Het omgooien van de zweep

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Het omgooien van de zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:06

Ik heb een hele brave keurig opgevoede pony, en sinds een kort rijd ik ook af en toe met een wat ouder paard (zijn weidemaatje). Beiden staan los onder een afdakje als ik ga opzadelen en blijven keurig staan, ook als ik even de hoek omloop naar de zadelkasten.
Meestal verzamel ik mijn spullen ook buiten onder het afdakje. De paarden blijven keurig van alle spullen af. Alle spullen, behalve de zweep :+ Als ik die rechtop zet dan kan ik er op wachten tot hij met een klein duwtje van de neus of lip wordt omgegooid. Ik dacht eerst dat het alleen een grapje van mijn pony was, maar paardlief doet het ook en woont pas sinds kort bij ons.

Wat is de lol van het omgooien van de zweep?

Zijn er meer paarden die alle overige spullen niet interessant vinden en compleet negeren, maar waar zweep omgooien wel een soort hobby van is?

Ze doen het zowel met een dressuurzweep, longeerzweep als kort springzweepje. Ze zijn beiden niet bang voor de zweep. Ze doen dit met een blij-relaxed-oortjes-naar-voren-opzij gezicht en ogen tevreden als het gelukt is. Als de zweep op de grond ligt is hij niet meer interessant en blijven ze er af :Y) Alle andere spullen worden genegeerd.

Het maakt me an sich niet zoveel uit, maar hun gedrag verbaast me wel. Iemand een inzicht?

Anoniem

Re: Het omgooien van de zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:08

Tsja paarden zijn soms wat raar. De mijne word agressief op een dressuurzweep en wil de dressuurzweep dan bijten hahahaha. En ook alleen in de bak is dit zo. Heel apart. Longeer zweep doet ie dat niet.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:08

Blijheid schreef:
Ik heb een hele brave keurig opgevoede pony, en sinds een kort rijd ik ook af en toe met een wat ouder paard (zijn weidemaatje). Beiden staan los onder een afdakje als ik ga opzadelen en blijven keurig staan, ook als ik even de hoek omloop naar de zadelkasten.
Meestal verzamel ik mijn spullen ook buiten onder het afdakje. De paarden blijven keurig van alle spullen af. Alle spullen, behalve de zweep :+ Als ik die rechtop zet dan kan ik er op wachten tot hij met een klein duwtje van de neus of lip wordt omgegooid. Ik dacht eerst dat het alleen een grapje van mijn pony was, maar paardlief doet het ook en woont pas sinds kort bij ons.

Wat is de lol van het omgooien van de zweep?

Zijn er meer paarden die alle overige spullen niet interessant vinden en compleet negeren, maar waar zweep omgooien wel een soort hobby van is?

Ze doen het zowel met een dressuurzweep, longeerzweep als kort springzweepje. Ze zijn beiden niet bang voor de zweep. Ze doen dit met een blij-relaxed-oortjes-naar-voren-opzij gezicht en ogen tevreden als het gelukt is. Als de zweep op de grond ligt is hij niet meer interessant en blijven ze er af :Y) Alle andere spullen worden genegeerd.

Het maakt me an sich niet zoveel uit, maar hun gedrag verbaast me wel. Iemand een inzicht?

Geen idee maar hier moet altijd het mestboy harkje omgegooid worden. Ze kunnen het gewoon niet laten en idd ze zijn pas tevreden als het ding omgevallen is

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:16

Ik denk dat ze willen zeggen: "he baas, die heb je niet nodig hoor :D "

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:17

Roadracer schreef:
Ik denk dat ze willen zeggen: "he baas, die heb je niet nodig hoor :D "

Ze hebben een punt, ik heb ze meestal voor niets vast :D

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:20

Mijn paard voelt graag aan alles wat binnen handbereik is. Dat kan de zweep zijn, maar ook een bezem, kruiwagen, hoofdstel enzovoort. Ik zet haar meestal aan twee kanten vast en geef haar dan het halstertouw (wel nog vast aan het halster, zodat ze het niet op kan eten), om zich lekker mee bezig te houden. Dit werkt best aardig. Ik vind het ook gewoon te grappig om echt af te leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:24

MerelV schreef:
Mijn paard voelt graag aan alles wat binnen handbereik is. Dat kan de zweep zijn, maar ook een bezem, kruiwagen, hoofdstel enzovoort. Ik zet haar meestal aan twee kanten vast en geef haar dan het halstertouw (wel nog vast aan het halster, zodat ze het niet op kan eten), om zich lekker mee bezig te houden. Dit werkt best aardig. Ik vind het ook gewoon te grappig om echt af te leren.

Overal aan willen zitten kan ik nog begrijpen. Maar alles binnen handbereik (mond/neusbereik) wordt genegeerd behalve de zweep, das toch gek }:0

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:26

Omgooien is één ding, mijn paard pakt de zweep het liefste gewoon vast en gooit hem dan weg.
"Apport baasje. " :')

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 15:50

DreamGuide schreef:
Omgooien is één ding, mijn paard pakt de zweep het liefste gewoon vast en gooit hem dan weg.
"Apport baasje. " :')

Mijn overleden merrie pakte hem af met afstappen en ging er dan mee staan zwaaien. Als ik niet uitkeek kreeg ik er zelf een mep mee :')

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:08

Mijn pony gooit alleen graag met zijn voerbak als hij leeg is (of, als ik pech heb, ook als er nog iets in zit), maar m'n zweep vindt hij niet zo interessant :')

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:12

:') Onze pony heeft zo'n tic met pionnen. Alle pionnen moeten om.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:18

NienkeV1994 schreef:
Mijn pony gooit alleen graag met zijn voerbak als hij leeg is (of, als ik pech heb, ook als er nog iets in zit), maar m'n zweep vindt hij niet zo interessant :')

Ook een hele bekende.
Emmer slobber leeg? Hoppa, vliegt zo door de stalgang.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:44

Mijn bijrijd pony en mijn eigen vinden het leuk om mijn poetskist om te gooien. Die zet ik altijd op een verhoging, zodat ik beter kan wisselen. Maar nee, alle borstels(En het zijn er veel) worden verspreid over de grond.
Voederbak doen ze inderdaad ook, '' Het is leeg baas! Dat hoort niet! ''
Soms pakken ze het zweepje wel is vast als ik bezig ben met grondwerk, dan pakken ze het handvat vast en laten niet los. De mijne doet dat ook met z'n halstertouw, die laat zichzelf wel uit. :j