Op vakantie met eigen paard + paard kunnen huren

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bliksemflits

Op vakantie met eigen paard + paard kunnen huren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 13:36

Hi Bokkers!

Ik ben op zoek naar een adresje waar je met je eigen paard op vakantie kan, maar waar ook de mogelijkheid is om een extra paard te huren (zonder begeleiding).

Iemand enig idee? Mag in heel Nederland!
:D

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 13:40

Zonder begeleiding wordt lastig wanneer ze je niet kennen.
Maar Koren tot Manen in Kootwijk is erg leuk!!!
Mirjam is een heel leuk mens en ze hebben erg leuke paarden.
Ze heeft een B&B dus ontbijten kan, avond eten kun je in Kootwijk bij bv 't Hilletje of de Brinkhof.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 13:53

ElCamino schreef:
Zonder begeleiding wordt lastig wanneer ze je niet kennen.
Maar Koren tot Manen in Kootwijk is erg leuk!!!
Mirjam is een heel leuk mens en ze hebben erg leuke paarden.
Ze heeft een B&B dus ontbijten kan, avond eten kun je in Kootwijk bij bv 't Hilletje of de Brinkhof.

Ja dat begrijp ik zeker! Maar ik wil graag samen met m'n moeder gaan, en gezien ik maar een paard heb willen we er graag eentje huren. Sowieso omdat dat lekker moeder-dochter is, maar een eigen paard willen ze ook vaak niet in de groep mee dus ik hoop dat er zoiets bestaat! :)

Ik ga Kootwijk even bekijken!
Ik weet dat je ergens bij Loonse en Drunense duinen inderdaad een paard kan huren om samen met een eigen paard mee te nemen, maar geen idee of je daar ook meerdere dagen met eigen paard kan blijven
Laatst bijgewerkt door bliksemflits op 31-01-20 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

xMagnum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 13:54

Bij het Fjordenpaard in Drenthe kan je als het goed is je paard "stallen" voor vakantie en je kan er sowieso paarden huren zonder begeleiding :)
Om de hoek zit het Ronostrand, een camping waar ze ook stacaravans en bungalows verhuren.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 13:56

xMagnum schreef:
Bij het Fjordenpaard in Drenthe kan je als het goed is je paard "stallen" voor vakantie en je kan er sowieso paarden huren zonder begeleiding :)
Om de hoek zit het Ronostrand, een camping waar ze ook stacaravans en bungalows verhuren.

Fjordenpaard ben ik 2x op kamp geweest!
Maar de Fjordenpaard-paarden weten precies waar ze mogen rennen en kunnen dan wat onrustig worden, en m'n mams is toch wat meer van een wat rustigere rit ;)

pluisje88

Re: Op vakantie met eigen paard + paard kunnen huren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 13:59

De Horsetellerie in rheezerveen?

xMagnum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 14:03

Citaat:
Maar de Fjordenpaard-paarden weten precies waar ze mogen rennen en kunnen dan wat onrustig worden, en m'n mams is toch wat meer van een wat rustigere rit ;)

Ze hebben ook veel rustige paarden die dit niet doen hoor haha :)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 14:34

Het is niet alleen dat ze niet weten aan wie ze een paard mee geven, het is verzekeringstechnisch heel tricky om zomaar een paard mee te geven aan iemand. Als er iets gebeurd en er is geen instructie bij, heb je als manege eigenaar een probleem.

Om wel antwoord te geven op je vraag: ik ken alleen het Fjordenpaard. Ben er zelf 1x geweest, en heb me alles behalve vertrouwd en rustig gevoeld met het paard. Want inderdaad, ze weten precies waar ze wat mogen. En ik zat er nou niet echt op de wachten om te racen op een plek die ik niet ken met een paard dat ik niet ken en niet onder controle heb :+

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 14:38

xMagnum schreef:
Citaat:

Ze hebben ook veel rustige paarden die dit niet doen hoor haha :)

