Ouders en Lange Afstand Relaties

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gratisacc03

Ouders en Lange Afstand Relaties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 20:45

Heey hey, zoals je al aan de titel zag, LAR en Ouders.
Ik spreek al met mn meid voor 9-10 maanden over Discord, hoe sneu het ook klinkt, JA ik hou heel erg veel van haar, ze is afkomstig van Amerika.
Ik vond recent dat ze haar ouders de waarheid moest vertellen over ons, we hebben inmiddels ook al geplanned om te ontmoeten en waarschijnlijk zelfs samenwonen en een familie hebben samen.
Ze is christelijk, terwijl ik moslim/niet-gelovend ben en haar moeder keurt ons relatie af wegens de afstand en de religieuze keuze van mij. Ik ben er van overtuigd dat ik de rest van me leven met haar wil delen en dit komt omdat we qua uiterlijk en innerlijk elkaar perfect matchen, we hebben respect voor elkaars keuzes en we kunnen super goed onderweg. Hoe dan ook, ik wil dat dit LAR goed uitpakt en dat niemand ons zou kunnen stoppen, maar ik heb ook een onderbuik gevoel dat het niks kan worden wegens de moeder. De moeder praat sinds 2-3 dagen geleden elke dag met haar over mij(en niks positief), ze verteld haar dat ze slimmer is dan dit en dat het een ''sin'' is om met iemand te gaan die niet in jesus christus etc gelooft.
In andere woorden, ze probeert haar dochter over te halen met bepaalde woorden zodat het tussen ons hoe dan ook uitgaat. Elke keer wanneer ze met haar wilt spreken, lig ik te bibberen omdat ik zelf niks kan doen of wat dan ook.

Ik zou echt niet weten wat ik zou moeten doen en ik dacht van laat ik maar tips of hulp vragen op een forum en nu ben ik hier terecht gekomen.
(Ik heb meer tijd in dit bericht geinvesteerd dan in mn huiswerk)

Met vriendelijke groet,
Anoniem.

Dammie

Re: Ouders en Lange Afstand Relaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:50

Lastig probleem.
Maar ik zou advies zoeken op een ander soort forum dan een paardenforum.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:52

Ik tem, dit hoort hier niet thuis.

gratisacc03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 20:53

Het is in de overige sectie, er zijn vast wel mensen met vele evaringen over dit situatie, ben er wel zeker van.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:53

google eens op catfishing. Verder vraag ik me af waarom je op dit forum bent uitgekomen?

gratisacc03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 20:55

wilmatj schreef:
google eens op catfishing. Verder vraag ik me af waarom je op dit forum bent uitgekomen?

Ik zag eens een forum.bok forum. Bokt leek erg op( wist in de eerste instantie dat t geen paarden forum was)
En ze is geen catfish, we hebben meerdere malen gevideocalled.
VInd het sowieso jammer dat je iets vooroordeeld zonder dat je ervan weet.
We bellen letterlijk dagelijks 12 tot 13 uren.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:57

Dit is een paardenforum.

Probeer het viva forum eens, das geschikter

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:59

gratisacc03 schreef:
wilmatj schreef:

Ik zag eens een forum.bok forum. Bokt leek erg op( wist in de eerste instantie dat t geen paarden forum was)
En ze is geen catfish, we hebben meerdere malen gevideocalled.
VInd het sowieso jammer dat je iets vooroordeeld zonder dat je ervan weet.
We bellen letterlijk dagelijks 12 tot 13 uren.

Je hebt het over huiswerk, je bent dan neem ik aan nog jong? Sorry maar hoe realistisch is het dan? Kalverliefde?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:59

Puur uit nieuwsgierigheid: hoe kun je zowel moslim als niet gelovig zijn?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:00

Goh, dus omdat het een 'nieuw' lid is moet hij maar naar een ander forum? Waarom zijn er anders hier op Bokt, inmiddels, allemaal subfora?
Laatst bijgewerkt door Ailill op 13-01-20 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

gratisacc03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 21:02

wilmatj schreef:
Je hebt het over huiswerk, je bent dan neem ik aan nog jong? Sorry maar hoe realistisch is het dan? Kalverliefde?

