Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
liekec schreef:Als ie 1350 kan trekken kan je mijn anderhalfpaards trailer inc paard niet trekken... Die staat op 1600 kilo. Dan moet je je trailer terug laten keuren volgens mij.

liekec schreef:Als ie 1350 kan trekken kan je mijn anderhalfpaards trailer inc paard niet trekken... Die staat op 1600 kilo. Dan moet je je trailer terug laten keuren volgens mij.
keshia schreef:Wij hebben een chevrolet tacuma. Voordelig in aanschaf, trekt mijn 1.5 paards met paard van 550 kg legaal en fijn. Auto is tot nu toe erg betrouwbaar gebleken. Enkel een remlichtschakelaar vervangen van 50 euro in de afgelopen 3 jaar. Verder enkel de bandjes en apk als kosten gehad. Auto gekocht voor 2150 euro met een km stand rond de 100.000 km.
Trekgewicht is 1250 geloof ik
ikke schreef:liekec schreef:Als ie 1350 kan trekken kan je mijn anderhalfpaards trailer inc paard niet trekken... Die staat op 1600 kilo. Dan moet je je trailer terug laten keuren volgens mij.
Onzin! Volgens het voertuigreglement mag je alles trekken wat in daadwerkelijk gewicht lichter is dan wat de auto mag trekken. Wat op het kenteken staat is niet relevant.
Of jij die combi ook mag besturen wordt geregeld in het reglement rijbewijzen.
Daarnaast zou ik dan toch eerder voor een compacte middenklasser gaan, bijvoorbeeld een Ford Focus, dan zo'n kort hobbelding als de Terios.
Janneke2 schreef:...en in wezen is het trekvermogen niet interessant, maar of het ding bij een noodstop paard plus trailer tegen kan houden.
Dus svp niet te veel schipperen met kleine gewichten.
Of huur af en toe een 'bakbeest' om de trailer te trekken en koop een smart voor als je zelf echt een auto nodig hebt.
L1nda_91 schreef:Deze auto weegt zelf ook behoorlijk wat. Ik zoek echt een auto die wat goedkoper is in wegenbelasting en wat zuiniger is bij normaal gebruik. Dus tot 1050 kg.
hoogendroog schreef:En als je dan plots moet remmen met je autootje die 1050 mag trekken, zit je paard gezellig op de achterbank...
ikke schreef:Janneke2 schreef:...en in wezen is het trekvermogen niet interessant, maar of het ding bij een noodstop paard plus trailer tegen kan houden.
Dus svp niet te veel schipperen met kleine gewichten.
Of huur af en toe een 'bakbeest' om de trailer te trekken en koop een smart voor als je zelf echt een auto nodig hebt.
Als jij noodstops moet maken met een trailer, heb je zeker tien minuten niet op zitten letten!
Met paarden aan de haak (of op de bak) stel je jezelf maar een vraag: wat gebeurt er 500mtr verderop en 100mtr achter me en dat elke seconde.
Nee, je hebt geen tijd voor een gezellig kletsverhaal, radiootje luisteren of om je heen kijken. Je bent bezig met wat het overige verkaar allemaal van plan is en hoe je daar zonder rare acties doorheen komt.
minouesmee schreef:Ik snap nooit zo goed waarom mensen van die lichte kleine auto’s voor hun trailer willen..? Het is wel je paard wat je achter je auto hangt.. Ik bedoel dit echter niet aanvallend..!
Misschien is het een beter idee om een zwaardere auto te huren voor af en toe als je met de trailer weg wilt?
minouesmee schreef:Ik snap nooit zo goed waarom mensen van die lichte kleine auto’s voor hun trailer willen..? Het is wel je paard wat je achter je auto hangt.. Ik bedoel dit echter niet aanvallend..!
Misschien is het een beter idee om een zwaardere auto te huren voor af en toe als je met de trailer weg wilt?
hoogendroog schreef:En als je paard heen en weer gaat in de trailer, hou jij 'm natuurlijk super makkelijk recht met je lichte autootje. Heeft inderdaad niets te maken met je rijgedrag of het rijgedrag van anderen, dat klopt.
heb er alleen de ballen verstand van.