Ze luisteren ook wel, maar ze weten het precies en worden het eerste stuk echt wel onrustig. Eenmaal daar voorbij en ze snappen dat ze niet mogen is het ook klaar, maar de paden waar ze galloperen zijn best lang en je kan daar niet draven of een rustige galop doen dan, want dan zijn ze wel weg ;)
Daarnaast is m'n moeder is gewoon niet het type dat daar van houdt, dus we gaan liever naar een "normale" stal :) (ik zou m'n eigen paard ook niet bij FP stallen voor een vakantie trouwens, maar dat terzijde)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 14:39

Camping Samoza? Ik zou daar eens informeren. En bij camping de Reeenwissel mag je geen paard zonder begeleiding mee nemen, maar kun je wel als gast met paard bij hun buitenritten aansluiten. Kun je toch als moeder en dochter samen op pad. Die optie is er trouwens bij Samoza ook sowieso :j

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 14:47

Bij Herberg de Brand aan de Drunense en Loonse Duinen, top locatie om te rijden, maar ook om te verblijven. Ze hebben arrangementen met of zonder huur paard. Je kan je eigen paard meenemen. Mooie stallen. Heerlijk eten. Ze zitten in Udenhout.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 14:55

Ik kom sowieso ook even volgen. Ben zelf ook opzoek naar iets. Wij willen met 3 paarden gaan en 1tje huren. Voor nu heb ik de volgende opties open staan;
- Cantharel (paard huren bij Stal Jacobs)
- Hotel de Malle Jan (vlak bij zit camping Samosa, daar kan je paarden huren)

En moet zelf nog verder neuzen op deze site;
https://paardenbed.nl/nederland
Maar hoop daar ook nog wat te vinden

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 15:01

Ah dan kan het dus idd bij Samoza :j prima plek ook om je paard vakantie te laten vieren. Die van ons vond het er erg leuk.

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 15:02

bij Zonnetij in Lhee, Drenthe, wij zijn daar een week geweest met eigen paarden en hebben een aantal dagen paarden van hun bijgehuurd, fijne brave dieren

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 15:16

Bij manege de poelenburgh in Schoorl.
Daar kan je overnachten, je eigen paard meenemen en een paard van hun zonder begeleiding bijhuren.
Dit is ons allemaal erg goed bevallen, al is dat wel een aantal jaren geleden.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 16:10

Ik kan zonnetij ook aanraden. Het is alweer even geleden dat ik er geweest ben, maar vond het er erg leuk. En ze hadden toen ook hele lieve en brave paarden

xMagnum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 16:46

witroosje schreef:
Ze luisteren ook wel, maar ze weten het precies en worden het eerste stuk echt wel onrustig. Eenmaal daar voorbij en ze snappen dat ze niet mogen is het ook klaar, maar de paden waar ze galloperen zijn best lang en je kan daar niet draven of een rustige galop doen dan, want dan zijn ze wel weg ;)
Daarnaast is m'n moeder is gewoon niet het type dat daar van houdt, dus we gaan liever naar een "normale" stal :) (ik zou m'n eigen paard ook niet bij FP stallen voor een vakantie trouwens, maar dat terzijde)

Ik kom er een aantal jaar en heb genoeg paarden gezien die niet onrustig zijn, zoals ik al zei. Maar goed, niet de plek om daarover te gaan discussiëren.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 17:04

In Leersum kan je paarden huren zonder begeleiding maar ik weet niet of je daar ook wat kan stallen. Er zit wel een camping vlak naast.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 17:08

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 17:46

Muiz schreef:
In Leersum kan je paarden huren zonder begeleiding maar ik weet niet of je daar ook wat kan stallen. Er zit wel een camping vlak naast.

Die camping is niet zo heel geweldig, maar als je niet perse gesteld bent op luxe voldoet het prima.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:10

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 16:49

Schop dit weer even omhoog, we gaan uiteindelijk volgende maand een weekendje naar 'Endurance Clinics' op Facebook, bij Wassenaar.

Mams krijgt een paard van hun en ik neem de mijne mee, en dan samen met één begeleider 2 ritten maken :D