We willen alleen weten of hij goed terecht gekomen is en mss ook een foto van bij zijn huidige baas.
Alsook moest hij geslacht zijn of gestorven dan willen we dit ook weten zodat we het kunnen afsluiten want we leven al jaren in het ongewisse.
Het zit namelijk zo voor een lang verhaal kort te maken, een aantal jaar geleden hebben we hem verkocht in goeie vertrouwen dat hij minstens een jaar bij zijn koper zou blijven, echter na 3 maanden is hij verkocht achter onze rug (in contract stond dat wij eerste keuze zouden hebben indien hij weg moest, en ook waar hij naar toe zou gaan indien hij verkocht zou worden.) Wij werden met smoesjes afgehouden dat hij het zeer goed deed bij de trainer, dat het een voorbeeldig paard was, echter zijn we achteraf te weten gekomen dat hij helemaal niet goed verzorgd werd en hij zijn trukkendoos uitgehaald heeft omdat hij zich daar zo verveelde of niet wilde meewerken. (wij weten dat want bij ons deed hij dit ook.)
Helaas na meermaals vragen mogen we niks van hem weten. (vage ontwijkende antwoorden.) Feit is dat ik aanmaning gekregen heb dat ze de politie op mijn dak ging sturen (waaw zo erg was ik niet eens hoor.) terwijl ze zelf louche zaakjes deed. Ik kon ook zowel met de politie gaan dreigen hebben maar ik ben braaf, ik heb niks meer gedaan. Maar we willen nog steeds weten waar tacco is. Mijn man heeft nooit afscheid kunnen nemen van hem. En hij heeft er wel jaren spijt van gehad en depressie.
Waarom we hem verkocht hebben, omdat we te weinig kennis hadden om een jong paard zoals tacco op te leren. ik had schrik om ermee te rijden en mijn man had ook moeite om hem deftig te rijden, daarom hadden wij gehoopt hij een beter plekje te vinden waar hij meer aandacht zou hebben gehad, helaas vonden ze hem toch niet zo leuk als eerst altijd werd verteld.
Ok, nu tacco (verkocht in het jaar van 2017)
Tacco, appaloosa x new forest, ruin, ongeveer 1.65m, leeftijd zal hij nu rond de 10 of 11 jaar oud zijn.
Geen stamboek (was een accidentveulentje, moeder bekend, vader onbekend) maar wel bcp paspoortje (chipnummer vinden we niet terug.)
Tacco is geen paard waar specifiek een discipline mee gedaan kan worden wegens zijn bouw en beenstand.
Het liefst ging hij wandelen bij ons.
Zijn karakter is vooral clown zijn, zowel in de omgang als onder het zadel. Door new forest bloed heeft hij goed uithoudingsvermogen, kan ook lomp zijn (in stal, op de wei, in omgang), bokt graag eens onder het zadel.
Hij is best dominant in de kudde, maar als er eentje dominanter is dan hem zal hij dat niet betwisten, enkel degene die onder hem staan moesten het ontzien van hem.
Oja hij gaat echt niet graag op de trailer, we hebben hem wel geoefend erop maar het bleef een puntje bij hem.
Zijn beenstand is vanvoor met de tenen naar binnen, vanachter met de tenen naar buiten.
Hij kon bij ons geen ijzers verdragen want dan liep hij snel kreupel dus bij ons heeft hij maar 1x ijzers gehad in zijn 8 jarig leventje dat hij bij ons was.
Tacco was bij ons niet echt een paard die graag knuffelde, hij kwam wel als je hem riep maar om te knuffelen was het zijn ding niet.
Hopelijk kan iemand zeggen of die gezien werd of niet in de buurt, zodat we het hoofdstuk kunnen afsluiten. hem bezoeken hoeft niet voor ons. we willen alleen nog weten of hij een goeie thuis heeft gevonden of niet meer leeft, of wel nog te koop staat ofzo? allezja we willen graag ergens nog weten waar hij is. meer hoeft echt niet. ergens heb ik het gevoel dat hij er nog is.
Per seizoen verbleekt of verdonkerd hij van kleur.

foto's zijn van de laatste dag dat hij bij ons stond. vlak voordat de koper hem kwam afhalen.
Oja wij zijn van België maar hij kan net zo goed naar het buitenland (nl) vertrokken zijn.