan de slijtage ook daarvan komen?

Ik ga altijd naar de winkel en wil stofjes voelen. Ik kan niet goed omschrijven waar ik nu precies naar zoek. Maar ik wil graag een stof die stevig aanvoelt, maar wel soepel beweegt.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 14:18

Ja ik loop wel veel. En heb ook wel behoorlijke bovenbenen := dus zal ook wel niet meewerken _-:(

Ik gebruik geen wasverzachter

Mkango: nou ik hoef echt geen blingbling broek. Maar zit dat wel zo'n rukme broek?

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 14:25

Cavallo met leren zitvlak _/-\o_
Tot nu toe blijven die Cavallo bij mij het langst heel en goed. Ennne ik was ze serieus vaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:49

Revali schreef:
Ja ik loop wel veel. En heb ook wel behoorlijke bovenbenen := dus zal ook wel niet meewerken _-:(

Ik gebruik geen wasverzachter

Mkango: nou ik hoef echt geen blingbling broek. Maar zit dat wel zo'n rukme broek?
Ze zitten ook niet wijd-wijd hoor, en ik vind het lekker zitten. :j Ik reed eerst in m’n Pikeurs, maar na een paar uur vond ik die niet zo comfortabel meer, terwijl ik hier regelmatig ook de avond in werkte en ze de hele dag aan hield.
Met die opmerking bedoelde ik overigens dat design soms voor kwaliteit lijkt te gaan tegenwoordig; ik wil ook geen flashy rijbroek, maar een degelijke.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 16:59

Bij mij houden de Cavalleria Toscana broeken zich het beste op lange termijn en hele dag dragen. Vergelijkbaar qua prijs is Vestrum maar die slijten wel heel hard in het kruis. Broeken zijn niet goedkoop, eerder prijzig maar wel simpel en degelijk. Ik heb dan het american model, deze is iets hoger. Tot nu toe het fijnste wat ik heb kunnen vinden. Als je ze ergens kan passen en zien/voelen is wel fijn. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 17:02

Ik vind de broeken van ariat erg fijn, zijn iets 'steviger' maar wel flexibel. Heb het idee dat die erg lang meegaan bij mij. Wel erg duur, dus koop alleen met 25% korting of in Engeland :')

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 17:11

bobje26 schreef:
Ik vind de broeken van ariat erg fijn, zijn iets 'steviger' maar wel flexibel. Heb het idee dat die erg lang meegaan bij mij. Wel erg duur, dus koop alleen met 25% korting of in Engeland :')

Die zag ik laatst ook ergens voorbij komen en zagen er goed uit. Misschien ook de moeite waard eens te proberen :o

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 17:16

Hier montar met leren zitvlak. Enige broeken die ik best intensief gebruik, en weinig slijten

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 17:30

Eurostar met leren zitvlak! Heb er nog steeds één van mijn intensieve jaren, ding doet het nog steeds! Kleur helemaal versleten maar nergens kapot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 17:33

_mexx_lady_ schreef:
Hier montar met leren zitvlak. Enige broeken die ik best intensief gebruik, en weinig slijten

Ik ben ook tevreden over Montar. Enige jammere (voor mij) is dat die broeken altijd vrij lang vallen. Met mijn korte pootjes heb ik altijd 15 centimeter stof over..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:00

Ik ben helemaal niet tevreden over Montar! Full grip sleet ongelooflijk snel met 3 paarden pd en lubberde als een malle...

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 18:24

Hier ook groot fan van Ariat broeken. Je betaalt even wat meer maar ze gaan bij intensief gebruik ook lang mee.

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 20:47

Easy rider heb ik al enorm lang en blijft mooi!

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 20:50

Bedankt iedereen. Ik ga eens kijken of de ariat me bevalt

Had vroeger idd de Eurostars met zitvlak. De broek super. Maar zitvlak sleet dan weer snel

Montar geen goede ervaringen mee

Cavalleria had ik nu ook... Maar dit was een katoen versie.. Ga even kijken naar de Toscana

Easy rider ook geen goede ervaringen mee helaas

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 20:58

Misschien zijn de broeken een maatje te klein?
Want als er teveel spanning op de stof staat,slijt het ook sneller.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 21:03

Marie111 schreef:
Misschien zijn de broeken een maatje te klein?
Want als er teveel spanning op de stof staat,slijt het ook sneller.

Ja dat idee heb ik niet. Maar wie weet doet een maatje groter het nog beter, thanks

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 21:07

Heb nu cavallo
Serieus die rijbroek blijft mooi zitten en zit super lekker. Heb vaak bij rijbroeken dat ze of te klein of te groot zijn en dat probleem heb ik bij Cavallo niet.

Verder draag ik hem 2 tot 4x per week en rijd ik er sws 1 paard mee soms 2.

Heb vaak dat silicone snel slijten ( door knie operatie draag ik liever geen rijbroeken met zitvlak omdat de naad van zitvlak dan steeds op litteken duwt) maar bij deze rijbroek zitten de siliconen er nog steeds goed op na 4 maand goed gebruiken. En vind ik ook geen slijtage plekken

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 21:16

Pandameisje schreef:
Heb nu cavallo
Serieus die rijbroek blijft mooi zitten en zit super lekker. Heb vaak bij rijbroeken dat ze of te klein of te groot zijn en dat probleem heb ik bij Cavallo niet.

Heb vaak dat silicone snel slijten ( door knie operatie draag ik liever geen rijbroeken met zitvlak omdat de naad van zitvlak dan steeds op litteken duwt) maar bij deze rijbroek zitten de siliconen er nog steeds goed op na 4 maand goed gebruiken. En vind ik ook geen slijtage plekken

Dankje
Ik heb 1.5jaar geleden mijn knie dusdanig gebroken dat de boel is verzakt en onderbeen scheef staat. Moet ook weer geopeerd worden. Misschien slijten mijn broeken nu ook wel sneller omdat ik scheef sta/loop
Maar ik heb de broek bijna 7 dagen aan(hele dag)
Ik weet ook niet wat beter is... Silicone of leren zit vlak?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 21:24

Misschien kun je tweedehands wat oude modellen scoren? Het lijkt wel of de broeken van tegenwoordig minder goed in elkaar zitten. Mijn oude broeken zijn nog beter dan mijn nieuwe..

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 21:28

Revali schreef:
Pandameisje schreef:
Heb nu cavallo

Dankje
Ik heb 1.5jaar geleden mijn knie dusdanig gebroken dat de boel is verzakt en onderbeen scheef staat. Moet ook weer geopeerd worden. Misschien slijten mijn broeken nu ook wel sneller omdat ik scheef sta/loop
Maar ik heb de broek bijna 7 dagen aan(hele dag)
Ik weet ook niet wat beter is... Silicone of leren zit vlak?

Durf ik niet te zeggen.. Denk persoonlijk silicone omdat er dan niet een zitvlak is bij genaaid waar de naad los van kan gaan?