Vraag over rollo systeem Humbaur Xanthos Aero

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Merato_

Vraag over rollo systeem Humbaur Xanthos Aero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 22:21

Ik heb mijn oog laten vallen op een Humbaur 2 paardstrailer Xanthos Aero. Nu zit er een automatisch rolsysteem ipv een bovenklep (welke ik bij mijn oude trailer gewend was) wat gemaakt is van een soort breek/windgaas wat
je ook wel in koeienstallen ziet. Hoe zit dit met inregenen? Wordt de trailer van binnen nat bij regen of blijft deze mooi droog? Verneem graag ervaringen/reacties, alvast bedankt!

Karreman

Re: Vraag over rollo systeem Humbaur Xanthos Aero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 20:33

Als een met de kont in die wind staat bij regen dan word ie wel nat van binnen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 20:38

De oudere Humbaur Madero heeft hetzelfde rolzeil. En ja als de wind/regen er precies achterop staat wordt het nat in de trailer. Maar gewone recht naar beneden vallende regen heb je geen last daarvan.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 21:07

Ik heb deze trailer nu een jaar ongeveer, heel tevreden over!
Ik vind het net handig dat het een gaas is ipv een dicht rolletje.
Bij m'n vorige trailer met dicht rolletje kon ik het nooit dichtdoen als ik met m'n paard oppad was, dan werd het een sauna.
Met het gaas lijkt me dat beter omdat de lucht er wel doorkan ( ook wel een beetje regen maar minder dan rolletje open)

Overigens is het geen probleem dat er een beetje slagregen doorkomt, de trailer en bodem is helemaal uit kunststof en er is 20jaar garantie op. Dat vond ik wel een fijne gedachte :)
Afbeelding

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 22:33

Bedankt voor jullie reacties! Het lijkt mij ook neer ideaal dan een zeil en een bovenklep is ook niet zaligmakend, zeker niet met sterke wind. En inderdaad de trailer zal niet zo heel snel gaan rotten.