Misschien dat iemand hier mij duidelijk kan uitleggen met wat ik het beste een paddock kan frezen en slepen. Ik heb veel informatie gevonden via bokt en internet, de 1 zegt dat je met gemak met een zitmaaier kan slepen en de ander zegt dat je heel snel vast komt te zitten.
Ik ben het dus even kwijt
Ik kom mini trekkers tegen van bijvoorbeeld pk, waarom zouden die wel een paddock kunnen slepen en een zitmaaier van 13 pk bijvoorbeeld niet?
Dat ik af en toe wil frezen is omdat, waar de paarden het meeste lopen het zand wordt aangestampt en het water dan langzamer weg loopt. Ik heb nu de paddock met een tuinfrees van 6,5 pk gefreesd en wat een verademing! Maar ik merk dat het vrij snel weer dichtgelopen wordt, althans water loopt nog steeds goed weg(vele malen beter als voordat ik het gefreesd had) maar ik wil het nu goed bijhouden als in regelmatig slepen en 1 a 2 keer per jaar frezen(als dat al nodig is als ik de paddock regelmatig kan slepen).
Wat voor zand erin ligt, echt geen flauw idee. Van de zomer hadden we het stuk grond gekocht met stal en paddock en al. In de zomer is het vrij los en wat zwaarder, maar niet heel erg mul. In het nattere seizoen wordt het stevig, maar waar het zand niet wordt aangestampt komen er ook absoluut geen plassen te staan! Dus ik heb gewoon geen flauw idee waar ik goed aan doe
!