Allereerst hoop ik dat mijn topic op de goede plek staat, anders mijn excuses voor de mods...
Ik vind paardrijden soms best spannend en kan die spanning moeilijk loslaten. Nu is dat natuurlijk alles behalve bevordelijk voor het rijden. Als het goed gaat, relax ik heel makkelijk en vind ik het hartstikke leuk. Maar als een paard een onverwachte beweging maakt, terwijl ik er op zit, gaat het mis. Als het paard ineens op de rem gaat, moet ik eerst mijzelf overtuigen en daarna pas het paard, dat er echt niks is. Ook rechtop blijven zitten als het paard wel een paar passen versnelt, is nog een puntje.
Ik heb goede instructie die mij al een heel eind op weg helpt om mijn angst te overwinnen, dat wil ik voorop stellen. Zij geeft mij ook goede tips, zoals denken aan een oranje sinaasappel of een gele banaan of zoiets grappigs. Maar toch vind ik meerdere tips & trucs om relaxed te kunnen rijden heel prettig.
Ik hoop dat er meer mensen met zo'n zelfde probleem/angst hebben gezeten en tips hebben hoe ik dit kan oplossen! Alvast bedankt