Ik ben 19 man.
Ik ben niet echt jong, maar ik ben een type persoon die al sinds kleins af aan met iemand wil zijn voor de rest van zn leven.
Meerdere malen, hart gebroken, maar dit is echt n kans voor me om mijn leven compleet te vervullen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:03

In je profiel staat 29 :+

gratisacc03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 21:03

Cayenne schreef:

Mijn ouders zijn van een moslim afkomst(vooral mijn moeder, ze is streng gelovig), maar ik zelf ben er nietecht aan gehecht. Ik doe letterlijk alles behalve ''varken'' eten, want dat vind ik zelf echt erg taboo.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:04

Ik snap je punt wel, maar je bent momenteel alle Bokt regels aan het overschrijden. Je mag niet zomaar een anoniem account aanmaken en zult eerst paard-gerelateerd moeten posten voordat je over dit soort zaken mag posten.

gratisacc03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 21:04

Ailill schreef:
In je profiel staat 29 :+

Aub, het gaat niet over mijn leeftijd ofzo..
Maar meer over t feit waar mee ik zit en had gehoopt dat de mede-nederlanders mij wel zou kunnen helpen.
En ja, erstaat 29 omdat ik niet echt mijn volle persoonlijke informatie wil online gooien.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:05

Nou ja, 19 vs 29 is, in dit geval, nogal een verschil. Maar goed, ik krijg er nu ook een wat vreemd gevoel bij, succes man :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:06

Een relatie op die afstand lijkt me sowieso verre van gemakkelijk. Maar je kunt het beste met haar erover praten en vragen hoe zij erin staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:06

Cayenne schreef:

Dit is het eerste wat ik dacht.

gratisacc03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 21:08

Nikass schreef:
Een relatie op die afstand lijkt me sowieso verre van gemakkelijk. Maar je kunt het beste met haar erover praten en vragen hoe zij erin staat.

Eindelijk, iemand die niet klaagt over de regels en respect hebt voor dit :/
Inderdaad, heb je gelijk in.
Maar, ik heb met haar gepraat, ze zegt dat ze ervoor gaat zorgen dat ze met mij gaat zijn, maarze zegt ook ''als me moeder wilt dat dit stopt, dan zorgt ze er ook voor''.
Snap je, ik heb door voorgevoel dat t niet gaat uitwerken door da.t

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:11

Moet je niet banketstaaf opvatten. Je bent 19, je "vriendin" zit in Amerika en heeft ingewikkelde ouders zegt ze. Als ik het verhaal lees, zoals je dat neer hebt gezet, dan zou ik zeggen ga verder met je leven en sla een Nederlandse chick aan de haak. Lange afstands relaties werken meestal gewoon niet. Je bent nog jong, geniet er nog van zo lang het kan.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:16

Ga jij dan naar Amerika of komt zij naar hier? Als ze naar hier komt, hoe ga je garant staan voor haar? Ik kan me niet voorstellen dat je een (goedbetaalde) baan hebt als je 12-13 uur per dag kan bellen. Als je naar haar gaat wordt het ook lastig met een visum krijgen, want ze laten niet zomaar iedereen binnen.

Wat is het plan eigenlijk? Samenwonen zonder elkaar eerst ontmoet te hebben?

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:24

Wanneer gaan jullie elkaar ontmoeten? En hoe staan jouw ouders erin? Je bent natuurlijk volwassen en je ouders hebben er weinig over te zeggen, maar het is natuurlijk wel fijn als ze achter je staan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:24

Ik ga er vanuit dat je 6 jaar lagere school hebt gehad. Denk dan even na en bedenk dat dit onzin is en niet werkt. Stop met 12 uur per dag bellen (hoe dan?) en ga naar school of werken en heb een leven.

gratisacc03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 21:25

Destination schreef:
Ga jij dan naar Amerika of komt zij naar hier? Als ze naar hier komt, hoe ga je garant staan voor haar? Ik kan me niet voorstellen dat je een (goedbetaalde) baan hebt als je 12-13 uur per dag kan bellen. Als je naar haar gaat wordt het ook lastig met een visum krijgen, want ze laten niet zomaar iedereen binnen.

Wat is het plan eigenlijk? Samenwonen zonder elkaar eerst ontmoet te hebben?

Haha, ze komt hier op vakantie voor de ontmoeting,
Ze heeft zelf een rekening met een fortuijn erop(ze spendeerd amper), ze komt bij mij wonen voor n maandje.
Zo hopen we dat de ouders kalmeren en er akkoord ermee gaan(zodat ze van de grootste zorg af zijn)
En ik kom niet naar amerika wegens ze nemen geen turken aan lol(De band tussen turkije en amerika ligt ook niet bepaald hoog) en wonen in Amerika is super duur en geen zorgen, ik heb geld genoeg, financieel zou t geen probleem zijn. We zijn momenteel samen aan t sparen voor n huis later(klinkt vroeg, maar het is letterlijk hoe goed de relatie ligt, nee het is geen gewoon een simpel kleffe relatie, waarbij beide personen woorden zegt waar nooit wat uitkomt.

gratisacc03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 21:26

Danielleeee_ schreef:
Wanneer gaan jullie elkaar ontmoeten? En hoe staan jouw ouders erin? Je bent natuurlijk volwassen en je ouders hebben er weinig over te zeggen, maar het is natuurlijk wel fijn als ze achter je staan.

Mijn moeder maakt t opzich niet uit(mijn vader gaat met elk meid wel akkoord lol) als ik maar gelukkig en ongedeerd blijft(financieel etc). En we zouden rond december 2020 ontmoeten.